2007-10-11, 22:57
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Trots det kanske nästa dator blir en mac i alla fall.

Du är hjärtligt välkommen till vår underbara värld ^_^
Citera
2007-10-12, 23:02
Medlem
Vrövhåls avatar
Försökte installera det på min C2D-burk för ett tag sedan, kom dock inte längre än till meddelandet "Waiting for root device", sedan hände inget mer.
Något med mina hårddiskar som inte är kompatibelt antar jag.
Citera
2007-10-13, 00:50
Medlem
Paijters avatar
Tittade i brevlådan efter min hårddisk. Nopp. Ringde till säljaren. Eurovoice. PÅ TRE MOBILER! Skickade ett surt mejl om att jag hade hans ip, visste hur han såg ut från en kontaktsida jag googlat fram och hotade honom med både polis och tradera. Han svarade omedelbart. Att det ska vara så in i H****e svårt att skicka en hårddisk så att jag kan leka fullt ut med OSX86.
Citera
2007-10-13, 02:15
Medlem
ceziums avatar
Installerade osx86 i somras någon gång och blev helt såld på operativsystemet. Tyvärr så kan det vara ett mindre helvete om man inte har 100% kompatibelhårdvara.

För mig så var det moderkortet som strulade till det. Bara en av mina sata-controllers fungerade och mina ide-controllers gick inte att bota ifrån.

Vägen för att komma runt detta va att köra vmware för att lyckas installera det(gav vmware direkt tillgång till disken). Installerade i vmware under windows(förpatchad skiva) och bootade sen om till osx. Letade i två dagar efter folk som hade samma "grafikfel" som mig eftersom jag bara fick blå bakgrund men datorn tycktes inte ha hängt sig. Det visade sig att eftersom jag kör tvn på en dvi-kontakten som råkade vara den primära(märker man inte i windows) så visades bara menyer och övrigt på den skärmen medans min sekundära skärm va fint blå.

Så efter ett par månader i osx86 sitter jag och väntar på leopard releasen för att få lägga in en beställning på en riktig mac. Har testat windows i alla former och ett stort antal linuxdistar i mina dagar, men osx piskar ju skiten ur alla vilken dag som hellst.
Citera
2007-10-13, 10:06
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cezium
Så efter ett par månader i osx86 sitter jag och väntar på leopard releasen för att få lägga in en beställning på en riktig mac.

Hmm... så det funkade inte så pass bra att man köra på pc? En riktig mac krävs för att njuta fullt ut eller?
Citera
2007-10-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Hmm... så det funkade inte så pass bra att man köra på pc? En riktig mac krävs för att njuta fullt ut eller?

Kommer inte fungera lika bra som en Mac, de fungerar men går ej att uppdatera utan måste ladda ner en ny installation för att kunna uppgradera, krävs en del pill o läsande innan man får det helt rätt
Citera
2007-10-14, 03:17
Medlem
ceziums avatar
Citat:

Som godhell säger så krävs det mycket pill för att allt ska bli bra. Jag kunde inte få ut fullt hårdvarustöd ur min installation. Fick aldrig optiskt ljud ut att fungera, inte heller alla mina satacontrollers. Om man har fullt hårdvarustöd så kan man få allt att fungera bra, men du måste fortfarande installera om för att få in uppdateringar osv.

Bytet beror lite på att jag skulle vilja byta ut min bärbara, den är 3 år gammal och förtjänar att någon som inte stressar den så mycket tar hand om den(skänker den till min syster). Men mestadels är det att jag vill köra osx som är ett helt jävla underbart operativsystem.
Citera
2007-10-14, 20:27
Medlem
Paijters avatar
Så, köpte en 20 gb hårddisk idag.
Installation klockren. Muspekaren fanns med denna gång.
Internet fungerar inte på min dator, så då kanske det blir till att testa ett nytt nätverkskort.
Installerade PS CS2.
Med Xp tar en bild 40 sek. att redigera under vissa förutsättningar. Under samma förutsättningar i OS X tar den 60 sek.
Även skärmsläckaren är seg och allt annat känns bajs.

Anledningarna till detta kan vara:
Har inte hittat någon drivrutin till min Geforce 7300 LE.
Hårddisken är en IDE och låter som en gnu.
Citera
2007-10-14, 23:16
Medlem
Paijters avatar
Sådär, drivrutin fixad till nätet. Funkar kalas. Macvidia ligger nere för tillfället, så det dröjer ett tag till innan jag kan leta efter grafikkortsdrivis.
Citera
2007-10-15, 12:04
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Sådär, drivrutin fixad till nätet. Funkar kalas. Macvidia ligger nere för tillfället, så det dröjer ett tag till innan jag kan leta efter grafikkortsdrivis.

Hur rappt känns det? Är systemet piggt som en lärka eller sölar det om man jämför med xp?
Citera
2007-10-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Så, köpte en 20 gb hårddisk idag.
Installation klockren. Muspekaren fanns med denna gång.
Internet fungerar inte på min dator, så då kanske det blir till att testa ett nytt nätverkskort.
Installerade PS CS2.
Med Xp tar en bild 40 sek. att redigera under vissa förutsättningar. Under samma förutsättningar i OS X tar den 60 sek.
Även skärmsläckaren är seg och allt annat känns bajs.

Anledningarna till detta kan vara:
Har inte hittat någon drivrutin till min Geforce 7300 LE.
Hårddisken är en IDE och låter som en gnu.

Samma RPM på hårddiskarna? Är den andre en S-ATA som du har XP på?
Citera
2007-10-15, 14:37
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Hur rappt känns det? Är systemet piggt som en lärka eller sölar det om man jämför med xp?

Om jag säger såhär: skärmsläckaren hackar lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av godhell
Samma RPM på hårddiskarna? Är den andre en S-ATA som du har XP på?

På XP kör jag Sata II
Med OS X denna http://www.seagate.com/support/disc/ata/st320420a.html

Väntar ännu på en sata, men den tror jag att jag blivit blåst på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in