2009-10-23, 19:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Jo, filmen ska enligt vad jag förstått vara "löst" baserad på boken.

Aha! Låter väldigt intressant och får se om man tar och lägger en beställning på boken sen då jag gillar Burzum väldigt mycket.
Citera
2009-10-23, 20:46
Medlem
Rakiis avatar
Var glad att jag hittade Under the Dome av Stephen King på Akademibokhandeln idag, trodde först att boken skulle släppas senare. Men fick betala 189 riksdaler för boken och den har börjat väldigt bra.
Citera
2009-10-23, 21:25
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Aha! Låter väldigt intressant och får se om man tar och lägger en beställning på boken sen då jag gillar Burzum väldigt mycket.
En i mitt tycke väldigt bra och informativ bok som enligt jag anser har fått utstå väldigt mycket oförtjänt skit i den så kallade "Black Metal communityn".

Ett intressant kartläggning av en musikgenres födelse och hur ungdomens kreativitet lätt kan leda till destruktivitet.

Vidare så är en av bokens författare, Michael Moynihan, någon som jag tycker att du ska kolla in lite närmare. Inte minst då jag tror mig veta att du intresserat dig för Boyd Rice.
Citera
2009-10-23, 21:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
En i mitt tycke väldigt bra och informativ bok som enligt jag anser har fått utstå väldigt mycket oförtjänt skit i den så kallade "Black Metal communityn".

Hoppas att jag kommer över boken då i synnerhet inom en snar framtid då mitt intresse för just BM som musik genre bara växer och växer dagligen. Om boken håller vad den lovar kan den nog gott och väl hamna i samma fack av kartläggningar om musik som med Daniel Ekeroths suveräna bok Swedish death metal.
Citera
2009-10-23, 22:19
Medlem
Dalianas avatar
Twilight-böckerna. Just bara för att äga dem och ha nåt enkelt att läsa ifall jag blir uttråkad.

Köpte också de tre första böckerna i Isfolket-serien. Hört mycket bra om dem, så ska avnjuta dem i helgen, tillsammans med nån klassiker eller två.
Citera
2009-10-28, 14:55
Medlem
Dr.Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daliana
Twilight-böckerna. Just bara för att äga dem och ha nåt enkelt att läsa ifall jag blir uttråkad.

Köpte också de tre första böckerna i Isfolket-serien. Hört mycket bra om dem, så ska avnjuta dem i helgen, tillsammans med nån klassiker eller två.
My gawd, son! 4-5 böcker på en helg. Clark Kent, is that you?

Ont: Införskaffade precis Måsen av Anton Tjechov, utgiven av Radiotjänstens Teaterbibliotek. Jag ska gå och se pjäsen på stadsteatern och vill få en egen uppfattning först.
Tom Sawyer & Huckleberry Finn av Mark Twain. Erkänner härmed lite skamset att jag inte läst den.
The Gathering Storm av Winston S. Churchill. En första utgåva som verkar intressant.
Dessa tre kostade mig sammanlagt 20.- i en antikaffär strax utanför Uppsala.
Citera
2009-10-29, 11:05
Medlem
K9Devils avatar
Ett urval av Herta Müller. Anledningen är väl självklar?
Citera
2009-10-29, 11:17
Medlem
jyckens avatar
Jag hade bakisångest förra söndagen, kände mig hopplöst oattraktiv och beställde "Alla får ligga".

Nu har jag läst klart den och kan sammanfatta innehållet i en mening:

Citera
2009-11-01, 12:45
Medlem
Stäppen Krigare - Conn Iggulden

Tyckte att böckerna om Caesars liv var trevlig läsning och är intresserad av historia (även om böckerna inte är den sanna).
Citera
2009-11-02, 01:57
Medlem
Knut Hamsun "På igenvuxna stigar", Arthur Miller "De missanpassade" samt tre fackböcker om Van Gogh, Gauguin respektive Kary Lasch.
Citera
2009-11-02, 17:03
Bannlyst
Den senaste boken jag köpte var Kage's Secret Chronicles of Handicap Go av Toshiro Kageyama. Var en släkting som skulle ha ett exemplar och sa att den var bra att ha.
Citera
2009-11-02, 18:03
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Den senaste boken jag köpte var Kage's Secret Chronicles of Handicap Go av Toshiro Kageyama. Var en släkting som skulle ha ett exemplar och sa att den var bra att ha.

Jag köpte Casa Nostra bara för att den verkade så jävla intressant. Men det var den inte, jävligt tungläst men snart klar med den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in