2011-07-16, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Okej, vilken Arjans Haze?

Ja, femtio centimeter räcker gott och väl. Däremot behöver du inte en 250W HPS till veggrummet. Kan bli svårt med höjden och värmeproblem.

Blomrummet fungerar perfekt. Du behöver kanske inte välja de största sativorna och vegga dessa i sex månader så ska du se att de kommer fungera bra.

Jag hade kört tre damer om du är osäker på utrymmet. De har en tendens att bli bredare än man tror och beroende på strain växer de olika. Indicor fungerar överlag bättre i små utrymmen då de växer mer rakt upp än som julgranar.

.

Skall inte ha 250 watts i vegg rummet, där ska jag ha le lampor.
Dock så kommer jag vegga dom första plantorna jag planterar med 250 watt hps i det som senare kommer bli blomrum.
Har inte byggt vegrummet än så det är därför det kommer bli så

Kollade nu och såg att strainsen jag skrev tidigare inte riktigt stämmer, hade beställt hem en frö mix bestående av:
Arjan haze #1
Arjan haze #3
white widow
white rhino
ams

Har kollat lite på krukor, och med fyrkantiga krukor på 11 liter så kan jag få in 4 damer utan problem, blir till och med utrymme över.
Men räcker verkligen 11 liter?
Citera
2011-07-16, 01:57
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -philosophia-
Skall inte ha 250 watts i vegg rummet, där ska jag ha le lampor.
Dock så kommer jag vegga dom första plantorna jag planterar med 250 watt hps i det som senare kommer bli blomrum.
Har inte byggt vegrummet än så det är därför det kommer bli så

Kollade nu och såg att strainsen jag skrev tidigare inte riktigt stämmer, hade beställt hem en frö mix bestående av:
Arjan haze #1
Arjan haze #3
white widow
white rhino
ams

Har kollat lite på krukor, och med fyrkantiga krukor på 11 liter så kan jag få in 4 damer utan problem, blir till och med utrymme över.
Men räcker verkligen 11 liter?
Okej, då förstår jag!

AH#3 verkar spännande. En låg sativa med kort blom. Arjan själv har sagt att den ska vinna Cannabis Cup i framtiden men hur det blir med det får vi väll se...

AMS (Anti Mold Strain) lämpar sig egentligen bäst utomhus men låt gå. White Widow är som sagt en storfavorit av många och världens mest kommersiella strain.

White Rhino har jag bara hört om dess medicinska egenskaper. Kanske något för huvudvärken!

Man brukar räkna på tre, fyra liter per månad för optimalt utrymme. 11L kommer fungera perfekt. Finns till och med folk som odlar i PET-flaskor utan problem!
Citera
2011-07-16, 02:22
Bannlyst
Citat:
Okej, då förstår jag!

AH#3 verkar spännande. En låg sativa med kort blom. Arjan själv har sagt att den ska vinna Cannabis Cup i framtiden men hur det blir med det får vi väll se...

AMS (Anti Mold Strain) lämpar sig egentligen bäst utomhus men låt gå. White Widow är som sagt en storfavorit av många och världens mest kommersiella strain.

White Rhino har jag bara hört om dess medicinska egenskaper. Kanske något för huvudvärken!

Man brukar räkna på tre, fyra liter per månad för optimalt utrymme. 11L kommer fungera perfekt. Finns till och med folk som odlar i PET-flaskor utan problem!

Ja, jag är väldigt förväntansfull, blir storshopping och bygge hela nästa vecka, och att så fröna

Har tänkt om angående vissa grejer nu..
Jag hade inte riktigt tänkt på var jag ska ha mina mammor, då jag vill ha dom lagom stora så får dom nog inte plats i ett 50cm högt veggrum,får ju dra av några centimeter på lampan och krukan också då blir det bara ett 30 tal cm kvar för plantan att kunna växa på.
Och jag tror jag skulle få problem med 400 wattarn i ett blomrum som bara är 56*58*130 cm, och jag är inte allt för sugen på att lägga multum på ny kanalfläkt osv så jag tror jag kör med 250 watt i blomrummet och lysrör/le i vegg rummet.

Låter det som en bättre idé?
Citera
2011-07-16, 11:05
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ja, jag är väldigt förväntansfull, blir storshopping och bygge hela nästa vecka, och att så fröna

Har tänkt om angående vissa grejer nu..
Jag hade inte riktigt tänkt på var jag ska ha mina mammor, då jag vill ha dom lagom stora så får dom nog inte plats i ett 50cm högt veggrum,får ju dra av några centimeter på lampan och krukan också då blir det bara ett 30 tal cm kvar för plantan att kunna växa på.
Och jag tror jag skulle få problem med 400 wattarn i ett blomrum som bara är 56*58*130 cm, och jag är inte allt för sugen på att lägga multum på ny kanalfläkt osv så jag tror jag kör med 250 watt i blomrummet och lysrör/le i vegg rummet.

Låter det som en bättre idé?
Ja, det tycker jag! Du kommer även kunna ha din moderplanta i veggrummet ett tag eftersom att du hela tiden trimmar ner den och tar sticklingar. Kör på bara! Du verkar ha fått en fot om hur det blir bäst. Skulle också valt 250W istället för 400W i det utrymmet.
Citera
2011-07-16, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ja, det tycker jag! Du kommer även kunna ha din moderplanta i veggrummet ett tag eftersom att du hela tiden trimmar ner den och tar sticklingar. Kör på bara! Du verkar ha fått en fot om hur det blir bäst. Skulle också valt 250W istället för 400W i det utrymmet.

Mjo, det blir göra sådär istället.
Dock undrar jag om det finns 250 W hps lampor som går att använda utan problem i både vegg och blom?
Citera
2011-07-16, 22:21
Medlem
Djungelvrols avatar
Citat:
Din bör inte vara något problem. Den första vegetativa perioden är den som brukar ta lång tid utomhus. Sedan beror allt på strain.
strainen är white widow men det gör väl ingen skillnad vilken strain det är eller?
Citera
2011-07-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelvrol
strainen är white widow men det gör väl ingen skillnad vilken strain det är eller?

Jo, med tanke på att white widow inte är Auto Flowering kommer det att ta längre tid.
Citera
2011-07-16, 23:33
Medlem
Djungelvrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VV
Jo, med tanke på att white widow inte är Auto Flowering kommer det att ta längre tid.
vilka strains är auto flowering?
Citera
2011-07-17, 05:20
Medlem
brisingrs avatar
Citat:

Citat:
vilka strains är auto flowering?
White Widow har en lång blomtid. Olika strainer blommar nämligen olika fort.

Strains med ruderalisgenen i sig. :-)
Citera
2011-07-17, 22:01
Bannlyst
Hur många liter bör det vara på krukor som man ska användas till blommande kloner?

Kollade först på 15*15*20 3.6 liters krukor, men med bredden på dessa kommer jag bara kunna ha tre rader med tre kloner i varje eftersom jag kommer ha en vanlig blommande hona i samma kammare samtidigt.

En del har tipsat om att kapa ner vanliga 1.5 liters tills 20 cm, men det låter lite för lite i mina öron..

What to do?
Citera
2011-07-17, 22:39
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Hur många liter bör det vara på krukor som man ska användas till blommande kloner?

Kollade först på 15*15*20 3.6 liters krukor, men med bredden på dessa kommer jag bara kunna ha tre rader med tre kloner i varje eftersom jag kommer ha en vanlig blommande hona i samma kammare samtidigt.

En del har tipsat om att kapa ner vanliga 1.5 liters tills 20 cm, men det låter lite för lite i mina öron..

What to do?
Det går att odla i 50 cl PET-flaskor om man så vill. Du kan säkert använda 1L krukor om du vill men det är inte optimalt.
Citera
2011-07-18, 00:29
Bannlyst
Citat:
Det går att odla i 50 cl PET-flaskor om man så vill. Du kan säkert använda 1L krukor om du vill men det är inte optimalt.

Mjo det känns lite lite, men vill hellre kunna ha 15-20 sticklingar än 9 st i blomrummet..

Tänkte köra utspätt urin i veggfasen men kan inte riktigt bestämma mig vad för näring jag ska köra med i blomfasen.

Det står mellan dessa två:

http://www.swedish-growsystems.se/se/art/hesi-hydro-blom-1l.php

eller

http://www.swedish-growsystems.se/se/art/hesi-pk-1314-500ml.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här