2016-09-28, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Jag går mkt på hur effektivt det är och då är mammor/vegg dåligt. Frön är dessutom roligare tycker jag. Leka lite Gud.
Ta en snubbe och ställ i fönstret ett par tre dagar och skaka över smörpapper. Där har du pollen.
Hämta din dam för kvällen.
Ta pollen på en tops och dusta de vita stråna på plantan. Done. Jättesvårt.
Ställ tillbaka.
Svårare är det inte.

Jag tänker mig inte att polleneringen är speciellt svår utan att välja ut vad man ska avla på, antar att resultatet varierar beroende på vilken pappa man samlar pollen från samt vilken hona man befruktar,
Får nog beställa lite icke-femmade frön innan jag sätter igång.
Citera
2016-09-28, 11:42
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iPoo
Jag tänker mig inte att polleneringen är speciellt svår utan att välja ut vad man ska avla på, antar att resultatet varierar beroende på vilken pappa man samlar pollen från samt vilken hona man befruktar,
Får nog beställa lite icke-femmade frön innan jag sätter igång.

Äh man tar den finaste hanen och den finaste damen. Mer än så är det inte på en basic nivå. Det handlar inte om att bx eller cub för att isolera vissa traits. Inte i början ivf. Blir bra ändå.
Citera
2016-09-28, 12:15
Medlem
Citat:
Äh man tar den finaste hanen och den finaste damen. Mer än så är det inte på en basic nivå. Det handlar inte om att bx eller cub för att isolera vissa traits. Inte i början ivf. Blir bra ändå.

Börjar man med bra genetik blir det väl bra i slutet med liksom.

Snart är det tid för mig att beställa från dansken och crossa fram till frön. De har ju lite kul strains. Lite nervöst att beställa från utland men det borde gå bra
Citera
2016-09-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naxela
Börjar man med bra genetik blir det väl bra i slutet med liksom.

Snart är det tid för mig att beställa från dansken och crossa fram till frön. De har ju lite kul strains. Lite nervöst att beställa från utland men det borde gå bra

Vad blir det?

Jag var ett musklick från att köpa Nigerian, South African och Pakistan Landrace endast för att göra frön. Alla ser grymma ut f.ö tycker jag seedheaven har lite roligare sortiment än cannaseeds.
Citera
2016-09-28, 18:10
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
Vad blir det?

Jag var ett musklick från att köpa Nigerian, South African och Pakistan Landrace endast för att göra frön. Alla ser grymma ut f.ö tycker jag seedheaven har lite roligare sortiment än cannaseeds.

SH är typ samma stuk. Av och för entusiaster.
SA är från KwaZulu Natal, jag har kört en x där den anv. Trevlig sativa som skickade några bananer på slutet.
Citera
2016-09-28, 18:17
Medlem
Citat:
Vad blir det?

Var också sugen på landrace men känns dumstridigt, jag har inte erfarenheten eller utrymmet att hantera det.

så jag funderar på att köra 12 plantor i sog 1.5L krukor och då blir det.

3x Sensistar
3x northern lights x masterkush
2x copenhagen grapefruit
2x kushbuddy (kanske - inte bestämt mig)
1x blueberry (har redan hemma)
1x durban poison (har redan hemma)

bara nxm och sensi är ju regular så hoppas på en sensi hane och då kommer jag korsa samtliga strains för att ha en god variation till framtiden.

några åsikter på detta? Vet att druban kanske går hemi så kanske skippar den för orkar inte med de
Citera
2016-09-28, 18:57
Medlem
Citat:
SH är typ samma stuk. Av och för entusiaster.
SA är från KwaZulu Natal, jag har kört en x där den anv. Trevlig sativa som skickade några bananer på slutet.

Nice!!
Jag köpte inte pga Cash-in-mail betalningen, lät bökigt och att ta lång tid när man ivrig att komma igång. Nästa gång..

Frö/genetik fråga till dig 10L.
Om man medvetet ljus-stressar en photoperiod i blom till att herma, följer "hermie genen" med då eller hur fan fungerar det? Hur stressar man den enklast, bara bryta 12/12 med oregelbundna ljus cykler?
Citera
2016-09-28, 20:17
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Nice!!
Jag köpte inte pga Cash-in-mail betalningen, lät bökigt och att ta lång tid när man ivrig att komma igång. Nästa gång..

Frö/genetik fråga till dig 10L.
Om man medvetet ljus-stressar en photoperiod i blom till att herma, följer "hermie genen" med då eller hur fan fungerar det? Hur stressar man den enklast, bara bryta 12/12 med oregelbundna ljus cykler?

Skit i femmade eller gör på 1A det vanliga sättet med cs eller sts. Jag skulle inte ljusstressa fram en hermie för att få femmade frön.
Cs är billigt och enkelt men mer jobb, cs enkelt och lite jobb men du behöver beställa kem.
Citera
2016-09-28, 20:22
Bannlyst
Citat:
Var också sugen på landrace men känns dumstridigt, jag har inte erfarenheten eller utrymmet att hantera det.

så jag funderar på att köra 12 plantor i sog 1.5L krukor och då blir det.

3x Sensistar
3x northern lights x masterkush
2x copenhagen grapefruit
2x kushbuddy (kanske - inte bestämt mig)
1x blueberry (har redan hemma)
1x durban poison (har redan hemma)

bara nxm och sensi är ju regular så hoppas på en sensi hane och då kommer jag korsa samtliga strains för att ha en god variation till framtiden.

några åsikter på detta? Vet att druban kanske går hemi så kanske skippar den för orkar inte med de

Hej. Du har för litet tält, stora tankar men för lite resurser.
120X120X180 + Har jag själv, slaktar allt dåligt ifrån början. Behåller dom bästa som blir
1-2st av 5pack feminiserade.

Hur ska du göra med din lilla grej?
Para och hålla på när du senast hade en skörd på endast 3-5g plantan?
Vet du ens vad du går på?
Börja ge plantorna kärlek ifrån början innan du håller på¨som nu
Sluta misshandla växter
Citera
2016-09-28, 20:27
Bannlyst
Glömde nämna att du måste köpa bättre ljus, odla redigt innan du ska fundera på fröna.
Får du ut 3-5g per planta bara, så är inte fröna värda dig
Du misshandlar kapasitet dom har. Av med mongo brillorna, gör det klarsynt
Citera
2016-09-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medigrow
Glömde nämna att du måste köpa bättre ljus, odla redigt innan du ska fundera på fröna.
Får du ut 3-5g per planta bara, så är inte fröna värda dig
Du misshandlar kapasitet dom har. Av med mongo brillorna, gör det klarsynt

Jag uppskattar din feedback men anser den inte relevant.

Återigen så rabblar du upp massa åsikter och "fakta" men har inget för att backa upp det.

Jag kör enligt rekommendationer från 10L som har lagt upp flertalet bilder på sina odlingar och resultat.

Jag har varken utrymmet eller finanserna att ha större utrustning.

En micro sog kan pumpa ut 21 - 30g varannan vecka vilket motsvarar 42-60g i månanden. Det motsvarar då ca 2g röka per dag och då jag just nu röker knappt en gång i månaden så är det sjukt mycket för mig.

Olika folk har olika förutsättningar och mål.

p.s angående lampan så är det jag kör nu bra men började med LED som var skit där av mina otroligt små plantor.
Citera
2016-09-29, 05:37
Bannlyst
Citat:
Jag uppskattar din feedback men anser den inte relevant.

Återigen så rabblar du upp massa åsikter och "fakta" men har inget för att backa upp det.

Jag kör enligt rekommendationer från 10L som har lagt upp flertalet bilder på sina odlingar och resultat.

Jag har varken utrymmet eller finanserna att ha större utrustning.

En micro sog kan pumpa ut 21 - 30g varannan vecka vilket motsvarar 42-60g i månanden. Det motsvarar då ca 2g röka per dag och då jag just nu röker knappt en gång i månaden så är det sjukt mycket för mig.

Olika folk har olika förutsättningar och mål.

p.s angående lampan så är det jag kör nu bra men började med LED som var skit där av mina otroligt små plantor.

Jag håller tummarna åt dig. Lär ju bli mkt bättre denna gång jämfört med första
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in