2009-11-20, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
Fyra sköningar, hittills!

Darkly Dreaming Dexter (Dexters dunkla drömmar)
Dearly Devoted Dexter (Dexter hängiven hämnare)
Dexter in the Dark
Dexter by Design

Puh, då köpte jag iaf rätt.

Står det inte att Dexter är baserad på just Darkly Dreaming Dexter?

Något som jag inte förstår här??
Citera
2009-11-20, 21:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

Nu följer jag inte Dexter längre men i korta drag utgår serien ifrån första boken och sen blir serien fristående... Men står det inte i intro sekvensen -"Based on charachters created by Jeff Lindsay", inget om att serien bygger på första boken.
Citera
2009-11-20, 21:00
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Puh, då köpte jag iaf rätt.

Något som jag inte förstår här??

Jo, första säsongen följer Darly Dreaming Dexter ganska mycket (slutet diffar dock kraftigt!), sedan glider serien och böckerna iväg åt olika håll - men båda har ständigt Dexters skönt torra oneliners och smarrigt slaskiga mord i centrum, som tur är
Citera
2009-11-26, 09:14
Medlem
Dr.Glass avatar
Har precis hämtat ut tre stycken böcker på ICA:

The Dirt av Mötley Crüe och Neil Strauss
Shutter Island av Dennis Lehane
Tårtgeneralen av Fredrik Wikingsson och Filip Hammar

Självklart lockar Shutter Island mest då det varit mycket snack om den både här på forumet och i vida världen, iom att den har blivit filmatiserad med Martin Scorsese bakom spakarna.
Citera
2009-11-26, 14:54
Medlem
tsews avatar
Antony Beevor - Spanska inbördeskriget

Jag köpte den helt enkelt för att jag har för dåliga kunskaper om det spanska inbördeskriget. Det var inte svårare än så
Citera
2009-11-26, 15:01
Medlem
J.D. Salingers Catcher in the Rye - då främst av den anledning att det refereras till boken i en viss anime-serie, som jag verkligen gillar. Blev nyfiken helt enkelt.

The little Book of Buddhism - jag anser att buddismen har mycket klokt att lära, så jag kände för att fördjupa mig på så där passlig lekmanna-nivå.

The Art of War av Sun Tzu - blev nyfiken efter att ha hört ett och annat citat av denne herre. Vidare är det ett rätt fränt ämne.

Luke Rineharts Tärningsspelaren - länge velat läsa den, men den har alltid varit slutsåld. Nu fanns den äntligen i lager och jag ser fram emot att ta del utav detta tärningsäventyr.

Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen - jag fullkomligen älskar att läsa Murakamis verk helt enkelt.

Richard Dawkins Illusionen om Gud - har hört mycket gott om boken, och ämnet är intressant.
Citera
2009-11-26, 16:08
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsew
Antony Beevor - Spanska inbördeskriget

Jag köpte den helt enkelt för att jag har för dåliga kunskaper om det spanska inbördeskriget. Det var inte svårare än så

Om du fångas av stridens hetta likt många andra och vill uppleva kriget lite närmare inpå ska du läsa Homage to Catalonia(på Sv.: Hyllning till Katalonien) av George Orwell(1984 och Animal farm bl.a.).
Citera
2009-11-26, 16:32
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
Om du fångas av stridens hetta likt många andra och vill uppleva kriget lite närmare inpå ska du läsa Homage to Catalonia(på Sv.: Hyllning till Katalonien) av George Orwell(1984 och Animal farm bl.a.).

...eller Klockan klämtar för dig av Ernest Hemingway.
Citera
2009-11-26, 16:35
Medlem
roffeochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snagg
J.D. Salingers Catcher in the Rye - då främst av den anledning att det refereras till boken i en viss anime-serie, som jag verkligen gillar. Blev nyfiken helt enkelt.

The little Book of Buddhism - jag anser att buddismen har mycket klokt att lära, så jag kände för att fördjupa mig på så där passlig lekmanna-nivå.

The Art of War av Sun Tzu - blev nyfiken efter att ha hört ett och annat citat av denne herre. Vidare är det ett rätt fränt ämne.

Luke Rineharts Tärningsspelaren - länge velat läsa den, men den har alltid varit slutsåld. Nu fanns den äntligen i lager och jag ser fram emot att ta del utav detta tärningsäventyr.

Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen - jag fullkomligen älskar att läsa Murakamis verk helt enkelt.

Richard Dawkins Illusionen om Gud - har hört mycket gott om boken, och ämnet är intressant.

Läste nyss The Art of War, den bästa bok jag läst hittills i mitt liv. Senaste inköpet var Illusionen om gud, halvvägs på den nu, skarp snubbe han Dawkins
Citera
2009-11-26, 18:23
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
...eller Klockan klämtar för dig av Ernest Hemingway.

Jag har inte läst den. Slogs Hemingway i kriget, likt Orwell?
Citera
2009-11-26, 18:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Glas
Jag har inte läst den. Slogs Hemingway i kriget, likt Orwell?

Japp, det gjorde han.
Citera
2009-11-26, 18:30
Medlem
VampireLestats avatar
Efter att ha snöat in på Lovecraft lite väl länge tänkte jag att det var dags att sätta tänderna i Stephen Kings The Dark Tower serie, och har således införskaffat The Gunslinger samt The Drawing of the Three, ska bli mycket kul efter allt gott jag hört om böckerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in