2012-02-26, 14:01
Medlem
Dckheads avatar
Köpte Jack Kerouacs Dharmadårar samt poesisamlingen Howl av Allen Ghinsberg. Jag läser just nu Resa till nattens ände av Louis-Ferdinand Céline som var en av de största inspirationskällorna för Beatrörelsen (Kerouac, William S. Bourroughs, Ghinsberg osv...) och författare som Charles Bukowski.

Mitt nästa planerade köp blir Ulysses (originaltitel) av James Joyce.
Citera
2012-02-28, 13:01
Medlem
Jooplins avatar
Makroekonomi: teori, politik och institutioner (Jonung och Fregert). Helt ok introduktionsbok till makroekonomi, dock inte köpt för mitt eget höga nöjes skull utan för att det ingår i min litteraturlista.
Citera
2012-02-28, 13:58
Medlem
Razzeys avatar
Köpte på bokrean Tage Erlanders dagböcker från 1945- 1960.Totalt 9st böcker men har än så länge bara hunnit läsa första året. Väldigt intressanta texter från en stor man!
Senast redigerad av Razzey 2012-02-28 kl. 14:10.
Citera
2012-02-28, 16:19
Medlem
Paulo Coelho - Valkyriorna...
Citera
2012-02-29, 21:28
Medlem
Rakiis avatar
Stephen King - Strax efter solnedgången
Dean Koontz - Hjälten

59 kronor styck på Coop, kunde inte låta bli då jag inte har läst dessa tidigare och båda författarna är favoriter.
Citera
2012-02-29, 23:17
Medlem
Elias Canetti - Förbländningen
Somerset Maugham - Lotusätaren och andra noveller
Roberto Bolaño - Amulett
Donna Tartt - Den hemliga historien
Citera
2012-03-07, 21:05
Medlem
kaus avatar
Blev bara engelskspråkigt denna gång.

Ska erkänna att Lovecraft inte varit högprioriterad utav mig. Men så läste jag de här foruminläggen och utan några betänkligheter köpte jag The Dreams in the Witch House och The Call of Cthulu. Köpte dessutom Cormac McCarthy:s The Road och James Joyce:s Ulysses. Har ju gått och grunnat på om jag är redo att ta mig an Joyce. Men vafan, i värsta (bästa?) fall får jag läsa om den. Blir nog bra detta, nu har jag så det räcker och blir över fram till sen höst!
Citera
2012-03-10, 02:16
Medlem
Inhandlade nyöversättningen av Tolkiens Sagan om ringen-trilogi på årets bokrea. Har sedan tidigare samlingsvolymen med den gamla översättningen, men har länge funderat på att uppdatera till den nya översättningen. Så när jag såg böckerna på rean kändes det som en självklarhet att slå till.

Köpte även Underbara dagar framför oss, Henrik Berggrens Olof Palme-biografi, på rean. Det här är en bok som jag aldrig skulle betala fullpris för, men som jag gärna köper till reapris. Boken har ju blivit haussad till att vara något av ett framtida standardverk över sossemartyren Olof Palmes liv.
Senast redigerad av Vedersakaren 2012-03-10 kl. 02:41.
Citera
2012-03-13, 10:09
Medlem
SilverTips avatar
Hittade en pocket på Myrorna med tre korta romaner av den gamle dekadenten Ronald Firbank:

Valmouth, Prancing Nigger och The Eccentricities of Cardinal Pirelli.

Det lät så bra på pappret:

Jämförd med joyce och Evelyn Waugh: "vibrant, colourful, comical and, literally, fantastic."

Men jag storknade ganska snart på tillgjordheten och det koketta poserandet.

Började på alla tre historierna, men lyckades inte avsluta någon, trots att dom var så korta.
Citera
2012-03-15, 19:43
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
På bokrean köpte jag Den ofrivillige monarken. Kanske ingen bok jag skulle köpt annars, men till 49 kr var det ett fynd. Ska bli intressant att läsa vad all uppståndelse egentligen berodde på.

Har inte läst boken. Men spontant så känns den inte särskilt objektiv.
Citera
2012-03-15, 19:57
Medlem
PickyPicnics avatar
Efter en tur på Röda korset kom jag hem med följande böcker:

Berömda män som varit i Sunne av Göran Tunström
Livläkarens besök av Per Olov Enquist
Gulliver's Travels av Jonathan Swift
Svenska kungar av Knut Hagberg
Finlandia - Pictures of Finland
och
Vetenskapens värld - Solsystemet
Citera
2012-03-15, 21:48
Medlem
SiSeniors avatar
Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel.
Korparna av Tomas Bannerhed
Gustavs grabb av Leif G. W. Persson

Köpta inför kommande utlandssemester. Hoppas hinna plöja igenom alla tre där nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in