2008-11-29, 16:38
  #1045
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkhemmet
Ursprungligen postat av folkhemmet
Anledningen till att ingen bryr sig i samhället är att bråket är mellan en TATTARFAMILJ och en zigenarfamilj. Lika illa på bägge sidor alltså!
Öh? Nej! Detta handlar om en familj som har terroriserat allt och alla i Vojakkala sen 1986 och före det i Kalix.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Vad är det för skillnad på tattare och zigenare ?
Tattare = gammalt ord för resandefolket.

Zigenare = romer
Citera
2008-11-29, 16:38
  #1046
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Vad är det för skillnad på tattare och zigenare ?

Tattare är bara svarmuskiga resande, Zigenare är en etnicitet…
Citera
2008-11-29, 16:55
  #1047
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Vad är det för skillnad på tattare och zigenare ?
Familjen Grönfors är finska zigenare (kalé, suomen romanit), kallade mustalainen (de svarta) i Finland. De lever isolerat från övriga samhället och håller hårt på sina traditioner. Enligt dem själva härstammar de från de zigenare som förvisades från Sverige på 1600-talet till den finska (då Sverige) odebygderna. Många FZ flyttade till Sverige efter att förbudet för zigenare att imigrera till Sverige försvann på 1950-talet.

De är också de som springer omkring i stora, svarta kjolar, med puffiga blusar. Männen brukar ha en speciellt "vågig" frisyr och nästan alltid smala polisonger.
Citera
2008-11-29, 17:35
  #1048
Medlem
Dr_Kronas avatar
Tjänar grova pengar

Diskrimineringsombudsmannen yrkar i en stämningsansökan till tingsrätten att Elite Grand Hotel i Norrköping ska betala 40 000 kronor i skadestånd till en romsk kvinna för kränkning.

http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4545095

Det har ju iofs inte direkt med brottet att göra, men dom tillhör ju samma grupp och har samma efternamn, Grönfors.
Citera
2008-11-29, 18:46
  #1049
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Diskrimineringsombudsmannen yrkar i en stämningsansökan till tingsrätten att Elite Grand Hotel i Norrköping ska betala 40 000 kronor i skadestånd till en romsk kvinna för kränkning.

http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4545095

Det har ju iofs inte direkt med brottet att göra, men dom tillhör ju samma grupp och har samma efternamn, Grönfors.
Bland finska romer är namnet lika vanligt som Olsson.
Citera
2008-11-29, 21:22
  #1050
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Bland finska romer är namnet lika vanligt som Olsson.
Är det så många finska romer som heter Olsson?
Citera
2008-11-29, 22:17
  #1051
Medlem
undra om grönforsarna har något med detta att göra


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3886124.ab
Citera
2008-11-29, 22:21
  #1052
Bannlyst
Ojojoj nu har Esos grabbar vaknat! Nu blir det åka av uppe i norr.

Haha man kan ju hoppas
Citera
2008-11-29, 22:59
  #1053
Medlem
bc103s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaa
Ojojoj nu har Esos grabbar vaknat! Nu blir det åka av uppe i norr.

Haha man kan ju hoppas

Vad menar du ?
Citera
2008-11-29, 23:14
  #1054
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bc103
Vad menar du ?


Det var ett skämt med tanke på att det i artikeln stog om finskregistrerade bilar
Citera
2008-11-29, 23:53
  #1055
Medlem
Dom kommer undan

Har en sjuk känsla av att Grönforsarna klarar sig undan. Dom släppte pappan i familjen. Pappan har pekats ut av Esa Rano för att vara delaktig i mordförsöket.
Tror att alla släpps när domen förkunnas. Går inte att bevisa vem som gjorde vad. Om de var fyra eller sex stycken på plats. Verkar bara bli ett ljummet indiciemål.
Räkna med att cirkusen i Nedre Vojakkala kommer att fortsätta. Alla har väl sett "Insiders"senaste program ? Går att se online på www.tv3.se/insider
Välj länken webb-tv högt upp på sidan.
Programmet handlar bla om grannbråket i byn.
Leta upp programmet där. Det sändes i veckan som var. 26/11 tror jag.
__________________
Senast redigerad av jimmy901 2008-11-30 kl. 00:00.
Citera
2008-11-30, 00:12
  #1056
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmy901
Har en sjuk känsla av att Grönforsarna klarar sig undan. Dom släppte pappan i familjen. Pappan har pekats ut av Esa Rano för att vara delaktig i mordförsöket.
Tror att alla släpps när domen förkunnas. Går inte att bevisa vem som gjorde vad. Om de var fyra eller sex stycken på plats. Verkar bara bli ett ljummet indiciemål.
Räkna med att cirkusen i Nedre Vojakkala kommer att fortsätta. Alla har väl sett "Insiders"senaste program ? Går att se online på www.tv3.se/insider
Välj länken webb-tv högt upp på sidan.
Programmet handlar bla om grannbråket i byn.
Leta upp programmet där. Det sändes i veckan som var. 26/11 tror jag.
Jo, men att farsan har släppts ur häkte behöver ju inte betyda att de tre bröderna kommer att frias. De sitter ju fortfarande häktade och det är ju en indikator på att de kommer att fällas.

http://www.kuriren.nu/lokala/haparanda_artikel.aspx?ArticleId=4387540&place=Hap aranda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in