2016-07-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dilanapak
Det smäller hela tiden, det begås våldtäkter dagligen och sprängingar. Man kan ofta bli förolämpad för att man är vit. När politikerrövhålen inte kan upp lån utomlands för att ge bort pengarna till patrask och pisslamisterna. När kackerlackorna och lössen inte kan leva ett bättre liv än de som jobbar. När de inte kan få maxade bidrag och jobba svart och ständigt gnälla på att pengarna inte räcker till och få nya tillskott. Det är då saker kommer att hända. Polisen är redan nu utarmad och de som de tar in saknar förmågor att skydda befolkningen. Du och din familj kommer att bli utsatt för grov kriminalitet som redan nu är påtaglig i Malmö speciellt om du har någon tillgång. Att sedan rättsväsendet stiftat lagar som gör att de poliser som verkligen är motiverade och har hjärna inte kan sätta dit kriminella kommer leda till en utbredd korruption. Som polis kommer man att inse att det spelar ingen roll om man tar fast någon för de blir inte dömda för brotten fö att lagarna är urvattnade. När de flesta kommer till den insikten är det redan försent. De flesta i Malmö jobbar åt offentlig sektor och de har hamnat där för att de inte har förmågor, talanger och kapacitet att landa ett riktigt jobb så de räknar jag inte med kommer att någonsin vakna ur sin bubbla och dvala. Skåningar är per default inavlade patrask som alla andra i landet hållt under armarna genom olika typer av transferreringar. Man har vant skåningar vid att de kan få pengar så fort de skriker efter mer. En av många anledning till varför man ska fundera över vem man ska rösta på nästa gång.
Instämmer men alltför många PK svenskar förnekar det här fortfarande. Pratar man med professorer, lärare, läkare, sjukvårdare, socialarbetare blir man verkligen mörkrädd hur naiva alla fortfarande är....
Citera
2016-07-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
I ärlighetens namn beror det på var du rör dig - men med det sagt så sprider det sig då Malmö är en geografiskt liten stad.

Vad man ser längs med gågatan Malmö C - Triangelen är gäng med "ungdomar" gäng med ungdomar och tiggare i drivor. Nu har McDonalds stängt på Gustav vilket gör att kvällarna är lite lugnare, det var en jävla vattenhål för stökiga invandrarungdomar och uteserveringen förvandlades snabbt till en veritabel soptipp på sommaren. BurgerKing är av någon anledning inte lika populärt bland dessa, kanske priset som gör det. Om man istället väljer mobila så är det vandrande tält med enorma barnaskaror, och tiggare i drivor.

Man tänker för det mesta inte så mycket mer än att "fy fan vad alla dessa bidragstagare, bidragsfuskare och våldsverkare kostar samhället, det kommer gå åt helvete"

Vad gäller badhuset - Hylliebadet - så skulle jag inte för allt smör i småland ta med mitt barn dit. Så modet kan jag inte säga något. Men vad jag tänker om det är att jag är livrädd för det.

På 10 år har det inte hänt jättemycket, men om du ser på tjugo år istället så är det som natt och dag.

Jag skulle säga att på de senaste fem åren har Malmös ekonomi stagnerat markant samtidigt som man lipat efter mer pengar. pengar som andra region måste ge bort till en korrupt stad som Malmö där de vidrigaste och äckligaste bottenskrapen och inavlade patrasken jobbar som politiker och deras svansar, de som jobbar på Malmö stad som fått och får sina jobb där genom att knulla i utbyte mot ett jobb. Det är så man säkrar röster i Malmö. Hade jag varit politiker någon annanstans som måste ge bort mitt överskott som jag slitit för hade jag fifflat så att pengarna stannar i min kommun så att jah kan bli återvald än att en analfabet i Malmö ska säkra sin plats.

på fem år har också kriminaliteten blir mer brutal. man kan se när man rör sig hur kriminella gör upp på öppen gatan med knivar eller vapen. Framåt kvällen sker sprängningar eller när man är verkligen arg på varandra så kastar man handgranater på varandra mitt under ljusa dagen. Malmö stad tycker om att jämföra sig med Stockholm när man behöver mer pengar men man ligger ljusår före Stockholm när det gäller brottslighet och kriminalitet som begås mitt framför ögonen på samma "politiker" och patrask som jobbar åt Malmö stad och man gör ingenting åt det. Visar bara på korruption och brist på intellektuell kapacitet man förfogar över i Malmö. En intellektuell utarmning. Man ser också att de senaste fem åren så är det en stor majoritet som drar bidrag och man får ut mer och mer. I Malmö behöver man inte jobb utan när det är dags att handla en ny soffa så kontaktar man socialen och begär mer pengar och får det efter ett besök. Så man kan spendera hela livet i Malmö på att gå på olika bidrag och jacka i en man (ofta något bottenskrap som i sin desperation) utan intellektuell kapacitet så att han kan jobba och bidra medan man själv går på bidrag hela livet. Ludret är sponsrat till max av skattebetalarna och sedan får har hon en amöba till man som betalar resten. När man kommer upp i ålder så begär man pension. Alltså är det arbetsskygga luder och bidragspatrask som lägger beslag på bidragspengarna tillsammans med svartingar och pisslamisterna medan de som jobbar och har riktiga jobb ska sponsra dessa löss och kackerlackor. Man kan fråga sig vad alla dessa arméer bidrar med än bara tar upp plats och begår kriminalitet. Jo, de har en röst och det är man som politiker beredd på att göra allt för att kunna säkra fast det innebär att man fullständigt förstör framtida generation och gör dem till fattigjon. De senaste fem åren har inneburit att alla de som kunnat bidra har lämnat Malmö eller landet. Man vill inte bidra till något som inte leder någonstans. Frågan är varför alla de andra är kvar?
Citera
2016-07-30, 12:12
Medlem
kuddbitarens avatar
malmö blir bara bättre dag för dag
köpte en zigenerska där i går o knullade henne i röven för
en tvåhundring, helt klart bra valuta för pengarna
kunde man det för en 5år sedan?
så sluta gråta era gnällspikar
Citera
2016-07-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Kan inte någon som fortfarande bor i Malmö berätta om vad man ser när man är ute i stan? Hur känns det? Mår man illa? Vilka tankar rinner till? Hur har det gått utför, på en skala, de sista 10 åren? Hur förändras Malmö? Ge oss inte bara en massa länkar till nyhetssidor. Det där läser man ändå på nyhetssidorna.

Jag tycker moderatorerna borde styra upp den här tråden. Varför är det så svårt för moderatorerna att göra en normal insats på flashback? Det blir mest petande i folks åsikter, som verkligen inte är del av er arbetsbeskrivning. Mindre länkar och mer iaktagelser, tack.
Man ser hur segregerat det är om man åker lokalbuss.
Jämför exempelvis linje 4 Gustav Adolfs torg - Limhamn vs linje 33 Värnhem - Rosengård - Lindängen.
Citera
2016-07-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
Man ser hur segregerat det är om man åker lokalbuss.
Jämför exempelvis linje 4 Gustav Adolfs torg - Limhamn vs linje 33 Värnhem - Rosengård - Lindängen.

eller om man tar buss 130 riktning mot Lund. Någon gång efter 18 börjar alla möjliga slags problem redan vid Södervärns busshållplats. Arlöv och Burlöv ingår har jag för mig i malmö stad (rätta mig om jag har fel) och det är de värsta patrasken och pisslamisterna som bor där ute.

Segregationen kommer att minska och muslimerna kommer att hitta ut dit också såsmåningom.
Citera
2016-07-31, 13:48
Medlem
Hur länge till dröjer det innan inte ens studenterna i Malmö kan leva sina vanliga normieliv? Kan man fortfarande undkomma mångkulturen om man bor i något studentområde som i Västra Hamnen där helgerna består av att festa i Möllan?
Citera
2016-07-31, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur länge till dröjer det innan inte ens studenterna i Malmö kan leva sina vanliga normieliv? Kan man fortfarande undkomma mångkulturen om man bor i något studentområde som i Västra Hamnen där helgerna består av att festa i Möllan?

Frågan är vem vill plugga på Malmö högskola, lärosätet är ökänt för sin exceptionellt låga kvalité och omfattande fusk. De som jobbar där som lärare är rejects och retards men de har säkert mycket höga tankar om sig själva per default för de som jobbar som lärare är inavlade patrask som varken har talanger eller förmågor.
Senast redigerad av dilanapak 2016-07-31 kl. 14:23.
Citera
2016-07-31, 14:34
Medlem
Citat:
Frågan är vem vill plugga på Malmö högskola, lärosätet är ökänt för sin exceptionellt låga kvalité och omfattande fusk. De som jobbar där som lärare är rejects och retards men de har säkert mycket höga tankar om sig själva per default för de som jobbar som lärare är inavlade patrask som varken har talanger eller förmågor.

Oj, visste inte det var så illa på den högskolan. Men vad jag känner till är det fortfarande många studenter från hålor ute i Skåne och till Skåne gränsande län som flyttar till Malmö för att plugga. Man undrar ju när smärtgränsen är nådd även vad gäller det vanliga studentlivet i Malmö, då det fortsätter att komma ensamkommande män och andra flyktingar från MENA till staden i relativt omfattande volymer. Det borde ju till slut bli näst intill omöjligt att försöka inbilla sig att det fortfarande är 1990 och att mångkulturen endast innebär vinster.
Citera
2016-07-31, 15:26
Medlem
Citat:
Oj, visste inte det var så illa på den högskolan. Men vad jag känner till är det fortfarande många studenter från hålor ute i Skåne och till Skåne gränsande län som flyttar till Malmö för att plugga. Man undrar ju när smärtgränsen är nådd även vad gäller det vanliga studentlivet i Malmö, då det fortsätter att komma ensamkommande män och andra flyktingar från MENA till staden i relativt omfattande volymer. Det borde ju till slut bli näst intill omöjligt att försöka inbilla sig att det fortfarande är 1990 och att mångkulturen endast innebär vinster.

Skånska patrask brukar söka sig till Malmö högskola för att de klarar inte av att komma in på Lund. Inflödet av inavlade skånska patrask är stor speciellt till Malmö högskola. Det existerar inga smärtgränser så länge Malmö kan lura av andra regioner på deras överskott och så länge staten kan ta upp enorma lån utomlands för att sponsra alla muslimska sharia vildar och varelser. det finns ett gym intill Malmö högskola och där ser man ofta efter skymningen hur muslimska äckel står mitt framför glasrutan och dräglar när kvinnor tränar. Det kan inte vara lätt att vara vit kvinna i Malmö.

"mångkultur" = importerad grov kriminalitet. Pedofilen och analfabeten tefan Löfvén har bjudit in alla dessa horder av kriminella zigenare och pisslamister.

Sedan en annan observation som Malmö är ensamt om och det är att jag aldrig sett att man delar ut öronproppar gratis på något bibliotek men det är för muslimer, svartingar och andra bottennapp skriker på biblioteket. Skulle någon säga till att de ska vara tysta är det rasism. Normen i Malmö är sharia.

I Danmark skulle de inte våga att knysta för då åker de ut. Det är därför man ser så många pisslamister som vill flytta från Danmark till Malmö under sommaren. Det fullkomligt forsar in kackerlackor och löss från Danmark, Holland och Frankrike för speciellt danskarna ställer krav och vill de inte anpassa sig elle rintegrera sig så är de inte välkomna. I Frankrike tryter pengarna och pisslamisterna är inte glada när de inte får pengar i överflöd så de söker dig hit alternativt så mördar de oskyldiga.
Citera
2016-07-31, 15:36
Medlem
Citat:
Skånska patrask brukar söka sig till Malmö högskola för att de klarar inte av att komma in på Lund. Inflödet av inavlade skånska patrask är stor speciellt till Malmö högskola. Det existerar inga smärtgränser så länge Malmö kan lura av andra regioner på deras överskott och så länge staten kan ta upp enorma lån utomlands för att sponsra alla muslimska sharia vildar och varelser. det finns ett gym intill Malmö högskola och där ser man ofta efter skymningen hur muslimska äckel står mitt framför glasrutan och dräglar när kvinnor tränar. Det kan inte vara lätt att vara vit kvinna i Malmö.

"mångkultur" = importerad grov kriminalitet. Pedofilen och analfabeten tefan Löfvén har bjudit in alla dessa horder av kriminella zigenare och pisslamister.

Sedan en annan observation som Malmö är ensamt om och det är att jag aldrig sett att man delar ut öronproppar gratis på något bibliotek men det är för muslimer, svartingar och andra bottennapp skriker på biblioteket. Skulle någon säga till att de ska vara tysta är det rasism. Normen i Malmö är sharia.

I Danmark skulle de inte våga att knysta för då åker de ut. Det är därför man ser så många pisslamister som vill flytta från Danmark till Malmö under sommaren. Det fullkomligt forsar in kackerlackor och löss från Danmark, Holland och Frankrike för speciellt danskarna ställer krav och vill de inte anpassa sig elle rintegrera sig så är de inte välkomna. I Frankrike tryter pengarna och pisslamisterna är inte glada när de inte får pengar i överflöd så de söker dig hit alternativt så mördar de oskyldiga.

Tack för infon. Antar att Malmö behöver alla patrask från hålorna de kan för att stadens demografi i åldersgruppen 19-30 inte ska vara helt fucked up. Man undrar ju hur statistiken ser ut. Etniska svenskar lär ju vara i minoritet. Förorterna lär vara såpass trångbodda att de nyanlända inte längre kan tas emot där utan placeras i några av de lite mer välbärgade delarna av kommunen.

Men jag antar att det fortfarande är ganska lugnt om man bor i områden som Videdal?
Citera
2016-07-31, 15:48
Medlem
Citat:
Tack för infon. Antar att Malmö behöver alla patrask från hålorna de kan för att stadens demografi i åldersgruppen 19-30 inte ska vara helt fucked up. Man undrar ju hur statistiken ser ut. Etniska svenskar lär ju vara i minoritet. Förorterna lär vara såpass trångbodda att de nyanlända inte längre kan tas emot där utan placeras i några av de lite mer välbärgade delarna av kommunen.

Men jag antar att det fortfarande är ganska lugnt om man bor i områden som Videdal?

Det är bättre om du tar en promenad en dag i Malmö och Malmö högskola för att skapa dig en egen uppfattning. Om du har betygen så sikta på Lunds universitet så slipper du en massa socio-ekonomiska problem. Får du problem med någon hetsig och aggressiv så dokumentera så att du har bevis. Se till att kommunicera att du kan kampsport om du kan det så kommer de inte att ge sig på dig. I Malmö är normen att vara kriminell och kommer du med hela och rena kläder så är det något fel på dig.

Även på Lunds universitet finns det en hel del problem med kvalité och med utländska inavlade fuckups.
Citera
2016-08-01, 14:08
Medlem
Tips till polisen kan lämnas på telefonnummer 114 14.

Gruppvåldtäkt i Husie Malmö

Det var vid 23-tiden i söndagskväll som kvinnan i 30-årsåldern gick ut för att leta efter sin försvunna katt vid Gyllins trädgård i stadsdelen Husie i Malmö. Vid lekparken blev hon överfallen bakifrån och svimmade. Hon ska även ha släpats ett flertal meter.
– Jag minns inte mer än att jag blir slagen, antingen i huvudet eller i ryggen och tuppar av, säger kvinnan till Aftonbladet.
"Mår åt helvete"
När hon vaknade till igen såg hon vad hon misstänker var tre gärningsmän som pratade på ett språk hon inte förstod. En av männen ska även ha haft en vit huvtröja på sig, enligt kvinnan.
– Mina tights hängde på ena benet, säger kvinnan som efter händelsen ringde en granne som hjälpte henne och larmade polisen.

Kvinnan fördes till sjukhus där personalen enligt henne konstaterade att hon hade blåmärken på hela kroppen och skador i underlivet.
Kvinnan, som själv valt att höra av sig till Aftonbladet, vädjar nu till allmänheten att höra av sig till polisen om de har sett eller hört något.
– Jag mår åt helvete och vågar inte gå och lägga mig. Detta är ett mycket lugnt område men just nu känns allt väldigt jobbigt och osäkert.

Polisen jobbar med ärendet
Polisen i Malmö bekräftade under måndagsförmiddagen att en anmälan om våldtäkt alternativt grov våldtäkt upprättats och att fyra utredare just nu jobbar med ärendet. Dock vill man inte uttala sig om det i nuläget finns någon eller några misstänkta eller något singalement.
– Vi söker efter flera gärningsmän men kan i nuläget inte gå ut med fler uppgifter. Fler förhör med målsägande plus en till kommer att hållas under dagen, säger Anders Kristensson, biträdande inre befäl vid Malmöpolisen.
Dock hoppas även polisen nu att vittnen ska höra av sig.
– Vi vill gärna komma i kontakt med personer som kan ha sett eller hört någonting i området vid tidpunkten. Det kan vara timmarna innan och efteråt. Alla uppgifter är av intresse. Även generella uppgifter, om det varit liknande incidenter vid tidigare tillfällen vid samma plats och så vidare, säger Calle Persson vid polisens ledningscentral.
I nuläget är det exakta brottsplatsen inte identifierad och därmed har man ännu inte kunnat söka av något område med hundpatrull.
– Vi kommer att söka med hundar om vi får en mer utpekad brottsplats. Själva ytan är stor och därför vore det bra om vi kunde få fram fler vittnes- eller målsägandeuppgifter, säger Calle Persson.
Två misstänkta våldtäkter på drygt en vecka
För drygt en vecka sedan anmäldes ytterligare en misstänkt våldtäkt i närheten av Husiegårdens idrottsplats.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23262218.ab
Senast redigerad av ascheberg 2016-08-01 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in