2009-11-19, 17:18
Medlem
Rakiis avatar
James Ellroy - L.A. Konfidentiellt
James Ellroy - Blodröd måne
James Ellroy - Nattens riken
James Ellroy - Nåd för de döda
Jan Guillou - Kolumnisten
Jan Guillou - Ordets makt och vanmakt

Köpte Ellroy för att komplettera Los Angeles-kvartetten och Lloyd Hopkins-kvartetten. Guillou köpte jag mest för det var billigt och har nästan allt som han skrivit redan, samt ville ha annat läst av honom än skönlitteratur.
Citera
2009-11-19, 23:58
Bannlyst
Free to Choose av Milton Friedman och Ekonomisk praktika av Thomas Sowell. Båda pga av att jag är liberal och anser att dessa herrars argumentation är i en klass för sig.
Citera
2009-11-20, 01:30
Medlem
Subspeciess avatar
Big bang (av Simon Singh) samt The Heroin Diaries (av Nikki Sixx & Ian Gittins). Köpte den första på grund av att den behandlar ett intressant område inom fysik, och den andra för att det verkar vara en intressant historia jag länge velat läsa, och som på många vis tilltalar mig, då jag själv varit en flitig användare av såväl heroin som andra droger, och har ett antal års beroende bakom mig.

Någon som kan rekommendera andra böcker av Simon Singh i samma lättsamma stuk som Big bang?
Citera
2009-11-20, 07:13
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subspecies
Någon som kan rekommendera andra böcker av Simon Singh i samma lättsamma stuk som Big bang?

Både "Fermats gåta" och "Kodboken" var kul. Fastnar du för genren kan jag rekommendera David Bodanis också. "Elektricitet" och "E=mc2" är helt OK båda två.
Citera
2009-11-20, 16:45
Medlem
Subspeciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
Både "Fermats gåta" och "Kodboken" var kul. Fastnar du för genren kan jag rekommendera David Bodanis också. "Elektricitet" och "E=mc2" är helt OK båda två.
Kodboken fanns inte lagret när jag beställde Big bang, annars hade jag köpt den samtidigt, då jag hört en del gott om den. Tackar för tipsen!
Citera
2009-11-20, 18:04
Avslutad
Dexter dunkla drömmar - Jeff Lindsay

VARFÖR?? Jag tycker Dexter Morgan är en av de top 3 intressantaste karaktärerna på TV, varför jag vill läsa boken. Har förhoppningen att den är som American psycho utan det meningslösa våldet plus alla referenser till mode och allsköns populärkultur.
Citera
2009-11-20, 18:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S

VARFÖR?? Jag tycker Dexter Morgan är en av de top 3 intressantaste karaktärerna på TV, varför jag vill läsa boken. Har förhoppningen att den är som American psycho utan det meningslösa våldet plus alla referenser till mode och allsköns populärkultur.

Har man sett första säsongen finns det ingen anledning att läsa boken, men det är bara min åsikt.

Själv köpte jag En amerikansk myt av Ellroy idag, vill ha de flesta av hans böcker och har ganska många redan.
Citera
2009-11-20, 18:43
Medlem
flutts avatar
Citat:

Jag har läst alla fyra böckerna om Dexter, jag älskar dem! De driver iväg ganska långt från TV-serien (det börjar redan i slutet av bok 1 - den du har köpt - och divergerar ännu kraftigare i följande böcker), så det ena förtar inte det andra.

Hm. Jag har inte köpt böcker på flera dagar nu... det kanske är dags att slå till på Koontz "City of Night" och "Dead and Alive" (den två och tre i Frankensteintrilogin) trots allt
Citera
2009-11-20, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
Jag har läst alla fyra böckerna om Dexter, jag älskar dem! De driver iväg ganska långt från TV-serien (det börjar redan i slutet av bok 1 - den du har köpt - och divergerar ännu kraftigare i följande böcker), så det ena förtar inte det andra.

Hm. Jag har inte köpt böcker på flera dagar nu... det kanske är dags att slå till på Koontz "City of Night" och "Dead and Alive" (den två och tre i Frankensteintrilogin) trots allt

Va tusan då?!

Är det inte bara EN bok?
Citera
2009-11-20, 20:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Va tusan då?!

Är det inte bara EN bok?

Uppföljarna har egentligen föga lika med tv-serien, så om du vill kan du ju alltid läsa böckerna och sen se hur mycket som egentligen skiljer sig.
Citera
2009-11-20, 20:29
Medlem
ZzappAttacks avatar
Senast inhandlade bok:

Lee Child - Trubbel

Har alla Lee Child böckerna om Jack Reacher som släppts på svenska ^^ så var tvungen att utöka samlingen med denna :> mkt bra böcker
Citera
2009-11-20, 20:52
Medlem
flutts avatar
Citat:
Va tusan då?!

Är det inte bara EN bok?

Fyra sköningar, hittills!

Darkly Dreaming Dexter (Dexters dunkla drömmar)
Dearly Devoted Dexter (Dexter hängiven hämnare)
Dexter in the Dark
Dexter by Design
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in