• 1
  • 2
2003-12-23, 15:17
Medlem
kamizs avatar
Har aldrig stött på denna drog ej heller hört att någon skulle ha.. Hur vanligt är det där ni bor???
Citera
2003-12-23, 17:27
Medlem
Har ingen erfarenhet alls, men jag antar att den är ganska så stor i delar som Rinkeby, Tensta, Fittja och likn där det bor många Somalier.

För övrigt tvivlar jag på att den är speciellt utbredd.
Citera
2003-12-23, 18:11
Awaiting Email Confirmation
Inte vanlig

Khat är relativt ovanligt, jag har aldrig blivit erbjuden khat - trots att jag känner/kände mycket invandrare i skåne..
Här i västervik vet de knappt hur man stavar till khat...

Jag hörde talas om det i norrköping, men det kan ha varit skryt..

Khat måste ju tuggas/användas färskt - har läst att det mest aktiva ämnet försvagas och försvinner på bara några dagar.. Det är nog en av anledningarna till att khat aldrig slagit igenom bland vanliga (miss)brukare.
En annan anledning är väl att det, mig veterligen, inte går att komma över sticklingar i europa - samt att grobarheten på fröerna är lika med noll (nästan iaf)..

Jag skulle gärna testa khat, oavsätt pris - bara för att få veta hur det verkligen är.. En del påstår att det är jämförbart med amfetamin, medans andra påstår att det är mer likt efedrin - med tanke på hållbarheten så kan man inte utesluta någon av teorierna.. Jag tror på båda, annars skulle det inte missbrukas i den omfattning som det ändå görs..

GOD JUL GOTT FOLK
2047
Citera
2003-12-23, 19:32
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2047
Khat är relativt ovanligt, jag har aldrig blivit erbjuden khat - trots att jag känner/kände mycket invandrare i skåne..
Här i västervik vet de knappt hur man stavar till khat...

Jag hörde talas om det i norrköping, men det kan ha varit skryt..

Khat måste ju tuggas/användas färskt - har läst att det mest aktiva ämnet försvagas och försvinner på bara några dagar.. Det är nog en av anledningarna till att khat aldrig slagit igenom bland vanliga (miss)brukare.
En annan anledning är väl att det, mig veterligen, inte går att komma över sticklingar i europa - samt att grobarheten på fröerna är lika med noll (nästan iaf)..

Jag skulle gärna testa khat, oavsätt pris - bara för att få veta hur det verkligen är.. En del påstår att det är jämförbart med amfetamin, medans andra påstår att det är mer likt efedrin - med tanke på hållbarheten så kan man inte utesluta någon av teorierna.. Jag tror på båda, annars skulle det inte missbrukas i den omfattning som det ändå görs..

GOD JUL GOTT FOLK
2047

Bara o leta upp en somalier så finns det!
Citera
2003-12-23, 20:28
Awaiting Email Confirmation
God Jul..

Somalier. Ursäkta min geografiskt inkompetenta hjärnhalva.. Men hur ligger det till mig alla iranier, libaneser, syranier (muslimer) - och deras bekantskap med växten?

Jag känner inte många somalier och de jag kände var för unga för att förstå (eller så var jag för ung för att fråga)..

Tack för info'n iaf och
GOD JUL - skulle vilja skriva "JAG ÄLSKAR ER ALLA", men så långt tänker jag inte gå - även om mina känslor exponeras idag så kommer det en avtändning/ en morgondag..

MEN GOD JUL OCH VARMA TOMTE KRAMAR TILL ER ALLA!

2047
Citera
2003-12-23, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2047
Somalier. Ursäkta min geografiskt inkompetenta hjärnhalva.. Men hur ligger det till mig alla iranier, libaneser, syranier (muslimer) - och deras bekantskap med växten?

Dom kan nog inte stava till khat dom heller... Det är bland somalier som det brukas mest. Bara ringa upp någon eretriansk (stavning?!) förening & fråga dom så ska du se att du hittar vad du letar efter.
Citera
2003-12-23, 21:15
Bannlyst
Ni får ursäkta en person som har noll koll på droger! Men va fan e Khat?
Citera
2003-12-23, 21:34
Medlem
nxstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skin_Smurfen

Khat-löven inehåller en centralstimulerande drog. Somalier brukar tugga på dom för att bli höga.
Citera
2003-12-23, 22:06
Medlem
Konrad Haifas avatar
Testa i nordöstra Göteborg. Var ett reportage i tidningen för ett tag sen och de somaliska kvinnorna där var missnöjda med männens missbruk. Dom blev för slöa för att jobba och hålla ordning på ungarna pga av khattuggandet.
Citera
2003-12-23, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nxsty
Khat-löven inehåller en centralstimulerande drog. Somalier brukar tugga på dom för att bli höga.

Jaja. Det kan dom ju hålla på med.
tackar för upplysningen
Citera
2003-12-23, 22:34
Bannlyst
Slöa av centralstimulantia?

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Testa i nordöstra Göteborg. Var ett reportage i tidningen för ett tag sen och de somaliska kvinnorna där var missnöjda med männens missbruk. Dom blev för slöa för att jobba och hålla ordning på ungarna pga av khattuggandet.
Citera
2003-12-24, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skin_Smurfen
Arabernas cocablad!!!
Fast svagare, Etiopien säljer 1000 000 $ av kat till Sommalia enligt en neger jag känner daligen. Kat är skit om man känner la coca.
Annars så har de svarta nog så kul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in