2012-10-09, 21:27
Medlem
Finolis avatar
Tydligen så har jag detta moderkort: CLEVO CO. W110ER (SOCKET 0)
och jag kan ej hitta det på denna sida: http://www.tonymacx86.com/11-dsdt-database.html

betyder det att jag helt enkelt inte kan köra OSX på min dator?
Citera
2012-10-09, 23:53
Medlem
tzjs avatar
Trådar sammanfogade.
/mod.
Citera
2012-10-31, 13:04
Medlem
Everclear88s avatar
ULTIMAT GUIDE TILL ATT EMULERA MAC OS X I WINDOWS

http://www.macbreaker.com/2012/07/mo...irtualbox.html

Funkar snorbra. Du kan få problem med att skärmen blir vit under installationen, men efter att ha installerat om programmet ett par ggr funkade det. Låt bara installationen av OS X vara och rör inte datorn!!!

Mitt råd om Hackintosh: Gör det inte!

Ska man ha en hackintosh vill man självklart ha en laptop, men det funkar inte över huvud taget. En miljon grejer kan och kommer gå fel - det är mycket mer komplicerat än vad det ser ut.

Men om du nu vill ha en:

1. Köp ny dator med specifik hårdvara (Tro mig, det kommer gå åt helvete annars, finns inga alternativ)
2. Köp stationärt
3. Följ denna killens instruktioner på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pEW6d...9&feature=plcp

OBS: mitt tips är att köpa datorn på Inet och låta dem bygga ihop allting så du slipper mecka själv.

4. Tanka hem/köp en kopia av Mac OS X Mountain Lion

5. Pray to God

6. (Valfritt) köp en riktig Macbook Pro

7. Once you go Mac....
Citera
2012-11-29, 03:27
Medlem
gick det bra med bygget?
Citera
2012-11-29, 12:10
Medlem
smurfehs avatar
Trådar sammanfogade.

/mod
Citera
2012-12-23, 10:29
Medlem
ricke.claessons avatar
Köra OS X Mountain Lion från USB-Minne?

Är det möjligt att installera Mac OS X Mountain Lion på ett usb-minne, för att sedan sätta in den i en pc och kunna boota det?

Weird formulering där, men kort och gott: gör det att köra Mountain Lion från ett usb-minne i på en pc?
Citera
2012-12-23, 11:10
Medlem
Polyklorfenols avatar
Av den här tråden att döma, är det en massa grundinställningar som måste ändras i datorn, även i BIOS.

http://www.tomshardware.com/forum/193-69-snow-leopard
Citera
2012-12-23, 12:11
Medlem
tzjs avatar
Trådar sammanfogade.
/mod.
Citera
2012-12-23, 13:58
Medlem
jag har lyckats installera osx på min intel-pc, dock funkar det bara att köra i safemode. Grafikkortet (nvidia gtx680) fungerar inte som det ska och det trådlösa nätverket fungerar inte heller. Ej heller något ljud hade jag..

Så fort jag provade installera en drivrutin eller något för att avhjälpa felen så kraschade hela installationen så jag fick göra om allt. Jag har konstaterat att jag är för kass, samt har för lite tålamod för att ens försöka.

Som det ser ut nu så sparar jag till en andra dator istället, en äkta mac, för jag lägger hellre ut 10.000kr på en helt ny dator än att hålla på och pissa i motvind.

Om ändå alla spel fungerat på mac, då hade jag inte behövt två datorer
Citera
2012-12-24, 15:48
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weyoun9
jag har lyckats installera osx på min intel-pc, dock funkar det bara att köra i safemode. Grafikkortet (nvidia gtx680) fungerar inte som det ska och det trådlösa nätverket fungerar inte heller. Ej heller något ljud hade jag..

Så fort jag provade installera en drivrutin eller något för att avhjälpa felen så kraschade hela installationen så jag fick göra om allt. Jag har konstaterat att jag är för kass, samt har för lite tålamod för att ens försöka.

Som det ser ut nu så sparar jag till en andra dator istället, en äkta mac, för jag lägger hellre ut 10.000kr på en helt ny dator än att hålla på och pissa i motvind.

Om ändå alla spel fungerat på mac, då hade jag inte behövt två datorer

Det tar sig, fler och fler portas ju Har du provat googla något gällande ditt grafikkort? Jag hinner tyvärr inte nu, men kan vara värt att testa
Citera
2013-01-14, 11:54
Medlem
TheSpiritMolecules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricke.claesson
Är det möjligt att installera Mac OS X Mountain Lion på ett usb-minne, för att sedan sätta in den i en pc och kunna boota det?

Weird formulering där, men kort och gott: gör det att köra Mountain Lion från ett usb-minne i på en pc?

Ja det funkade alldeles utmärkt för mig iallafall, fick dock göra usb-minnet på en Mac med unibeast.
Har nu en fullt fungerande Hackintosh med Ivy Bridge.
Citera
2013-01-15, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricke.claesson

Mig veterligen går det inte att göra ett bootbart USB-minne med Mountain Lion OS X i Windows-miljö. Det KAN säkerligen gå, men det är inte värt mödan. Men om du nu ändå har tänkt att tanka hem ML OSX så finns det färdiga versioner som är USB-bootbara för t.ex. Intel PC's.

Jag har själv en fullt fungerande Hackintosh med Sandy Bridge BORTSETT från USB 3.0 som jag inte har försökt fixa ännu.

Ett tips till er som inte gjort en Mac OSX installation på en PC är att LÄS på så mycket som möjligt INNAN du påbörjar installationen. Var sedan beredd på att lägga flera flera timmar på installationen tills allt lirar som det ska.

Några bra forum för hackintosh är bl.a. OSX86, TonyMac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in