2015-12-04, 22:36
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RACERN
Fattar inte hur ni orkar att flucha och greja. CB är ett ogräs som tål sten tuff hantering.
Största ny börjar felet tror jag är att vattna ihjäl sina plantor. Gör det enkelt plantera om i rätt tid
Stora krukor när det är blommtid kanske en blom pinne som stöd när buddsen börjar bli stora.
Utgår från att ni läst CB guider förut. Om vikten av rätt ljus vid rätt tid. Gör det enkelt och få en fin skör.
Ursäkta men vad fan svamlar du om?

Om man använder saltnäring (t.ex hesi) är det ganska viktigt att flusha då det smakar skit annars.
Citera
2015-12-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert
Tveksam till om jag har klorerat vatten eller inte. När brukar du börja flusha? Hur brukar trikomerna se ut?
om du vill ha högsta thc halt flusha när 35-40% av pistillerna är bruna. Flusha då i cirka 1-2 veckor för bästa resultat. Om du vill ha högre Cbd flusha vid 50% i 1-2veckor. Enligt mig ändrar inte flushen smaken eller potensen utan gör bara så att rökningen blir mycket mildare halsen.
Citera
2015-12-04, 23:18
Medlem
Hur brukar ni kurera er skörd? Sist körde jag i burk och hade burkarna öppna ganska många timmar per dygn. Men har kollat på lite youtubefilmer nu i veckan och där förespråkar många att det räcker att öppna burken i en kvart per dygn första veckan för att sen öppna nån gång per vecka efter det. Hur brukar ni göra?
Citera
2015-12-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
om du vill ha högsta thc halt flusha när 35-40% av pistillerna är bruna. Flusha då i cirka 1-2 veckor för bästa resultat. Om du vill ha högre Cbd flusha vid 50% i 1-2veckor. Enligt mig ändrar inte flushen smaken eller potensen utan gör bara så att rökningen blir mycket mildare halsen.

Okej. Har dock tänkt köra med lupp den här gången och testa gå efter hur trikomerna ser ut. Förut har jag gått efter pistillerna och chansat lite.
Citera
2015-12-04, 23:24
Medlem
10L en fråga till dig. Jag har precis skördat en planta som jag körde 12/12 från frö det var en white skunk. Du sa man brukar få 15-20 gram torkat. Jag fick 7g otorkat haha vilken bluff. Jag körde med 1liters behållare och 120w led som motsvarar minst 250w hps. Ja du, din metod ser inte så ljus ut som du förespråkade. Hur kommer det sig att jag fick så lite om allt va perfekt från start?
Citera
2015-12-05, 09:06
Medlem
10Ls avatar
Citat:
10L en fråga till dig. Jag har precis skördat en planta som jag körde 12/12 från frö det var en white skunk. Du sa man brukar få 15-20 gram torkat. Jag fick 7g otorkat haha vilken bluff. Jag körde med 1liters behållare och 120w led som motsvarar minst 250w hps. Ja du, din metod ser inte så ljus ut som du förespråkade. Hur kommer det sig att jag fick så lite om allt va perfekt från start?

1. Förmodligen en kass 120w Kina LED. Förvänta dig max 100g/runda.
2. Du är lite dum i huvudet.
3. Du saknar gröna fingrar.

Googla 12/12 perpetual sog eller high density sog.
Skillnaden mellan deras resultat och ditt är främst din "dum i huvudet" faktor.
Citera
2015-12-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
1. Förmodligen en kass 120w Kina LED. Förvänta dig max 100g/runda.
2. Du är lite dum i huvudet.
3. Du saknar gröna fingrar.

Googla 12/12 perpetual sog eller high density sog.
Skillnaden mellan deras resultat och ditt är främst din "dum i huvudet" faktor.

First off jag är garanterat smartare än dig. Secondly Väldigt lågt av dig av att känna ett behov av att kalla någon dum i huvudet. Låter som att du har Mommy issues eller liknande. Angående gröna fingrar, fråga din fru om det är sant.
Citera
2015-12-05, 14:19
Medlem
10Ls avatar
Citat:
First off jag är garanterat smartare än dig. Secondly Väldigt lågt av dig av att känna ett behov av att kalla någon dum i huvudet. Låter som att du har Mommy issues eller liknande. Angående gröna fingrar, fråga din fru om det är sant.

Vad tror du är anl att du misslyckades (så in i helvete med något så enkelt)?
12/12 från frö är inte "min" metod, det är en helt vanlig teknik.
Äg att du fuckade upp det annars kan du aldrig lyckas bättre.
Nästan alla dina poster i denna forumdel är helt hjärndöda så ja jag utgår ifrån att du inte blir tillfälligt retarded när du sitter vid datorn utan att det är ditt normaltillstånd.
Sry.
Citera
2015-12-05, 16:16
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TemporaryRobert
Okej. Har dock tänkt köra med lupp den här gången och testa gå efter hur trikomerna ser ut. Förut har jag gått efter pistillerna och chansat lite.

man ska inte gå efter pistillerna(orangea håren) då kommer man alltid skörda för tidigt för pistillerna blir bruna/orange innan plantan är klar, man ska kolla på tricomerna:

https://www.420magazine.com/gallery/data/500/when-to-harvest_1_1.jpg
Citera
2015-12-05, 17:04
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Och vad menar du med att man får högre Cbd, vet du ens vad du pratar om? Sen hur len röken är på halsen måste väl ändå ha med smakena att göra?

Citat:
Du kallar han för omogen men det är du som drar upp saker om hans privatliv, mommy issues och hans (potentiella) fru, DET är lågt. Det är jävligt dumt att förolämpa folk som har längre erfarenhet i ämnet än vad du har levt. Du vet verkligen inte vad du snackar om, vilket är anledningen till att att du bara fick 7g otorkat. Du är någon som ger ut dålig information, som snackar skit och som tigger frön här på forumet och håller på, du är verkligen ingen duktig odlare och det märks, dessutom är du riktigt omogen. Du är dum i huvudet och det är DU som skämmer ut dig
Senast redigerad av sketcell 2015-12-05 kl. 17:07.
Citera
2015-12-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sketcell
Sen hur len röken är på halsen måste väl ändå ha med smakena att göra?
:

om man flushar dåligt stannar det kvar gödsel/näring i budsen vilket gör att det river/kliar mycket mer i halsen så man hostar mycket, samt att askan är mörkare/svart och brinner inte lika bra.

om det är bra flushat då är askan helt vit och röken är len som silke så du kan ta feta hits med bongen eller pipan utan att hosta, dvs det river typ ingenting när man röker det rent utan tobak.

när man ska flusha så tar man in plantan i duschen och sköljer ur jorden helt sen så vattnar man bara med vatten utan näring/gödsel i 2 veckor tills man ska skörda.

många fuskar med flushen och flushar bara några dagar för budsen väger mer om det är massa gödsel/näring i budsen vilket gör att dom tjänar mer pengar, men det är tråkigt för kunderna som får weed som är dåligt flushat.
Senast redigerad av agggorius 2015-12-05 kl. 18:14.
Citera
2015-12-05, 18:47
Medlem
tusenbrothers avatar
Hur mycket cannabis får man ut av en planta ca? Förstår att det kan vara olika för olika sorter, men på ett ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in