2016-07-28, 08:25
Medlem
Pungsvings avatar
Kan inte någon som fortfarande bor i Malmö berätta om vad man ser när man är ute i stan? Hur känns det? Mår man illa? Vilka tankar rinner till? Hur har det gått utför, på en skala, de sista 10 åren? Hur förändras Malmö? Ge oss inte bara en massa länkar till nyhetssidor. Det där läser man ändå på nyhetssidorna.

Jag tycker moderatorerna borde styra upp den här tråden. Varför är det så svårt för moderatorerna att göra en normal insats på flashback? Det blir mest petande i folks åsikter, som verkligen inte är del av er arbetsbeskrivning. Mindre länkar och mer iaktagelser, tack.
Citera
2016-07-28, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Kan inte någon som fortfarande bor i Malmö berätta om vad man ser när man är ute i stan? Hur känns det? Mår man illa? Vilka tankar rinner till? Hur har det gått utför, på en skala, de sista 10 åren? Hur förändras Malmö? Ge oss inte bara en massa länkar till nyhetssidor. Det där läser man ändå på nyhetssidorna.

Jag tycker moderatorerna borde styra upp den här tråden. Varför är det så svårt för moderatorerna att göra en normal insats på flashback? Det blir mest petande i folks åsikter, som verkligen inte är del av er arbetsbeskrivning. Mindre länkar och mer iaktagelser, tack.
I ärlighetens namn beror det på var du rör dig - men med det sagt så sprider det sig då Malmö är en geografiskt liten stad.

Vad man ser längs med gågatan Malmö C - Triangelen är gäng med "ungdomar" gäng med ungdomar och tiggare i drivor. Nu har McDonalds stängt på Gustav vilket gör att kvällarna är lite lugnare, det var en jävla vattenhål för stökiga invandrarungdomar och uteserveringen förvandlades snabbt till en veritabel soptipp på sommaren. BurgerKing är av någon anledning inte lika populärt bland dessa, kanske priset som gör det. Om man istället väljer mobila så är det vandrande tält med enorma barnaskaror, och tiggare i drivor.

Man tänker för det mesta inte så mycket mer än att "fy fan vad alla dessa bidragstagare, bidragsfuskare och våldsverkare kostar samhället, det kommer gå åt helvete"

Vad gäller badhuset - Hylliebadet - så skulle jag inte för allt smör i småland ta med mitt barn dit. Så modet kan jag inte säga något. Men vad jag tänker om det är att jag är livrädd för det.

På 10 år har det inte hänt jättemycket, men om du ser på tjugo år istället så är det som natt och dag.
Citera
2016-07-28, 10:39
Medlem
Citat:

Ok, här får du lite iakttagelser. I förrgår tog jag en promenad genom slottsparken till gustav adolfs torg och sen lilla torg och sedan genom gamla stan, kungsparken och slottsparken igen. Jag tror jag såg 3 muslimer på hela tiden och antal invandrare/muslimer har jag förstått är av vikt i den här tråden. Annars var det mycket turister. Det var en mysig promenad, fina parker och fina byggnader. Tog en fika på lilla torg och kollade på folk.

Igår tog jag en promenad till Triangeln köpcenter och där var det mer invandrare, kanske 50/50, 40/60.
Rör du dig mer österut så är folk med invandrarbakgrund i majoritet, men fortsätter du österut så hamnar du återigen i "svenska områden". Malmö är en extremt segregerad stad. Min upplevelse är att jag ser mer invandrare i valfri småstad i Sverige, kanske på grund av att det är mindre centrum i en mindre stad, än i västra delarna av Malmö.

Jag märker inte av skiten. Kan tänka mig att det är som att du bor i Hollywood hills och inte märker av gängkrigen i compton. Samtidigt är jag uppmärksam och tar inte onödiga risker.

Med det sagt så har Malmö och Sverige en hel del att ta tag och jag ser inte så ljust ut på framtiden.
Citera
2016-07-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta5
Ok, här får du lite iakttagelser. I förrgår tog jag en promenad genom slottsparken till gustav adolfs torg och sen lilla torg och sedan genom gamla stan, kungsparken och slottsparken igen. Jag tror jag såg 3 muslimer på hela tiden och antal invandrare/muslimer har jag förstått är av vikt i den här tråden. Annars var det mycket turister. Det var en mysig promenad, fina parker och fina byggnader. Tog en fika på lilla torg och kollade på folk.

Igår tog jag en promenad till Triangeln köpcenter och där var det mer invandrare, kanske 50/50, 40/60.
Rör du dig mer österut så är folk med invandrarbakgrund i majoritet, men fortsätter du österut så hamnar du återigen i "svenska områden". Malmö är en extremt segregerad stad. Min upplevelse är att jag ser mer invandrare i valfri småstad i Sverige, kanske på grund av att det är mindre centrum i en mindre stad, än i västra delarna av Malmö.

Jag märker inte av skiten. Kan tänka mig att det är som att du bor i Hollywood hills och inte märker av gängkrigen i compton. Samtidigt är jag uppmärksam och tar inte onödiga risker.

Med det sagt så har Malmö och Sverige en hel del att ta tag och jag ser inte så ljust ut på framtiden.

Som relativt (och möjligen tillfälligt) hitflyttad är det exakt min bild. Triangeln är en tydlig gräns. 200 meter österut därifrån och det är ett helt annat Malmö. 200 meter västerut så känns det som att vara i Vasastan i Stockholm ungefär. För övriga staden/kommunen kan man ju säga att i de flesta andra svenska städer varierar det beroende på stadsdel, här varierar det ofta från gata till gata och ibland till och med från fastighet till fastighet. Lite sjukt, men så drastiskt svänger det faktiskt. Möllevången är ju typexempel på hur schizofren den här staden är. Det anses vara "attraktivt" bland många. Men alla, även de som bor där och trivs, är överens om att det rör sig jäkligt mycket skumt folk där. Mellan "normala" människor i Malmö så råder det dock en trevligare stämning än i de flesta andra städer, vilket jag kan tänka är en anledning till att många ändå tycker om att vara här och/eller flyttar hit.
Citera
2016-07-30, 05:53
Medlem
Bomblarm på Rosengård i natt

http://pppress.se/index.php?option=com_content&view=article&id=15370 %253APPBOMBLARM1-20160729&catid=77%253Apppress&Itemid=435

Tågtrafik stoppades

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/avsparrningar-efter-larm-om-misstankt-foremal
Senast redigerad av ascheberg 2016-07-30 kl. 06:42.
Citera
2016-07-30, 07:28
Medlem
Citat:

Vem fan bryr sig om nyhetssidor? Det är bara en massa luder som skriver vinklade stories om saker som är helt meningslösa. Journalist blir man för att man saknar talanger, intelligens och förmågor. Man får jobb som journalist genom att sära brett och suga av någon.

Om du vill må illa så går du till Muslimtorget (Möllevångstorget) och Seved. Det är där muslimerna flockas. I Seved får inga vita vistas för där har muslimerna mutat in gatorna för att kunna sälja knark helt öppet. Vita som bor där trakasseras så att de ska flytta. En annan observation är att när en muslim begår ett brott mot vita så stannar alla muslimer hemma. Man ser dem inte på Malmös gator såvida de inte absolut måste gå ut för att de är rädda att vita ska begå ett hämndbrott mot dem. Det ger en indikation på hur det tänker, dvs att det är så de hade agerat om en vit hade mördat någon i deras närhet. Muslimer är kackerlackor och löss. Om du handlar av en muslim så märker du på en gång hans hat i ögonen, hans kroppsspråk och hur han agerar speciellt om du inte handlat av honom på ett tag. Han förväntar sig att du alltid handlar av honom annars är det något det är fel på dig. Man behöver inte vara smart att fånga upp rasismen. Om du säger något, oavsett vad det är det vanligt att han tolkar det utifrån sin begränsande norm och blir upprörd på en gång. Så om du ska testa en muslim så sätt frågor så upptäcker du på en gång förändringen. Han accepterar inte att du ifrågasätter för att han har alltid rätt och vem är du som ska komma och ifrågasätta hans klippning eftersom han är självlärd och har klippt så många muslimer. Det är dig det är fel på. Han behöver inte anpassa sig till ett tolerant samhälle, öppna upp för andra tankegångar och anpassa sig. Ungefär som sharia. Det är dig det är fel på och du måste anpassa dig till hans sfär för han har alltid följt sharia och det är den enda vägen fram för koranen och sharia lär ut hur man ska förslava, våldta och förolämpa vita. Hur man ska hata vita, judar och öppet visa rasism, hat och antisemitism. Det min vän kallar det inavlade analfabeten mångkultur. Jag kallar det för pisslamistisk rasism och kriminalitet.

En annan sevärdhet är att ta sig till Hyllie och titta på hur många nya muslimer som strömmar in nu speciellt under sommaren. Det fullkomligt väller in pisslamister. Du kan stå vid gränsen och faktiskt räkna dem som kommer med tåget. Alternativt kan du se vilka horder det handlar om nä de ska byta tåg i Köpenhamn men då måste du ta dig till Köpenhamn. Att pedofilen Löfvén och hans rövpolare säger något annat är lögn. Han har ju inte hållt ett enda vallöfte hittills och ljugit om allt än så länge.

En tredje sevärdhet är att du ställer dig vid ett skattekontor en tidig morgon i Malmö. Där ställer sig de muslimska horderna i kö innan ens kontoret har öppnat och du får en indikator på hur många som vill ha ett personnummer. Alla dessa saker som jag räknat upp ger dig en direkt indikator på hur många som väller in i landet jämfört med vad "som skrivs". För sådant skrivs det inte om fast vissa skattekontor ligger 10 meter från en journalistredaktion och man borde ha lagt märke till att fel och dubbelparkerade bilar som står överallt i närheten av skattekontoret och redationen och till och med upptag handikapp-parkeringen. Ofta är bilarna muslimerna kommer i till skattekontoret avställda, alltså saknar både försäkring och skatt för man vet att chansen att bli tagen är liten och om man blir tagen så drar man upp rasismkortet för att bete sig som en skit är deras norm. Det är dig det är fel på och inte honom.
Citera
2016-07-30, 07:35
Medlem
Jag bor i Stockholm men besöker Malmö 1 gång per år och det blir värre för varje gång jag lovar. Problemet nu är dock att besöker du övriga platser i Sverige är det fritt fall överallt. Var i några småstäder nu på semester och blev chockad hur det ser ut och hur snabbt det faller med alla nya asylboenden som du kan hitta lite överallt. Orkar inte redogöra vad som blir sämre men det är precis som nämns här i tråden.
Citera
2016-07-30, 07:39
Medlem
Jag tror det smäller ganska snart för fallet accelererar dramatiskt i det svenska samhället och fortfarande kan sådana som Egnell sitta i TV och accepetera skiten. Det säger sig självt att det blir katastrof med horder av folk överallt.
Citera
2016-07-30, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Som relativt (och möjligen tillfälligt) hitflyttad är det exakt min bild. Triangeln är en tydlig gräns. 200 meter österut därifrån och det är ett helt annat Malmö. 200 meter västerut så känns det som att vara i Vasastan i Stockholm ungefär. För övriga staden/kommunen kan man ju säga att i de flesta andra svenska städer varierar det beroende på stadsdel, här varierar det ofta från gata till gata och ibland till och med från fastighet till fastighet. Lite sjukt, men så drastiskt svänger det faktiskt. Möllevången är ju typexempel på hur schizofren den här staden är. Det anses vara "attraktivt" bland många. Men alla, även de som bor där och trivs, är överens om att det rör sig jäkligt mycket skumt folk där. Mellan "normala" människor i Malmö så råder det dock en trevligare stämning än i de flesta andra städer, vilket jag kan tänka är en anledning till att många ändå tycker om att vara här och/eller flyttar hit.

Din observation haltar. Det räcker att man kommer till Malmö C för att upptäcka att det fullkomligt vimlar av muslimer överallt. Att går runt i halsduk är vanligt. På Malmö C är WiFi gratis så där driver afganska "barn" runt och begår olika slags brott. Det finns en stor cykelparkering och fast det finns kameror så ser man hela tiden muslimer som helt öppet stjäl cyklar för att sälja dem vidare. Man ser också både zigenare och muslimer ägna sig åt olika varianter av ficktjuveri. Men allt beror på hur vaken man är. Det räcker att man kliver ut ur Malmö C för att man ska se vad det är för overgripande tvärsnitt som det handlar om. Sedan att det är "attraktivt" att "bo" kring Muslimtorget är en indikator på att det är inavlade bidrags och vänsterpatrask som bor där. I rondellen och i Jesusparken pågår öppen försäljning av knark så dessa vita patrask har access till det de konsumerar mest av. Där du har försäljning av knark har du också skjutningar och sprängningar av olika slag. Dessa luder och inavlade "vita män" har inte insett att de sponsrar muslimsk kriminalitet när de handlar smuggelcigaretter, knark och äter på restaurang där det uppenbart jobbar svart arbetskraft. Deras IQ räcker inte riktigt till för att knyta ihop punkterna. Jag antar att det finns en anledning till varför man är ett inavlat vänster och miljöpatrask. Innan kunde man se HBTQ flaggor vaja från fönster och balkonger kring Möllevången men nu ser man inte det för att patrasken har insett att pisslamisterna hyser ett hat mot vita som knullar andra av samma kön.

Det du ska kolla efter är att kolla hur folk har röstat i den stadsdelen du rör dig i. Där det är det röstats på socialdiktatur, muslimpartiet och kommunisterna är det förmodligen massor av svartingar, pisslamister och de som alltid vill dela det du ackumulerat. Bor det mycket patrask som jobbar inom offentlig sektor är det också en indikator på att man vill undvika de stadsdelarna vilka är många i Malmö.
Senast redigerad av dilanapak 2016-07-30 kl. 08:24.
Citera
2016-07-30, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta5

Jag tycker din analys är helt fel. Just nu rör sig mycket vita kring Triangeln för att det är semestertider. Vad du ska göra är att du ska göra om din observation i oktober, en vardag under kontorstid och då får du en indikator på hur mycket svartningar och muslimer det egentligen finns och hur många som är utan arbete. Om du sedan kombinerar detta med att ställa dig en hel dag vid Hyllie och räknar på hur många muslimer och svartingar som väller in + räknar hur många som ställer sig en vanlig dag vid skattekontoret för att få ut ett svenska personnummer så får du inte bara indikator på hur många som är på väg in i landet men också hur många som finns i Malmö och hur många som drar bidrag. Det borde ge dig en kort och långsiktig prognos och en bättre ögonblicksbild. Att passera Triangeln en solig semesterdag bidrar ingenting i någon analys. Visar mer på att du är oförmögen att analysera, observera och dra slutsatser men jag antar att det finns en anledning till varför du hamnade i Malmö. De i nuläget som inte har kapacitet eller talanger hamnar i Malmö.
Citera
2016-07-30, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag tror det smäller ganska snart för fallet accelererar dramatiskt i det svenska samhället och fortfarande kan sådana som Egnell sitta i TV och accepetera skiten. Det säger sig självt att det blir katastrof med horder av folk överallt.

Det smäller hela tiden, det begås våldtäkter dagligen och sprängingar. Man kan ofta bli förolämpad för att man är vit. När politikerrövhålen inte kan upp lån utomlands för att ge bort pengarna till patrask och pisslamisterna. När kackerlackorna och lössen inte kan leva ett bättre liv än de som jobbar. När de inte kan få maxade bidrag och jobba svart och ständigt gnälla på att pengarna inte räcker till och få nya tillskott. Det är då saker kommer att hända. Polisen är redan nu utarmad och de som de tar in saknar förmågor att skydda befolkningen. Du och din familj kommer att bli utsatt för grov kriminalitet som redan nu är påtaglig i Malmö speciellt om du har någon tillgång. Att sedan rättsväsendet stiftat lagar som gör att de poliser som verkligen är motiverade och har hjärna inte kan sätta dit kriminella kommer leda till en utbredd korruption. Som polis kommer man att inse att det spelar ingen roll om man tar fast någon för de blir inte dömda för brotten fö att lagarna är urvattnade. När de flesta kommer till den insikten är det redan försent. De flesta i Malmö jobbar åt offentlig sektor och de har hamnat där för att de inte har förmågor, talanger och kapacitet att landa ett riktigt jobb så de räknar jag inte med kommer att någonsin vakna ur sin bubbla och dvala. Skåningar är per default inavlade patrask som alla andra i landet hållt under armarna genom olika typer av transferreringar. Man har vant skåningar vid att de kan få pengar så fort de skriker efter mer. En av många anledning till varför man ska fundera över vem man ska rösta på nästa gång.
Citera
2016-07-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Det var tydligen två stycken skottlossningar
http://www.sydsvenskan.se/2016-07-28/man-skottskadades-vid-ny-skottlossning-pa-rosengard

Det är så vanligt nuförtiden med skottskadade i Malmö så det skapas inte äns egna trådar

Sedan ska man ha i åtanke alla andra brott som aldrig rapporteras. Att se slaktavfall utmed gatan eller vägen är en vanlig syn i Malmö så att man ska aldrig äta något där det jobbar muslimer eller där stället ägs av muslimer. Låt deras egna handla där och äta svartslaktat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in