2009-06-17, 20:48
Medlem
Cajunalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linedancer
Har ett par frågor om aceton-hasch.

-Ungefärlig THC-halt? (WW planta)
-Smaken?
-Farligt?
-Lätt att tända?
-Konsistens?

mvh

1. Vet ej, bra tryck i vilket fall!
2. Smakar relativt bra.
3. Blanda med tobak eller grönt så är det lätt.
4. Kladdigt! Förvara i kylskåp så är det mer lätthanterligt.
Citera
2009-06-18, 13:07
Medlem
Acovskis avatar
Lite feedback , har ett utrymme på 50cm brett 40cm djupt 80cm högt som ja tänkte slänga in en lowrider i , tror ni den kmr att trivsa ska bara köra en planta hade jag tänkt .Och om det kmr att lukta mkt om man behöver köpa kanalfläkt med kol filter ?
Citera
2009-06-18, 13:13
Medlem
sq92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acovski
Lite feedback , har ett utrymme på 50cm brett 40cm djupt 80cm högt som ja tänkte slänga in en lowrider i , tror ni den kmr att trivsa ska bara köra en planta hade jag tänkt .Och om det kmr att lukta mkt om man behöver köpa kanalfläkt med kol filter ?

Jag skulle gissa att du kan köra mer än 1 planta åt gången i det utrymmet, hade jag vart du hade jag defenitivt satsat på en kanalfläkt och kolfilter, det är helt överlägset, men om du nu inte vill köra med det kan du alltid fixa en vaportek och sätta in högst upp i odlingsutrymmet.
Citera
2009-06-18, 13:18
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Jag odlar med ett blomutrymme på 45x55x75cm och jag har fem plantor åt gången där. Så du kan nog ha fler plantor än en där.
Det kommer att lukta, men ska du bara ha en planta så kan det nog gå bra ändå om du skaffar litet billiga hjälpmedel för att maskera lukten. Men det säkraste är ju att köpa ett kolfilter.
Citera
2009-06-18, 13:19
Medlem
Acovskis avatar
Okej ja tänkte på att de blir mindre jobb bara hehe och mindre ljud nivå , men om det börjar lukta så är det ju bara att köpa sig en å börja såga å fixa
Citera
2009-06-18, 14:25
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Okej ja tänkte på att de blir mindre jobb bara hehe och mindre ljud nivå , men om det börjar lukta så är det ju bara att köpa sig en å börja såga å fixa

Hehe japp, du kan alltid köpa vaportek-skivor och hänga upp inuti utrymmet, det skall tydligen neutralisera lukten ganska effektivt, se till att köpa den med neutral lukt, den med citron luktar rätt mkt om jag inte minns fel.
Citera
2009-06-18, 18:04
Medlem
CoiloCs avatar
Min kära Odette (K.C. 36) har vuxit som fan nu, lite för mycket!
Vågar inte sätta lampan närmre heller då hon kanske bränner sig, jag har en LE lampa med en ölburksreflektor så det blir varmt som satan.

Hon svajar farligt mycket fram och tillbaks, vad ska jag göra för att hon ska få tjockare stjälk? Hon är ca 7-8 cm.
Vad ska jag göra för att förhindra hennes extrema tillväxt en aning i framtiden?
Måste hinna köpa fläktar och koppla in, vilket jag totalt glömt bort...

Edit.
Never mind. Jag såg RadHorses inlägg om för lite ljus...
Fan, jag visste att det skulle bli en dålig skörd, men trodde inte att det skulle äventyra plantans liv!
Ska fixa en fläkt imorgon samt köpa en 200w LE för blomningen och timer för 12/12 snarast.
Senast redigerad av CoiloC 2009-06-18 kl. 18:51.
Citera
2009-06-18, 18:10
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Min kära Odette (K.C. 36) har vuxit som fan nu, lite för mycket!
Vågar inte sätta lampan närmre heller då hon kanske bränner sig, jag har en LE lampa med en ölburksreflektor så det blir varmt som satan.

Hon svajar farligt mycket fram och tillbaks, vad ska jag göra för att hon ska få tjockare stjälk? Hon är ca 7-8 cm.
Vad ska jag göra för att förhindra hennes extrema tillväxt en aning i framtiden?
Måste hinna köpa fläktar och koppla in, vilket jag totalt glömt bort...
Att hon svajar rejält och får bra med ljus är grunderna för att bilda en stabil stjälk (se även till att ge henne någon slags rotförstärkande näring). Annat du kan göra är att pressa med nageln mot stjälken så att det blir ett märke och sedan låta plantan självläka. Funkade bra för mig, se dock till att du inte nyper sönder plantan.
Citera
2009-06-18, 18:57
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Att hon svajar rejält och får bra med ljus är grunderna för att bilda en stabil stjälk (se även till att ge henne någon slags rotförstärkande näring). Annat du kan göra är att pressa med nageln mot stjälken så att det blir ett märke och sedan låta plantan självläka. Funkade bra för mig, se dock till att du inte nyper sönder plantan.
Jo, tack.
Jag läste lite tidigare i tråden (vilket jag borde börjat med på en gång) och såg det...
Jag vågar inte pressa med nageln på henne, jag har redan mördat två unga liv den senaste veckan med min förbannade klantighet.

Kan jag verkligen ge någon form av näring så här tidigt i hennes liv?
Hon sattes i blött papper den tolfte för att gro, planterades den fjortonde och nu är hon redan 7-8 cm! (Jag är så stolt! )
Citera
2009-06-18, 19:17
Medlem
CravenKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Jo, tack.
Jag läste lite tidigare i tråden (vilket jag borde börjat med på en gång) och såg det...
Jag vågar inte pressa med nageln på henne, jag har redan mördat två unga liv den senaste veckan med min förbannade klantighet.

Kan jag verkligen ge någon form av näring så här tidigt i hennes liv?
Hon sattes i blött papper den tolfte för att gro, planterades den fjortonde och nu är hon redan 7-8 cm! (Jag är så stolt! )
Näring som stimulerar rottillväxten samt viss näring som mest innehåller vitaminer har jag använt sedan vecka ett. Dock så ska man använda mycket mindre än vad som flaskan anser.
Citera
2009-06-18, 19:34
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CravenKitten
Näring som stimulerar rottillväxten samt viss näring som mest innehåller vitaminer har jag använt sedan vecka ett. Dock så ska man använda mycket mindre än vad som flaskan anser.
Okej, tack så mycket!
Vad skulle jag ta mig till utan Flashback och alla dess användare?
Citera
2009-06-18, 20:00
Medlem
Marke_s avatar
Hejj!

jag har 6st plantor ut planterade i krukor utomhus, men har fått ett litet problem, under mina krukor har det byggts myrbo, av "guldiga" myror, allstå inte vanliga svarta, är det så att detta kan förstöra min fina planta? att dom tar sig upp genom dränerings hålen och pajar ngt?? borde jag fixa detta snarast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in