2011-03-11, 18:32
Medlem
Ares570s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Oj, missade att du skulle göra ett hål. Trodde du skulle såg ut en kvadrat.

Det verkar inte finnas några 120mm hålsågar någonstans. Här finns däremot en 127mm:
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-28272.aspx
Att man inte använt sig av en sån. Tack för tipset blir en sån till nästa bygge.
Citera
2011-03-12, 00:21
Medlem
Martors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
Jag tror mer på E-jorden, köp till en påse perlit och du bör få en mycket bättre jord.

Orkidénäring är särskilt passande för orkidéer, cannabisnäring är särskilt passade för cannabis. Om du ändå ska odla tycker du inte det är värt att lägga några hundralappar extra för saker som i slutändan kan generera flera tusen extra?

är det son skillnad på jorden? jag kör själv den u-jorden i 6 vanliga och 5 lowryders tycker du ja ska plantera om till den e-jorden ? har du kört båda så du sett skillnaden på plantor?
Citera
2011-03-12, 01:10
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Oj, missade att du skulle göra ett hål. Trodde du skulle såg ut en kvadrat.

Det verkar inte finnas några 120mm hålsågar någonstans. Här finns däremot en 127mm:
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-28272.aspx
Jo det var så jag menade. En kvadratisk datorfläkt som ska få plats i garderobsväggen. Väggen är 1,5cm tjock.
Citera
2011-03-12, 07:59
Medlem
Jonte74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Jo det var så jag menade. En kvadratisk datorfläkt som ska få plats i garderobsväggen. Väggen är 1,5cm tjock.

Då är det att borra ett hål och sedan sticksåg.
Citera
2011-03-12, 15:49
Medlem
VoXeRs avatar
Bubbelplast som isolering?

Går det att odla nu i mars (utomhus i zon 1) om man har t.ex. en plastlåda med bubbelplast på insidan som isolering? Skulle det funka med att isolera en pet-flaska? Och stoppar de solljus?

Lite dumma frågor men hoppas jag får svar!
Citera
2011-03-13, 03:12
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoXeR
Går det att odla nu i mars (utomhus i zon 1) om man har t.ex. en plastlåda med bubbelplast på insidan som isolering? Skulle det funka med att isolera en pet-flaska? Och stoppar de solljus?

Lite dumma frågor men hoppas jag får svar!

Snackar vi cellplast(Frigolit) ? Isåfall så isolerar det bra. Vilket är ganska självklart. Kör't
Citera
2011-03-13, 14:21
Medlem
Kan man få SMS avi om man handlar ifrån Sensimilla? Finns ett fält där man kan skriva i mobilnummer men det står inget mer om det sen.
Vill gärna inte skriva min riktiga adress om jag köper frön. Isåfall kan man ju skriva en fakeadress sålänge postnumret stämmer så det kommer till ens uthämtningsställe (postförskott) ?
Citera
2011-03-13, 14:49
Medlem
bernankes avatar
Opiater och andra opioider => Drogodling

/mod
Citera
2011-03-13, 15:15
Medlem
Jonte74s avatar
Om jag inte missminner mig så, använder posten SMS-avisering.
Var tydlig med att skriva i kommentaren att du vill ha SMS-avisering så ska det nog funka.

Tror även att om du lägger en helt felaktig eller adress med fel namn så märker brevbäraren det och gör en SMS-avisering på grund av det.
Citera
2011-03-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte74
Om jag inte missminner mig så, använder posten SMS-avisering.
Var tydlig med att skriva i kommentaren att du vill ha SMS-avisering så ska det nog funka.

Tror även att om du lägger en helt felaktig eller adress med fel namn så märker brevbäraren det och gör en SMS-avisering på grund av det.

Jo jag har alltid fått SMS avisering innan men då har jag specifikt valt det på hemsidan jag har beställt ifrån.

Men om man nu lägger en beställning och skriver fake-adress osv och deras tjänst skulle krångla så man inte får SMS avisering och paketet blir liggandes, vad händer då? Kollar de upp det hela? Kan man fortfarande identifiera sig och hämta ut paketet utan avin? Förutsatt att man skriver in sitt korrekta namn. Detta gäller då postförskott.

Har dock inte bestämt mig vilken svensk fröshop jag ska handla ifrån än, antingen sensimilla eller smoketower.
Senast redigerad av WretT 2011-03-13 kl. 15:24.
Citera
2011-03-13, 15:26
Medlem
Jonte74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WretT
Jo jag har alltid fått SMS avisering innan men då har jag specifikt valt det på hemsidan jag har beställt ifrån.

Men om man nu lägger en beställning och skriver fake-adress osv och deras tjänst skulle krångla så man inte får SMS avisering och paketet blir liggandes, vad händer då? Kollar de upp det hela? Kan man fortfarande identifiera sig och hämta ut paketet utan avin? Förutsatt att man skriver in sitt korrekta namn. Detta gäller då postförskott.

Har dock inte bestämt mig vilken svensk fröshop jag ska handla ifrån än, antingen sensimilla eller smoketower.

Kan varmt rekommendera Sensimilla, mycket bra. Snabb leverans.
Citera
2011-03-13, 16:34
Medlem
Neontomtes avatar
Finns det någon regel om hur länge en planta ska stå i en rockwool innan man planerar om till en större kruka?

Tänkte mest på riktlinjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in