Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-05, 14:36
  #1
Medlem
dr-zekes avatar
Är det inte dags att starta en tråd som handlar om hur man får igång Mac OSX på en pc? Nog borde det finnas nån därute som försökt sig på detta. Hur har det isåfall gått? Vilka är fallgroparna man bör undvika?

Är mycket intresserad eftersom jag troligen installerar Leopard på min tänkta pc när det nu släpps!

Och snälla, skicka mig inte vidare till http://forum.insanelymac.com/index.php?showforum=18 för tanken med den här tråden är att FB-användare ska kulla lägga in sina erfarenheter!

Moderatorer, om det inte passar sig med denna tråd i detta forum, flytta gärna den!
Citera
2007-10-05, 15:36
  #2
Medlem
omikjams avatar
Jag körde det ett tag på min gamla core duo-PC för några år sen, det var ingen vidare upplevelse. Då var det ändå hårdvara rätt nära intel macar, vill inte ens veta hur det är för folk med typ AMD
Citera
2007-10-05, 17:21
  #3
Medlem
StyleWarss avatar
Det är många som påstår sig ha fått det att funka, men de verkar inta vara så aktiva i detta forum i alla fall.

Jag instämmer med TS, en liten guide hur ni har gjort osv. vore fett schysst!
Citera
2007-10-05, 18:22
  #4
Medlem
Finns guider på http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page
Citera
2007-10-06, 09:13
  #5
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Finns ganska många trådar om det här på forumet. Någon moderator kanske kan klistra någon av dem.

Jag körde in det på en Thinkpad T60. Det funkade ganska bra men var mycket jobb och helt klockrent blev det aldrig. Mer tacksamt att sitta och bråka med någon Linuxdist i väntan på att få tillbaka sin riktiga dator tycker jag.
Citera
2007-10-09, 16:02
  #6
Medlem
Paijters avatar
Jag misslyckades för en månad sedan. AMD 3800+ och kompatibla tillbehör.

Installation lysande.
Uppspelning av intro och musik lysande.
Väl inne på skrivbordet var min muspekare osynlig. Surt.

Installerade om XP, men har en hårddisk på posten i veckan där jag ska försöka igen. Hade något med Asus grafikkort att göra, så det bör inte vara några problem. Sedan blir det till att testa om internet fungerar och hur snabb datorn är med photoshop.
Citera
2007-10-10, 14:39
  #7
Medlem
dr-zekes avatar
Håll oss alla underrättade!!!

Är inne på att bygga mig en burk med apple-kompatibla tillbehör för att kunna köra OSX. Väntar dock tills Leopard blivit tillgängligt för där lär stödet för ATi HD2400/2600 vara implementerat....
Citera
2007-10-10, 15:55
  #8
Medlem
otec_sates avatar
Var kan man se vilka komponenter som är kompatibla? Kan säkert söka reda på dt, men jag är säker på att någon sitter inne med en länk.
Citera
2007-10-10, 16:03
  #9
Medlem
Jag kör OSX på min burk.. funkar ganska bra förutom trådlösa..


Epox Nforce4
AMD 3200+ Venice
ATI X800gt
Citera
2007-10-10, 16:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otec_sate
Var kan man se vilka komponenter som är kompatibla? Kan säkert söka reda på dt, men jag är säker på att någon sitter inne med en länk.

Kolla länken ovanför.....
Citera
2007-10-10, 16:12
  #11
Medlem
otec_sates avatar
Okej, förlåt.
Citera
2007-10-11, 00:36
  #12
Medlem
Varför köper du inte en Mac istället? De är så mycket bättre och snyggare än alla PCs i samma prisklass/prestandaklass.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback