2007-10-11, 14:28
Medlem
Hin Håle.s avatar
Köpte mig Postverket av Bukowski i pocket på pressbyrån när jag hade en lite längre tågresa framför mig. Tyvärr hade jag redan läst den, men utbudet var så förbannat dåligt, att det fick bli den ändå.

Dagarna innan blev det The Dragon and the Foreign Devils, också det inför en längre resa.

Annars köper jag sällan böcker, utan lånar det mesta på biblioteket.
Citera
2007-10-11, 14:33
Medlem
joxxxys avatar
" Snabba Cash "

Hört från många håll att den skulle vara bra och det kan jag härmed bekräfta att den var =)
Citera
2007-10-11, 15:13
Medlem
Meursaults avatar
Köpte Expedition L av Erlend Loe för att jag ville ha något resolut, genomironiskt och lättsamt.
Citera
2007-10-11, 18:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Köpte mig Postverket av Bukowski i pocket på pressbyrån när jag hade en lite längre tågresa framför mig. Tyvärr hade jag redan läst den, men utbudet var så förbannat dåligt, att det fick bli den ändå.

Ett ytterst bra val och en ytterst bra bok av allas kära Buk, hoppas du finner den lika tragikomisk som njutningsbar som jag gjorde.
Citera
2007-10-11, 18:30
Medlem
desreichesmachts avatar
Faust, Die Leiden des jungen Werthers och en volym med Caesars Commentarii de bello gallico på latin och tyska parallellt. Jag köpte dem för att jag ska läsa dem.
Citera
2007-10-11, 19:33
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ett ytterst bra val och en ytterst bra bok av allas kära Buk, hoppas du finner den lika tragikomisk som njutningsbar som jag gjorde.
Jo, men nu hade jag som sagt redan läst den en gång, så att den var bra det visste jag redan. Valde den eftersom pocketurvalet var så uselt, tiden knapp, samt att jag inte hade läst den svenska översättningen tidigare (däribland ett förord av Birro jag fann intressant).

Såg förresten din bild i bokhylletråden, och minus King, Moore och några svenska författare, så har jag själv nästan samtliga av de resterande böckerna. Vår litterära smak verkar var i det närmaste identisk!
Citera
2007-10-11, 19:37
Medlem
Betterthanyous avatar
The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald, för att jag inte hade den. Utmärkt bok. Helt klart en personlig favorit.
Citera
2007-10-11, 23:34
Medlem
jonniecbs avatar
Beställde från Bokus:

A Clockwork Orange - Burgess
Processen - Kafka
Patient 67 - Lehane
Landet utanför - Birro
Vad är filosofi?
Hanteringen av odöda - Lindqvist

Samtliga i det billiga och underbara pocketformatet.

Har läst alla utom Hanteringen av... och Patient 67. Bokhyllan växer stadigt!
Citera
2007-10-12, 00:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonniecb
A Clockwork Orange - Burgess
Processen - Kafka
Patient 67 - Lehane
Landet utanför - Birro
Vad är filosofi?
Hanteringen av odöda - Lindqvist

Väldigt bra beställning måste jag säga varav jag läst samtliga utan Vad är filosofi? och du kommer ha en trevlig läsestund framför dig.
Citera
2007-10-12, 00:32
Medlem
Skeggabas avatar
Mats Melin & Göran Schäder - EUs konstitution ... berikande läsning

Senaste skönlitterära kan jag knappt komma ihåg, får alla mina böcker av mormor som jag inte längre har tid att ta mig igenom. Tror senaste boken var "gregorius" eller han Sebagos senaste ...
Citera
2007-10-12, 01:53
Medlem
ayanamiis avatar
The Orc King - RA Salvatore.

För jag gissade att det var en bra bok, och det var det
Citera
2007-10-12, 02:10
Medlem
Klimpen!!s avatar
Stjärnor och äpplen som faller
av ulf danielsson.