• 1
  • 2
2007-10-02, 14:50
Medlem
Pwinces avatar
Gjorde någon quiz för inte så länge sen och stötte då på "kat" som tydligen skulle vara någon form av bladväxt som man kunde tugga på och få ut ett visst rus. Den användes främst på arabiska halvön också. Är det någon som vet något mer om den, eller någon som kanske tom använder sig av den?
2007-10-02, 14:53
Medlem
I_O_Us avatar
Det är väl bara somalier som tuggar sånt där. Ska vara en ganska så värdelös drog... och är helt lagligt i t.ex. England.
2007-10-02, 15:07
Medlem
Sha R'Taes avatar
Kommer in titt som tätt i Sverige men det är en social grej snarare än en renodlad drog då den har väldigt begränsad berusande verkan.
2007-10-02, 15:39
Medlem
Gronabuddahs avatar
är de många som snubblat över kath för övrigt? för mej är växten totalt okännd
2007-10-02, 18:55
Medlem
mqas avatar
Det intressanta är att den omnämnts i alla mina biologiböcker (i kapitlet KNARK som man alltid bläddrade fram till så fort man fick boken).
2007-10-02, 19:31
Medlem
Denna borde ligga i CS tror jag. Khat används väl främst av typ somalier, så dra till rinkeby eller något annat äckligt ghetto och fråga där.
2007-10-02, 19:57
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
är de många som snubblat över kath för övrigt? för mej är växten totalt okännd

Kat finns lite varstans i landet. Som någon redan har sagt så är somalier (liksom andra afrikaner) överrepresenterade bland användarna. Om du inte tillhör den ganska begränsade grupp där kat förekommer så kommer du aldrig att springa på det. Jag skulle rent teoretiskt kunna köpa kat om jag ville, men det är en drog som jag aldrig någonsin har sett i verkligheten trots att jag har (miss)brukat narkotika i olika former sedan innan många här på FB ens var födda.
2007-10-02, 20:23
Medlem
Absinthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Det är väl bara somalier som tuggar sånt där. Ska vara en ganska så värdelös drog... och är helt lagligt i t.ex. England.

Jag har för mig att det klassas som ett salladstillbehör där, faktiskt.
2007-10-02, 20:56
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StealthSweden
Denna borde ligga i CS tror jag. Khat används väl främst av typ somalier, så dra till rinkeby eller något annat äckligt ghetto och fråga där.

attityd problem? de är äckligt för att staten skapat de så. fråga dej själv om du skulle se många ljusa stunder i en vardag som är präglad av socialbidrag och utanförskap. kriminallitet blir efter ett tag faktum

tyvärr känner jag ingen somalier och jag skulle aldrig få för mej att rulla in i rinkeby och fråga första bästa invandrare vad man får tag i khat, de vore kränkande.
2007-10-02, 22:34
Medlem
iPees avatar
En polare till mig är Somalier och han berättade att hans farsa som ung brukade tugga kat i samma omfattning som han själv idag röker på.
Med andra ord ser hans farsa direkt på hans beteende om inte utseende att han rökt.

Han har testat kat en gång berättade han och om jag inte minns helt fel så sa han att det inte var något speciellt och att det är så äckligt dumt att det ens är olagligt (folk har ju ändå inte hört talas om det). Dessutom är det en del av Somaliernas kultur att tugga kat, som att svenskarna dricker snaps på midsommar liksom.

Ruset beskrevs som ett lugnt och avslappnande rus som fick honom att bli mer pratglad och socialt trygg i sällskapet han var med.
2008-07-27, 00:22
Medlem
ingen kalasdrog precis, men blanda med typ vodka så är du i en helt annan värld
2008-07-27, 00:35
Medlem
Sleazebags avatar
Men använd sökfunktionen!
Finns redan snormånga olika trådar om ämnet.
Här är några av dem:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=603864
https://www.flashback.org/showthread.php?t=377013
https://www.flashback.org/showthread.php?t=99798
https://www.flashback.org/showthread.php?t=68824
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem