2016-12-29, 22:48
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag vet att du hänger här ungefär lika ofta som jag själv. Du borde förstå vad denna individ står för vid det här laget.

Alla kan inte ha samma åsikter, det måste du lära dig att acceptera.

Jag och många andra trivs i det mångkulturella samhället, för en del handlar det kanske om att finna en frihetskänsla, att slippa det där stelbenta svenska "ordning och reda" eller så gillar man den avslappnade och kontinentala stämningen som man oftast annars bara finner i länder på betydligt sydligare breddgrader, och många nyanlända invandrare trivs utmärkt i malmö då de direkt känner sig som hemma.
Det mångkulturella samhället kanske inte passar alla, det måste vi respektera och därför är det fritt för varje medborgare att välja var den vill bo, - men det är också viktigt att ha i åtanke att väldigt, väldigt många människor faktiskt trivs i ett mångkulturellt samhälle, däribland jag själv exempelvis.
Citera
2016-12-29, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

Jag och många andra trivs i det mångkulturella samhället, för en del handlar det kanske om att finna en frihetskänsla, att slippa det där stelbenta svenska "ordning och reda" eller så gillar man den avslappnade och kontinentala stämningen som man oftast annars bara finner i länder på betydligt sydligare breddgrader, och många nyanlända invandrare trivs utmärkt i malmö då de direkt känner sig som hemma.
Det mångkulturella samhället kanske inte passar alla, det måste vi respektera och därför är det fritt för varje medborgare att välja var den vill bo, - men det är också viktigt att ha i åtanke att väldigt, väldigt många människor faktiskt trivs i ett mångkulturellt samhälle, däribland jag själv exempelvis.
Du har fan INGEN aning om vad du pratar om....
Stelbenta svenska - tror du det är så mycket mindre stelbent i Syrien, eller Somalia? Du har aldrig satt din fot utanför Sveriges gränser och har uppenbarligen inget att jämföra med.
Prova myndigheterna i Somalia ska du få se på "stelbent", dessutom kommer du snart att sakna den "ordning och reda" som du påstår dig ha så svårt att stå ut med.
Svårt att begripa var du får all dynga ifrån.
Citera
2016-12-29, 23:38
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag vet att du hänger här ungefär lika ofta som jag själv. Du borde förstå vad denna individ står för vid det här laget.

Många gör det. Tyvärr kommer detta samhälle, åtminstone i Sverige, tillsammans med den mångfald av problem som finns nämnda i den här tråden.
(Som nu är på 1000 sidor och har nära 12000 inlägg).

Malmö tar emot flera miljarder från andra kommuner, till exempel. Bidragsberoendet är högt.

Även om man bortser från dessa nuvarande problem för att man uppfattar dem som övergående -- går det åt rätt håll?

Är det ett hållbart samhällsbygge?
Citera
2016-12-30, 00:22
Medlem
Citat:
Så du menar alltså att du har obegränsade resurser för att ha råd att bosätta dig "fritt" och "välja var du vill bo"?

Eller, vi glömmer pengarna som krävs för att göra dig mer fri att välja boplats (vilket du redan har gjort), är det fritt fram för dig att sätta upp en egen tältplats på kyrklig egendom? Här är till sist en plats polisen hade vågat dyka upp och agera!

Så, vad menar du med att det är "fritt" för "varje medborgare att välja var den vill bo"?
Citera
2016-12-30, 00:48
Avslutad
Frågan är vem som ska betala utjämningspengar när alla kommuner går back tack vare invandringen. Malmö är en stad som har levt på konstgjord luft i många år. Mitt framför ögonen har politikerna haft Sveriges framtid i miniatyr.

Det är mycket kriminalitet i Malmö som aldrig når ut till den breda allmänhetens kännedom. Bilmålvakteriet i Malmö är helt sjukt.

Jag har en släkting som bor i Malmö. Personen har bl.a. jobbat för en speditionsfirma, där h*n har sett kriminaliteten som hela tiden pågår precis under folks näsor men som inte blir särskilt uppmärksammad då den inte innefattar grovt våld eller skjutvapen.

Min släktings bostadsområde är lugnt men det senaste året har problemen börjat krypa dit också. Personligen tyckte jag att h*n var dum som valde att bosätta sig i Malmö. Men det spelar väl mindre roll nu, hela Sverige kommer ju svämma över..
Citera
2016-12-30, 00:52
Medlem
Citat:
Som jag tidigare har påpekat så har Malmö vissa problem med kriminalitet och social oro men de positiva sakerna tycker jag ändå överväger starkt till Malmös fördel.
Staden har mycket att erbjuda, dessutom känns den inte svensk och många trivs med det.

Jag har länge gillat Malmö (tycker fortfarande mycket om stora delar av övriga Skåne). Med detta sagt så har ju Malmö fullständigt slagit över åt fel håll. Den del av Malmö som kan anses vara acceptabel yta är ju i dagsläget rent objektivt sett i minoritet i förhållande till motsatsen.
Och så var det detta med "mångkulturen". Det handlar ju i själva verket om en stad som är stenhårt uppdelad. Cirka 50 procent(troligtvis mindre) svensk/skånsk och 50 procent arabisk. Det känns faktiskt inte alls särskilt "mångkulturellt". Möllan får sin andel svenska fyllon och sedan kommer i gengäld ett stort antal araber till Västra Hamnen för att fiska och till Ribban för att bada. Otroligt dynamiskt.
Citera
2016-12-30, 00:57
Medlem
Citat:
...och många nyanlända invandrare trivs utmärkt i malmö då de direkt känner sig som hemma.

https://pbs.twimg.com/media/B5XLuk3CEAEMUsZ.jpg
Citera
2016-12-30, 00:59
Medlem
Ja, mångkultur är ju helt fantastiskt, särskilt med 60 eller så "no go zones", högst antal anmälda våldtäktsfall (eller vi kanske har turen att hamna som nummer 2 nu), totalt utanförskap, etc. etc. i ett land med knappt 10 miljoner invånare. Ja, det är verkligen fascinerande och ett stort bidrag till Sverige som land som dessa individer har kommit med.

Har man inte stålar att köpa sig förbi och bort från i alla fall de mest uppenbara samhällsbristerna så är Malmö ett enda stort rövhål.
Citera
2016-12-30, 01:04
Avslutad
Är det någon som har koll på hur många muslimer Malmö har? Eller invandrare från muslimska länder.
Citera
2016-12-30, 01:12
Medlem
Citat:
Brandkåren larmades vid 21.40-tiden till en containerbrand på Fosievägen. När brandstyrkan höll på att släcka den brinnande containern som stod mellan 16-våningshusen blev brandstyrkan attackerad av ett ungdomsgäng. Brandstyrkan fick fly från platsen och lämna brandslangen på parkeringsplatsen. När polisen kom till platsen rök det fortfarande från containern men brandstyrkan syntes inte till.

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=524702
Citera
2016-12-30, 01:37
Avslutad
http://www.sydsvenskan.se/2016-12-29/fler-polispatruller-pa-ystadvagen-stoppade-bil-i-kontroll

Citat:
Polisen har skjutit i samband med en insats på Ystadvägen under torsdagskvällen. Flera personer är gripna och polisen jagar fler misstänkta.
Citera
2016-12-30, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
http://www.sydsvenskan.se/2016-12-29/fler-polispatruller-pa-ystadvagen-stoppade-bil-i-kontroll

http://pppress.se/index.php?option=com_content&view=article&id=15825 %253APPVSKOTT1-20161229&catid=77%253Apppress&Itemid=435
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in