Citat:
Ursprungligen postat av
agggorius
om man flushar dåligt stannar det kvar gödsel/näring i budsen vilket gör att det river/kliar mycket mer i halsen så man hostar mycket, samt att askan är mörkare/svart och brinner inte lika bra.
om det är bra flushat då är askan helt vit och röken är len som silke så du kan ta feta hits med bongen eller pipan utan att hosta, dvs det river typ ingenting när man röker det rent utan tobak.
när man ska flusha så tar man in plantan i duschen och sköljer ur jorden helt sen så vattnar man bara med vatten utan näring/gödsel i 2 veckor tills man ska skörda.
många fuskar med flushen och flushar bara några dagar för budsen väger mer om det är massa gödsel/näring i budsen vilket gör att dom tjänar mer pengar, men det är tråkigt för kunderna som får weed som är dåligt flushat.
Ja jag vet hur man flushar och vad en flush gör. Men det jag menade är att rivigheten i halsen/rökens lenhet måste väl ändå ingå i smaken? Är det dåligt flushat så blir just röken inte god eller smakar lika bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
booooooooom
Är du hans advokat? Isåfall bra jobbat. Du vet inte hur gammal jag är eller hur lång tid jag hållt på med odling. Vem är du ens att komma in i samtalet? Thc degenerar efter 70% och då ökar canabinoderna det kan du gå labbtesta din amatör. Jag jag tiggade efter frön vad sen? Är det något problem?
Prata med med när du har odlat minst 6år
Nej jag är inte hans advokat. Men jag tycker att det är värt att försvara dem få personerna som håller detta forum ihop, 10L är en av dem få som faktiskt hjälper till i detta forumet, istället för att göra tvärtom, som du till exempel.
Sen så borde du veta att du får inte mer CBD utav att låta pistillerna bli 70% bruna/orangea utan du får mer CBN, det är skillnad, CBD kan bero mycket på olika strains och CBN är något annat.
Det var inte länge sedan det var du som frågade om tips och hjälp och om du har odlat i minst 6 år (antar att det är där siffran kommer ifrån) och kan så lite måste du vara helt jävla efterbliven.