2016-08-02, 00:20
Medlem
"I Malmö stad uppger dessutom var tionde medarbetare, vilket motsvarar 1 800 kommunanställda, att de utsatts för diskriminerande trakasserier det senaste året. Framför allt handlar det om etnisk diskriminering"

http://www.sydsvenskan.se/2016-08-01/kommunanstallda-utsatts-for-mobbning
Citera
2016-08-02, 04:24
Medlem
Polisbil började brinna på Rosengård

Läs mer.....

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisbil-pa-rosengard-borjade-brinna
Citera
2016-08-02, 05:13
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Kan inte någon som fortfarande bor i Malmö berätta om vad man ser när man är ute i stan? Hur känns det? Mår man illa? Vilka tankar rinner till? Hur har det gått utför, på en skala, de sista 10 åren? Hur förändras Malmö? Ge oss inte bara en massa länkar till nyhetssidor. Det där läser man ändå på nyhetssidorna.

Jag tycker moderatorerna borde styra upp den här tråden. Varför är det så svårt för moderatorerna att göra en normal insats på flashback? Det blir mest petande i folks åsikter, som verkligen inte är del av er arbetsbeskrivning. Mindre länkar och mer iaktagelser, tack.

Jag har varit i Malmö några gånger, mest för att ta mig till Köpenhamn. I Malmö verkar det sociala klimatet bara bli värre för varje år. Vi körde bil vid Jägersro travbana. Där ute finns tydligen det lokala Migrationsverket. Mitt på vägen stannar en van och släpper av flera flyktingar, som tar tid på sig med allt bärande av bagage. Det leder till att det bildas bilkö. Vi tutar för att föraren ska fatta att han inte bara kan stanna mitt på vägen. En väktare rusar fram till föraren, som uppenbarligen inte var svensk, för att förmå honom att köra vidare.

Det finns förvånansvärt många utbrända bilvrak synliga. Det verkar som att bilarna släcks av brandkåren men sedan skiter de lokala myndigheterna i att flytta vraken. Det påminner om en krigszon på vissa ställen. Centrala Malmö har också ändrat skepnad. Gågatan mellan Triangeln och Stortorget var livligare förr. Idag syns många tomma lokaler. Småbutikerna tycks inte längre ha råd att hålla öppet. Zigenare finns det gott om också men är heller inte unikt för staden Malmö längre. Zigenare finns numera i minsta svenska håla.

För övrigt tycker jag Malmöborna kan vara ganska dryga. De tror de bor i New York eller nåt. Turning Torso är intressant på avstånd men är fruktansvärt fult på nära håll. "Nära till kontinenten" är en slogan Malmöborna gillar att kräka ur sig titt som tätt. Som att de skulle vara mer världsvana än övriga svenskar. Jag tycker att man kan turista en dag i staden men inte mer. Då ska man spendera dagen runt Stortorget/Lilla torg. Där finns gott om kaféer, restauranger och butiker. Sedan kan man ta en snabb promenad mot Triangeln och tillbaka för att få känslan av misären.
Senast redigerad av 70-talsfilm 2016-08-02 kl. 05:16.
Citera
2016-08-02, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingWeatherhat
"I Malmö stad uppger dessutom var tionde medarbetare, vilket motsvarar 1 800 kommunanställda, att de utsatts för diskriminerande trakasserier det senaste året. Framför allt handlar det om etnisk diskriminering"

http://www.sydsvenskan.se/2016-08-01/kommunanstallda-utsatts-for-mobbning

Jag tror att folk blir riktigt jävla irriterade på de som jobbar åt Malmö stad för precis som i många delar av offentlig sektor är de mest sinnesslöa som anställs där. De anställs inte för att de har någon typ av efterfrågad kompetens utan för att de känner någon eller för att de aldrig skulle ha fått jobb någon annanastans. Malmö stad är en dumpningsplats för alla sinnesslöa som inte får jobb överhuvudtaget. Såg den ansökning som Dan Parks AF handläggare hade fyllt i och det var bara referenser till att han var sinnesslö, osocial och en massa annat för att kunna kvotera in honom där. Han fick inte jobbet för att han hade nog snabbt avancerat till chef på det bygget. Tyckte att det var roligt att se hur en AF handläggare formulerar sig och han verkade vara ett långt större retard än Dan Park och Dan Park kan jag tycka säger saker som visar på att han tänkt till, att han har en analytisk förmåga och intellektuell kapacitet.
Senast redigerad av BEHZADIRAD 2016-08-02 kl. 09:13.
Citera
2016-08-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Jag har varit i Malmö några gånger, mest för att ta mig till Köpenhamn. I Malmö verkar det sociala klimatet bara bli värre för varje år. Vi körde bil vid Jägersro travbana. Där ute finns tydligen det lokala Migrationsverket. Mitt på vägen stannar en van och släpper av flera flyktingar, som tar tid på sig med allt bärande av bagage. Det leder till att det bildas bilkö. Vi tutar för att föraren ska fatta att han inte bara kan stanna mitt på vägen. En väktare rusar fram till föraren, som uppenbarligen inte var svensk, för att förmå honom att köra vidare.

Det finns förvånansvärt många utbrända bilvrak synliga. Det verkar som att bilarna släcks av brandkåren men sedan skiter de lokala myndigheterna i att flytta vraken. Det påminner om en krigszon på vissa ställen. Centrala Malmö har också ändrat skepnad. Gågatan mellan Triangeln och Stortorget var livligare förr. Idag syns många tomma lokaler. Småbutikerna tycks inte längre ha råd att hålla öppet. Zigenare finns det gott om också men är heller inte unikt för staden Malmö längre. Zigenare finns numera i minsta svenska håla.

För övrigt tycker jag Malmöborna kan vara ganska dryga. De tror de bor i New York eller nåt. Turning Torso är intressant på avstånd men är fruktansvärt fult på nära håll. "Nära till kontinenten" är en slogan Malmöborna gillar att kräka ur sig titt som tätt. Som att de skulle vara mer världsvana än övriga svenskar. Jag tycker att man kan turista en dag i staden men inte mer. Då ska man spendera dagen runt Stortorget/Lilla torg. Där finns gott om kaféer, restauranger och butiker. Sedan kan man ta en snabb promenad mot Triangeln och tillbaka för att få känslan av misären.

Alla mina vänner som har utbildning har lämnat Malmö och de flesta andra har lämnat landet. De som fortfarande bor i landet brukar stanna till för jag har en presidentvåning i Malmö men de vägrar numera spendera pengar i Malmö så vi åker över till Köpenhamn.

Här kommer mina observationer från igår ifrån Malmö. En muslim i en vit BMW cirkulerar och spelar hög musik på sitt skitspråk. plötsligt får han se två vita tjejer som kan ha varit 16-19 år och han blir helt skogsgalen och kör förbi flera gånger och tutar just där tjejerna står. De ignorerar honom och jag misstänker att det vet vad som håller på att hända. Han ger sig inte så sista gånger stannar han bilen och skriker ut något åt dem på arabiska. Alla muslimer som står där reagerar så jag antar att han skrek något åt tjejerna som inte var rumsrent.

I en annan del av berikade Malmö så har en muslim stannat sin bil 10 meter efter ett övergångsställe i en trafikerad korsning för att han snackar i mobiltelefon. Vilket skapar trafikkaos.

Det är många muslimer som inte har kört upp på riktigt. Det inkluderar bussförarna.

En annan observation i Malmö. Lägg märke till att det är mycket få vita väktare. De enda vita väktare jag sett är de som står vid centralen för jag gissar att man måste ge muslimerna "lätta" jobb. Det där med att tänka existerar inte. Om de måste tänka och tvingas tänka utanför sharia normen blir de hetsiga för det är alla andra det är fel på. De följer ju bara en rasistisk norm som skapades 5000 år sedan under en ökensten på en plats utan namn.

Centrala Malmö har ändrat skepnad för att de patrask som knullat till sig jobb i Malmö stad har lagt om busstrafiken till en annan gata och därmed har man slagit undan benen på de mindre butikerna. Malmö stad ljög för butiksägarna och sa att man stänger gatan temporärt vilket de inte gjorde men det visar vilken typ av människor som obbar åt Malmö stad. Lögnare och kriminella. Butikernas livlina var att gatan utanför butiken var trafikerad men man märker ofta att de som jobbar åt Malmö stad och som tar dessa "strategiska" besluten är inavlade patrask som aldrig skulle ha fått jobb någon annanastans. De har inte det som krävs i form av intellektuell kapacitet och skapar ett än större problem men det kommer de aldrig att begripa. I Malmö är det så att så fort man klagar och har fog för det så anses man lida av någon sjukdom. Den enda gången någon som jobbar inom offentlig sektor bävar är då folk hotar att klaga i Stockholm. Då fullständigt får de en psykos.

Malmöbo är dryga för att de har höga tankar om sig själva. Men de är oftast bara inavlade småstadspatrask. Jag har stött på folk med hjärna men de är få. Det finns ett par här som postar frekvent och som är helt ok men annars när man kommer ut så är det generellt fårskallar. Blir du sjuk så ska du absolut inte söka vård i Malmö. Du ska inte sätta dina kids i skola i Malmö.
Senast redigerad av BEHZADIRAD 2016-08-02 kl. 09:16.
Citera
2016-08-02, 09:54
Medlem
En annan observation från glammiga och mångkulturella Malmö.

Åkte buss och såg hur en svensk kvinna gick i sällskap med en nordafrikan. De satt i bussen och han klappade henne hela tiden på huvudet som hon var ett husdjur. Hon sa ingenting och var tyst. Fick mig att fundera över om hon bestämmer sig för att jacka ur förhållandet. Hur skulle muslimen reagera då med tanke på att en kvinna i hans kultur är egentligen en knulldocka. Hon ska vara tyst och hålla sig i bakgrunden. En muslimsk man har alltid rätt även när han har fel.
Citera
2016-08-02, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Gruppvåldtäkt i Husie Malmö

Det var vid 23-tiden i söndagskväll som kvinnan i 30-årsåldern gick ut för att leta efter sin försvunna katt vid Gyllins trädgård i stadsdelen Husie i Malmö. Vid lekparken blev hon överfallen bakifrån och svimmade. Hon ska även ha släpats ett flertal meter.
– Jag minns inte mer än att jag blir slagen, antingen i huvudet eller i ryggen och tuppar av, säger kvinnan till Aftonbladet.
"Mår åt helvete"
När hon vaknade till igen såg hon vad hon misstänker var tre gärningsmän som pratade på ett språk hon inte förstod. En av männen ska även ha haft en vit huvtröja på sig, enligt kvinnan.
– Mina tights hängde på ena benet, säger kvinnan som efter händelsen ringde en granne som hjälpte henne och larmade polisen.

Kvinnan fördes till sjukhus där personalen enligt henne konstaterade att hon hade blåmärken på hela kroppen och skador i underlivet.
Kvinnan, som själv valt att höra av sig till Aftonbladet, vädjar nu till allmänheten att höra av sig till polisen om de har sett eller hört något.
– Jag mår åt helvete och vågar inte gå och lägga mig. Detta är ett mycket lugnt område men just nu känns allt väldigt jobbigt och osäkert.

Polisen jobbar med ärendet
Polisen i Malmö bekräftade under måndagsförmiddagen att en anmälan om våldtäkt alternativt grov våldtäkt upprättats och att fyra utredare just nu jobbar med ärendet. Dock vill man inte uttala sig om det i nuläget finns någon eller några misstänkta eller något singalement.
– Vi söker efter flera gärningsmän men kan i nuläget inte gå ut med fler uppgifter. Fler förhör med målsägande plus en till kommer att hållas under dagen, säger Anders Kristensson, biträdande inre befäl vid Malmöpolisen.
Dock hoppas även polisen nu att vittnen ska höra av sig.
– Vi vill gärna komma i kontakt med personer som kan ha sett eller hört någonting i området vid tidpunkten. Det kan vara timmarna innan och efteråt. Alla uppgifter är av intresse. Även generella uppgifter, om det varit liknande incidenter vid tidigare tillfällen vid samma plats och så vidare, säger Calle Persson vid polisens ledningscentral.
I nuläget är det exakta brottsplatsen inte identifierad och därmed har man ännu inte kunnat söka av något område med hundpatrull.
– Vi kommer att söka med hundar om vi får en mer utpekad brottsplats. Själva ytan är stor och därför vore det bra om vi kunde få fram fler vittnes- eller målsägandeuppgifter, säger Calle Persson.
Två misstänkta våldtäkter på drygt en vecka
För drygt en vecka sedan anmäldes ytterligare en misstänkt våldtäkt i närheten av Husiegårdens idrottsplats.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23262218.ab

Ärenden som kommer att avskrivas för det är rasism att anklaga muslimer. Om poliserna hade velat hade de kunnat begära ut trianguleringsuppgifter från operatörerna och då sett vilka muslimer som uppehållit sig i samma kvadrant som offret. Att söka med hundar när man inte ens pallat ta reda på var det skett verkar ju meningsfullt. Söka med hundar gör man på en gång så att man kan få upp ett spår. Om Malmöpolisen hade velat ta fast dem hade de gjort det på en gång men nu siktar man på att skriva av ärendet utifrån vad de säger.
Citera
2016-08-02, 11:16
Medlem
spoilers avatar
"Det har länge talats om att prostitutionen har flyttat till nätet, men i Malmö ökar antalet kvinnor som säljer sex på gatan. Socionomen Katarina Klostergaard arbetar på Mikamottagningen i Malmö. Hon säger att sexhandeln har förändrats snabbt de senaste åren.

/.../

Till skillnad från frivillig prostitution är människohandel ett brott, där man tvingar en annan människa att utföra sexuella handlingar. Mikamottagningen för också statistik över antalet misstänkta fall av människohandel. Hittills i år har de träffat 30 kvinnor som de misstänkte kunde vara offer för människohandel, vilket kan jämföras med 35 fall under hela förra året."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6485690
Citera
2016-08-02, 13:05
Medlem
Kom med Köpenhamnståget och väntade på stadsbussen en bit bort så jag inte stöter ihop med muslimer eller svarting. Då dyker det upp en muslim, med stor barnvagn och parkerar sin barnvagn så att jag får en del av barnvagnen i armen. Det finns massor med plats överallt men hon väljer att aktivera sharia. Jag antar att hon vill visa att hon är smartare. När jag inte flyttar på mig tittar hon på mig hela tiden (det har ju fungerat innan) och jag tittar åt annat håll, som om ingenting har hänt. Efter en stund inser hon att det är dags att gå. Visar sig att hon står på fel sida av bussgatan och tar inte övergångsstället utan korsar den trafikerade gatan med barnvagnen och trickar sig över filavdelaren. När folk ser att hon rör sig med barnvagn mitt i gatan så skapar hon trafikkaos. Så blir det när pedofilen Stefan Löfvén bjuder in muslimska löss och kackerlackor. Så kallade berikare och BNP höjare.
Citera
2016-08-03, 05:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Det har länge talats om att prostitutionen har flyttat till nätet, men i Malmö ökar antalet kvinnor som säljer sex på gatan. Socionomen Katarina Klostergaard arbetar på Mikamottagningen i Malmö. Hon säger att sexhandeln har förändrats snabbt de senaste åren.

/.../

Till skillnad från frivillig prostitution är människohandel ett brott, där man tvingar en annan människa att utföra sexuella handlingar. Mikamottagningen för också statistik över antalet misstänkta fall av människohandel. Hittills i år har de träffat 30 kvinnor som de misstänkte kunde vara offer för människohandel, vilket kan jämföras med 35 fall under hela förra året."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6485690

Kan inte kommunen inrätta en lokal där de får tillgång till datorer så att de slipper stå ute på gatan och jobba?
Citera
2016-08-03, 05:27
Medlem
Handgranatsvågen är inte över – fortfarande stort antal enligt bombgruppen
Det är nu fastställt att det var en handgranat som detonerade i lägenheten på Trelleborgsgatan. Hittills i år har fem handgranater exploderat i Skåne.

Malmö värst drabbat Läs mer.......

http://www.sydsvenskan.se/2016-08-03/handgranatsvagen-ar-inte-over--fortfarande-hogt-antal-enligt-bombgruppen
Citera
2016-08-03, 10:30
Bannlyst
Har haft några underbara veckor i Malmö nu i sommar. Skön bra stämning på de flesta ställen man går till, en kosmopolitisk accepterande miljö, där folk är stolta över att vara malmöbor. Mycket konserter, kulturevenemang och krogar av klass! Således inget för random rednecks.

Hade jag varit kriminell hade jag dock undvikit Malmö eftersom dessa är rätt hårdföra här, dock inget jag behöver bekymra mig om eftersom de primärt ger sig på varandra.

När man läser den här tråden skulle man kunna förledas att tro att svenskar består av en samling sköra ängsliga porslinsdockor, men så påminner man sig om att de bara råkar vara så att de samlas på trådar likt denna och utgör inte ett statistiskt relevant underlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in