2007-10-15, 15:36
Bannlyst
Har en bärbar dell med följande hårdvara:

C2D T7300
2gb ram
8600GT
160GB 5400rpm hdd
Intel trådlöst nätverkskort
Broadcom 440 nätverkskort

Ganska likt en MBP's hårdvara, lite slöare cpu bara. Tror ni att jag kan få in OS X på denna utan större problem?
Citera
2007-10-15, 17:17
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Cool
Har en bärbar dell med följande hårdvara:

C2D T7300
2gb ram
8600GT
160GB 5400rpm hdd
Intel trådlöst nätverkskort
Broadcom 440 nätverkskort

Ganska likt en MBP's hårdvara, lite slöare cpu bara. Tror ni att jag kan få in OS X på denna utan större problem?

Jag tror du kommer få in det lätt. Men jag tror inte det kommer fungera som det ska.
Citera
2007-10-15, 23:51
Medlem
ceziums avatar
I väntan på leopard installerade jag osx på min stationära pc igen. Efter mycket bråk med dom nya 10.4.10 releaserna gick jag tillbaka och körde uphuck(10.4.9) som fungerar strålande.

Så nu sitter jag här på min hackintosh och kan svara på eventuella frågor från alla möjliga som har funderingar runt det.
Citera
2007-10-16, 08:31
Bannlyst
nej, hittade den inte
Citera
2007-10-16, 09:35
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Om jag säger såhär: skärmsläckaren hackar lätt.

Jahadu... Kul... Då kanske man skulle ge upp sina planer på att få igång OSX på pc med förhoppningen om att det ska gå bättre än en iMac....
Citera
2007-10-16, 12:11
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Jahadu... Kul... Då kanske man skulle ge upp sina planer på att få igång OSX på pc med förhoppningen om att det ska gå bättre än en iMac....
Men som jag sade tidigare, hårddisken suger röv och väsnas. Se till att ha rätt hårdvara.
Citera
2007-10-16, 16:28
Medlem
dr-zekes avatar
Du ,cezium, hur går det för dig? Går datorn som en klocka? Vilken hårdvara har du?
Citera
2007-10-17, 00:46
Medlem
hikarus avatar
Nu ska ja också ge mig in i den här soppan.. Återkommer när jag instalerat om jag får in det
Citera
2007-10-17, 11:34
Medlem
Paijters avatar
Sådär, nu fungerar min drivrutin till grafikkortet med. Skärmsläckaren har slutat att hacka och flyter på som smält smör i kastrullen.
Citera
2007-10-17, 13:25
Medlem
hikarus avatar
Lyckas banne mig inte få in det. Får bara ACPI: Button driver prevent system sleep när ja ska försöka instalera Jas releasen.

Har kört exakt efter http://pcwizcomputer.com/software/vmwareosx86.htm guiden sen när det inte fungerade har ja provat alla kombinationer.

Någon som sett nått om detta fel på nått forum eller löst de själv?
Citera
2007-10-17, 16:09
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikaru
Lyckas banne mig inte få in det. Får bara ACPI: Button driver prevent system sleep när ja ska försöka instalera Jas releasen.

Har kört exakt efter http://pcwizcomputer.com/software/vmwareosx86.htm guiden sen när det inte fungerade har ja provat alla kombinationer.

Någon som sett nått om detta fel på nått forum eller löst de själv?

Exakt när kommer det?

Själv har jag hittat varför mitt internet dör efter varje reboot. Behöver litet hjälp här:
http://www.pinxue.net/mac/viarhine.html

Exakt hur ändrar jag "adjust file attributes as:"

*sitter och skriver detta under OS X nu...*
Citera
2007-10-18, 18:47
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Exakt när kommer det?

Själv har jag hittat varför mitt internet dör efter varje reboot. Behöver litet hjälp här:
http://www.pinxue.net/mac/viarhine.html

Exakt hur ändrar jag "adjust file attributes as:"

*sitter och skriver detta under OS X nu...*

Du ska bara göra som det står. Flytta ViaRhine.kext till /System/Library/Extensions och kör sedan kommandona som står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in