2015-12-05, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert
Hur brukar ni kurera er skörd? Sist körde jag i burk och hade burkarna öppna ganska många timmar per dygn. Men har kollat på lite youtubefilmer nu i veckan och där förespråkar många att det räcker att öppna burken i en kvart per dygn första veckan för att sen öppna nån gång per vecka efter det. Hur brukar ni göra?

Ha två olika burkar och ha ena burken öppen några timmar och den andra kortare tid per dygn så känner/ser du vad som blir bäst,blir ingen mega skillnad av min erfarenhet.
Citera
2015-12-05, 19:12
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenbrother
Hur mycket cannabis får man ut av en planta ca? Förstår att det kan vara olika för olika sorter, men på ett ungefär.

Mellan 5g-600g. Bättre att tänka att en noob får ut max 0.5g/w en ej påläst noob 0.3g/w.
Citera
2015-12-05, 19:45
Medlem
tusenbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Mellan 5g-600g. Bättre att tänka att en noob får ut max 0.5g/w en ej påläst noob 0.3g/w.
600 g för en endaste planta? Låter ju sjukt mycket. Hur kan man göra för att maximera skörden, om det finns något sätt?
Citera
2015-12-05, 19:51
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenbrother
600 g för en endaste planta? Låter ju sjukt mycket. Hur kan man göra för att maximera skörden, om det finns något sätt?

Man läser på riktigt riktigt ordentligt och bränner en jävla massa W på ett vettigt sätt.
Det finns tyvärr inga genvägar till att få stora skördar.
Läs läs läs / titta kopiera och förenkla.
Citera
2015-12-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sketcell
Och vad menar du med att man får högre Cbd, vet du ens vad du pratar om? Sen hur len röken är på halsen måste väl ändå ha med smakena att göra?

Du kallar han för omogen men det är du som drar upp saker om hans privatliv, mommy issues och hans (potentiella) fru, DET är lågt. Det är jävligt dumt att förolämpa folk som har längre erfarenhet i ämnet än vad du har levt. Du vet verkligen inte vad du snackar om, vilket är anledningen till att att du bara fick 7g otorkat. Du är någon som ger ut dålig information, som snackar skit och som tigger frön här på forumet och håller på, du är verkligen ingen duktig odlare och det märks, dessutom är du riktigt omogen. Du är dum i huvudet och det är DU som skämmer ut dig

Är du hans advokat? Isåfall bra jobbat. Du vet inte hur gammal jag är eller hur lång tid jag hållt på med odling. Vem är du ens att komma in i samtalet? Thc degenerar efter 70% och då ökar canabinoderna det kan du gå labbtesta din amatör. Jag jag tiggade efter frön vad sen? Är det något problem?
Prata med med när du har odlat minst 6år
Citera
2015-12-05, 22:00
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Är du hans advokat? Isåfall bra jobbat. Du vet inte hur gammal jag är eller hur lång tid jag hållt på med odling. Vem är du ens att komma in i samtalet? Thc degenerar efter 70% och då ökar canabinoderna det kan du gå labbtesta din amatör. Jag jag tiggade efter frön vad sen? Är det något problem?

Lägg ner bara. Läs dina egna frågor/inlägg de andas särskola/hjälpklass/liten grupp. Om du nu odlat så länge varför ställer du 1a Google/guide frågor hela tiden?

Jag har svarat på dina frågor om och om igen bara för att du sekunden senare ska ställa en i princip exakt likadan fråga (aka skit du borde lyckats tänka ut själv).
Det är trist som fan och det är inte så att alla får medalj/ alla är lika bra osv. Fan anpassa ditt mål efter din förmåga. Landa in i att det går sakta hos dig och kopiera ett enkelt koncept, försök inte lista ut något eget.
Någon borde varit ärligare mot dig under din uppväxt.

(Dyslexi/ADHD etc etc är inte ett frikort, det betyder bara att DU själv måste anstränga dig dubbelt så mycket för att ens vara en medelmåtta. Så nu är plåstret avrivet med ett snabbt ryck, gå vidare nu).
Citera
2015-12-05, 22:49
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
om man flushar dåligt stannar det kvar gödsel/näring i budsen vilket gör att det river/kliar mycket mer i halsen så man hostar mycket, samt att askan är mörkare/svart och brinner inte lika bra.

om det är bra flushat då är askan helt vit och röken är len som silke så du kan ta feta hits med bongen eller pipan utan att hosta, dvs det river typ ingenting när man röker det rent utan tobak.

när man ska flusha så tar man in plantan i duschen och sköljer ur jorden helt sen så vattnar man bara med vatten utan näring/gödsel i 2 veckor tills man ska skörda.

många fuskar med flushen och flushar bara några dagar för budsen väger mer om det är massa gödsel/näring i budsen vilket gör att dom tjänar mer pengar, men det är tråkigt för kunderna som får weed som är dåligt flushat.
Ja jag vet hur man flushar och vad en flush gör. Men det jag menade är att rivigheten i halsen/rökens lenhet måste väl ändå ingå i smaken? Är det dåligt flushat så blir just röken inte god eller smakar lika bra.

Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Nej jag är inte hans advokat. Men jag tycker att det är värt att försvara dem få personerna som håller detta forum ihop, 10L är en av dem få som faktiskt hjälper till i detta forumet, istället för att göra tvärtom, som du till exempel.

Sen så borde du veta att du får inte mer CBD utav att låta pistillerna bli 70% bruna/orangea utan du får mer CBN, det är skillnad, CBD kan bero mycket på olika strains och CBN är något annat.

Det var inte länge sedan det var du som frågade om tips och hjälp och om du har odlat i minst 6 år (antar att det är där siffran kommer ifrån) och kan så lite måste du vara helt jävla efterbliven.
Citera
2015-12-06, 15:18
Medlem
smellyproofs avatar
Är mer ljus alltid bättre?

Om man skulle köpa en 250 watt hps till ett 60x60 utrymme och en extra 200 watt lågenergi blir det för mycket ljus då? Det rimliga borde väl vara att desto mer ljus desto bättre, så länge man inte bränner plantorna såklart.
Citera
2015-12-06, 15:31
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Är mer ljus alltid bättre?

Om man skulle köpa en 250 watt hps till ett 60x60 utrymme och en extra 200 watt lågenergi blir det för mycket ljus då? Det rimliga borde väl vara att desto mer ljus desto bättre, så länge man inte bränner plantorna såklart.

Det blir för varmt. 250w duger mer än väl till 0.36m2. Köp en dimmbar ballast för om du inte har bra ventilation blir det åt helvete för varmt.
Om du inte har problem med värmen är ett par PLL rör mycket bättre att komplettera med.
Citera
2015-12-06, 16:24
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Det blir för varmt. 250w duger mer än väl till 0.36m2. Köp en dimmbar ballast för om du inte har bra ventilation blir det åt helvete för varmt.
Om du inte har problem med värmen är ett par PLL rör mycket bättre att komplettera med.
HPS ljuset sträcker sig kanske längre än man tror men det känns som en extra lågenergi skulle vara bra. Vad säger du 10L? Skulle det bli större skörd? Temperaturen är det inget problem med så långe man har bra ventilation.
Senast redigerad av smellyproof 2015-12-06 kl. 16:52.
Citera
2015-12-06, 16:24
Medlem
smellyproofs avatar
dubbelpost
Citera
2015-12-06, 17:29
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
HPS ljuset sträcker sig kanske längre än man tror men det känns som en extra lågenergi skulle vara bra. Vad säger du 10L? Skulle det bli större skörd? Temperaturen är det inget problem med så långe man har bra ventilation.

Om det är garderob vi pratar om så hade jag hellre pillat in en våning till och fått bättre snurr på allt. En våning för seedlings och visa kön och en för stretch + blom.
Övre våningen räcker det gott med två 45w från biltema.
Med 250w på 0.36m2 ligger du på nästan 700w/m3, bränner du mer just där så får du inte full utväxling på dina w utan att tillföra mer co2. Odlingen blir svårstyrd imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in