Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 02:50
  #5221
Medlem
Elementarts avatar
Jag beställde boken Resident Evil av S.D. Perry. Han har skrivit flera böcker som bygger på tv-spelen, tänkte läsa åtminstone en bok för att se hur den är.
Citera
2017-03-23, 20:55
  #5222
Medlem
Germanofils avatar
Beställde Alexander McCall Smiths senaste bok om Isabel Dalhousie, A distant view of everything, som kom ut idag. Varför? Jo helt enkelt för att jag är torsk på denne författare och slukar i stort sett allt som han producerar. Varm, skotsk, underbar humor.
Citera
2017-03-23, 21:48
  #5223
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag beställde boken Resident Evil av S.D. Perry. Han har skrivit flera böcker som bygger på tv-spelen, tänkte läsa åtminstone en bok för att se hur den är.

Ååh! Jag älskade ettan när jag var barn. Höll nästan på att kissa på mig av skräck när de där jäkla ödlegubbarna jagade mig.
Skriv gärna ett omdöme när du är klar.
Min senaste bok var ett loppisfynd för tio spänn.
"The Diceman" Av Luke Reinheart från 1971. Det var länge sedan jag skrattade så mycket åt en bok.
Kan helt klart rekommendera den.

Edit: Glömde tala om varför: Därför den var så billig och verkade kul av omslagstexten att döma, och jag blev definitivt inte besviken.


MVH/Gnomegirl
__________________
Senast redigerad av Gnomegirl 2017-03-23 kl. 22:08.
Citera
2017-03-25, 05:40
  #5224
Medlem
bradgardsindianens avatar
T. S. Eliot:
- Old Possum's book of practical cats
- The Waste Land
- The Idea of Tradition

W. H. Auden:
- Making Knowing and Judging, an inagrual lecture
- Selected poems

Donald Rumsfeldt:
- Known and Unknown, a memoir

För att hålla engelskan vid liv med bra prosa och intressant.
Citera
2017-03-26, 01:36
  #5225
Medlem
D4Cs avatar
Tror närmaste jag kommit till att köpa en bok senaste åren var "The Way of Kings" som jag fick gratis när jag registrerade mitt Audible-konto (helbra bok för övrigt), svårt att motivera bokköp när ljudböcker finns gratis från bibliotekens hemsidor, alternativt på engelska från Youtube.

Blir att köpa fler böcker för samling när man får bättre ekonomi.
__________________
Senast redigerad av D4C 2017-03-26 kl. 01:39.
Citera
2017-03-29, 19:39
  #5226
Medlem
bradgardsindianens avatar
Peter Pomerantsev:
Ingenting är sant och allting är möjligt - Det nya Rysslands surrealistiska själ

Björn Ranelid:
Överbefälhavarens hemlighet

Conn Iggulden:
Wars of The Roses - Rise of the Tudors

Passade på att köpa när det var 20% på Pocketshop.

Ranelid tror jag inte att jag läst något av, och ju mer det gnälls på honom desto mer sympatisk framstår han. Nyfiken också på vad "ranelidska" är.

De andra två är för att jag läst en hel del rent akademiskt inom ekonomisk social historia beträffande länderna, den ena är ett slags historisk fiktion och den andra om Ryssland vet jag inte riktigt hur jag ska kategorisera. Ett slags dokumentär blandning av memoarer och reportage skriven av en brittisk producent i rysk TV industri.
Citera
2017-04-01, 04:43
  #5227
Medlem
bradgardsindianens avatar
Väntar med föräntan på Haruki Murakamis "What I Talk About When I Talk About Running" för inspiration bland annat men det handlar inte bara om hans långdistanslöpning utan är även ett slags memoar.
Citera
2017-04-06, 19:01
  #5228
Medlem
Rakiis avatar
Svängde förbi Röda Korset igår, hade läst majoriteten av samtliga böcker som de hade i hyllorna men kom trots det hem med tre pocketböcker för tio spänn för alla tre.

Tove Jansson - Resa med lätt bagage
JM Coetzee - I väntan på barbarerna
Françoise Sagan - Bonjour tristesse (Läst för en elva-tolv år sedan i gymnasiet)
Citera
2017-04-07, 15:18
  #5229
Medlem
Ördögs avatar
Var inne på Frälsis' loppis i Kvarnbäcken och hittade

Birgit Linton-Malmfors: Karins liv - Karin Bergman i dagböcker och brev 1907-1966 (2003)
Yuval Noah Harari: Sapens - A Brief History of Humankind (2014)

Det var nära att jag köpt den svenska översättningen av Sapiens i går. Nu hittade jag den engelska versionen i en nästan helt oläst pocketutgåva, för bara fyra euro. Men kvällens angenäma lässtund kommer nog att fördunklas av det som nyss skett på Drottninggatan.
Citera
2017-04-09, 18:49
  #5230
Medlem
Ördögs avatar
Jag kvistade in på Stockmanns / Akademiska bokhandelns Galna Dagar - ett evenemang som jag annars inte bryr mig om efter att varuhuset häromåret slutade sälja cd-plattor - och hittade några billiga pockets:

Åsne Seierstad: Två systrar (2017)
Joris Luyendijk: Simma med hajar (2016)
Sara Danius: Husmoderns död och andra texter (2016)
Citera
2017-04-09, 18:51
  #5231
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tove Jansson - Resa med lätt bagage

Är det en av hennes novellsamlingar? Jag läste Lyssnerskan med stor behållning för en massa år sedan. En annan sida av Jansson.
Citera
2017-04-09, 19:44
  #5232
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Är det en av hennes novellsamlingar? Jag läste Lyssnerskan med stor behållning för en massa år sedan. En annan sida av Jansson.

Jo det är nog en novellsamling, läste inte så noga på baksidan angående handling utan snappade upp den mest i förbifarten då jag hade någonting i mitt undermedvetna som sade att jag borde köpa den då jag varit på jakt efter den tidigare. Är ju finlandssvensk själv i likhet med Jansson och uppskattade Sommarboken mycket, en tradition att läsa varje sommar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback