2007-10-12, 13:57
Medlem
Enrödtråds avatar
Stieg Trenter - Tiga är silver, hittades på loppis för 5 spänn.
Har dock inte hunnit läsa den
Citera
2007-10-12, 15:06
Medlem
slabadans avatar
Senaste inköp var:

Sartre - "Äcklet", för att Sartre är Sartre.

DBC Pierre - Ja just det, "Vernon God Little" impulsköp.

Paasilinna - "Livet är kort, Rytkönen lång" för att Paasilinna alltid ger ett eller två goda skratt.

Bulgakov - "Mästaren och Margarita" för att jag har lånat den av en kompis och den blev förstörd.....

Jonathan Safran Foer - "Allt är upplyst" för att det var dags att läsa något av honom antar jag.
Citera
2007-10-15, 15:49
Medlem
J.-K. Huysmans I avgrunden och Mot strömmen. Jag har inte läst något av Huysmans tidigare och tänkte att det var dags innan översättningarna inte längre går att få tag på, dessutom ville jag stöda Alastor, ett av dessa hedervärda förlag som ger ut mer eller mindre obskyra klassiker.
Citera
2007-10-17, 15:00
Medlem
Lyssnar just nu på den sista boken i Harry Potter-serien och det är med visst vemod jag konstaterar att jag faktiskt inte äger några tryckta exemplar över huvud taget. Serien har trots allt följt mig i livet i ganska många år nu, och att få ställa in dem i hyllan och kanske läsa om dem för mina potentiella barn om tio år vore på något sätt att sätta en definitiv punkt.

Någon som vet om de kommer ges ut i någon fin utgåva? De svenska trycken är förvisso väldigt fina sett till omslagen, men jag vill nog ha dem på engelska trots allt.
Citera
2007-10-18, 12:04
Medlem
lillakanins avatar
ronnie sandahl, vi som aldrig sa hora

jag känner till trakten, och han skriver mycket om personer och platser jag känner till. kul!
Citera
2007-10-18, 14:32
Medlem
JosefSvejks avatar
Förhoppningsvis kommer mina böcker från Bokus imorgon. Ett urval:

Tortilla Flat, John Steinbeck. Lovade en luffarhippie att läsa den och hitta den inte på biblioteket.

Lady Windemere's Fan och Picture Of Dorian Grey, Oscar Wilde. En tjej jag kände i Linköping älskade Wilde och hon insisterade på att jag skulle läsa honom.

Några Edgar Allen Poe-skräckisar för att jag älskade Katten när jag var grabb och det ska bli kul att läsa igen.

Clockwork Orange, Anthony Burgess. Har sett filmen, då måste man ju läsa boken.

Dracula, Bram Stoker. En klassiker.

Köpte några andra böcker också men kommer inte riktigt ihåg vilka, men det blir en glad överraskning
Citera
2007-10-18, 14:43
Medlem
Cherrykills avatar
Jag måste erkänna att jag föll för Expressens boksatsning och har hittills köpt varenda en, därför är Nässlorna Blomma (Harry Martinson) den senaste jag köpte.

Kände att det är dags att jag tragglar igenom alla klassiker (främst de svenska) och passande nog kom detta erbjudande. Det blir ju som serverat på fat, enligt dem själva har de ju samlat de böcker som betytt mest för sin tid och jag är beredd att hålla med om att det är en bred samling med de största namnen.

Självklart känns det lite sådär att stödja Expressen och deras påhitt men jag gör det enbart för min egen skull och för min allmänbildnings skull. Dessutom en bra samling som man kan spara till sina barn och barnbarn!
Citera
2007-10-18, 19:40
Medlem
Ayn Rands Urkällan och Och världen skälvde, för att hennes romaner har haft ett så stort inflytande i USA. Köpte också Patrick Süskinds Duvan, en tunn liten bok, för att jag läste och gillade hans första roman som nyligen gick på bio.
Citera
2007-10-18, 21:01
Medlem
Harry_Hallers avatar
Coetzee Ett dåligt år
Citera
2007-10-18, 22:00
Medlem
Kundalinis avatar
Från AdLibris

Joe Haldeman - camouflage : för att jag tidigare läst en av hans böcker (The Forever War) med stor behållning.

Damassio - Descartes misstag : för att jag anser mig läsa för lite faktaböcker.

Hakamuri (???) - Kafka på Stranden : för att jag tyckte det var nimmt att få en nobelprisförfattares bok hem samma dag som han fick priset. Fast det fick han ju inte.

Sen var det nån annan science-fiction roman : för att det är science fiction helt enkelt. Babylon17 hette den visst, av nån skäggig farbror jag inte minns namnet på.
Citera
2007-10-19, 02:06
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Coetzee Ett dåligt år
Intressant, det måste väl vara en av hans nyare böcker?

Har icke hört titeln förut.
Citera
2007-10-19, 03:55
Medlem
Profaxs avatar
Neuroanatomomía Clínica - Snell

Biopsicología - JP Pinel

Concer - Fransisco J. Varela.

La trampa de la razón - Luis Carlos Restrepo

Bara kurslitteratur... lite trist att man inte har tid för något annat längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in