2012-03-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Nä, det är helt vrickat att tala om vinst när man är netto-mottagare av statliga bidrag.

Standard & Poors sitter i knät på Goldman Sachs i alla fall, och de vill ju att offentliga förvaltningar skall skuldsätta sig.

Haha ja, finns det någon tänkande människa som tar de där kreditvärderingarna på allvar fortfarande? De har ju inte ett så fantastiskt bra track record från finanskrisen om man säger så...
Citera
2012-03-22, 18:58
Medlem
Malmö: ”Ensamkommande” dömda för stöld på tåg

Citat:
Malmö Två algeriska så kallade ”ensamkommande flyktingbarn” – eller ”flyktingungdomar” som är det senaste retoriska greppet – har dömts för en stöld ombord på Öresundståget mellan Malmö och Köpenhamn.

Det var den 18 februari i år som ett vittne såg hur en av ”pojkarna”, Hassan Khalebi, smög sig fram till en sovande kvinna ombord på tåget och tog kvinnans handväska som var placerad framför henne på det utfällbara stolsbordet.

När ”pojkarna” greps av polis upptäckte de att den andre ”pojken”, Bilal Naser, bar på en mobiltelefon av märket iPhone 4 S som stulits ur en mans ficka tidigare samma dag. Bilal Naser påstod sig ha köpt mobiltelefonen av en okänd person och eftersom ingen såg honom utföra stölden döms han för häleri i stället för grov stöld.

http://www.realisten.se/2012/03/21/e...-stold-pa-tag/

Kriminell turism eller riktiga flyktingar, ja döm själv.
Senast redigerad av ascheberg 2012-03-22 kl. 19:01.
Citera
2012-03-23, 09:27
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Malmö: ”Ensamkommande” dömda för stöld på tåg

http://www.realisten.se/2012/03/21/e...-stold-pa-tag/

Kriminell turism eller riktiga flyktingar, ja döm själv.

Fanns det bara de två alternativen att välja på? Om det är kriminell turism måste jag fråga varför du tar upp det här och inte i humorforat. Resa till en annan kontinent för att plocka på sig Iphones på tunnelbanan? Vilka masterminds
Citera
2012-03-23, 13:51
Medlem
Apocalyptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViciousDeliciouz
Jag hoppas för helvete att Vellinge fortsätter att vara oberikat.
Jag bor i kommunen, på en närbelägen ort, och jag trivs jävligt bra utan all berikning kan jag lova.
Kan gå ut en sväng och ha glömt låsa dörren, får ha mina grejer ifred, framförallt skulle jag kunna lämna hunden utanför Ica utan att det händer något.

Låter som en tråkig, trygg och ospännande håla det där... olåst dörr, ojoj..
Tacka vet jag berikade världsstäder i stil med Malmö - Sveriges Chicago.

Har du någon upplevelse eller historia att berätta angående kopplad hund i Malmö?
Citera
2012-03-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Fanns det bara de två alternativen att välja på? Om det är kriminell turism måste jag fråga varför du tar upp det här och inte i humorforat. Resa till en annan kontinent för att plocka på sig Iphones på tunnelbanan? Vilka masterminds
Tala gärna om vad det tredje alternativet är ??
Citera
2012-03-24, 06:25
Medlem
Citat:
Alla minns väl assistansbluffarna och kaninmännen i Halmstad, två olika muslimska irakier som på varsitt håll tillsammans med andra, lurade till sig mångmiljonbelopp från Försäkringskassan genom att spela handikappade i rullstol. Samtliga huvudmän i de målen fick längre fängelsestraff och några blev utvisade.

Citat:
Nu har ett nytt fall uppdagats i Malmö. Det handlar om en 66-årig slovakier som tillsammans med dottern lurat till sig sex miljoner kronor i bidrag genom att fadern spelat senildement. Paret har kvitterat ut ca 75 000 kronor varje månad. Dottern har fungerat som personlig assistent.

http://avpixlat.info/2012/03/24/ny-kaninman-senildement-lurade-till-sig-sex-miljoner-kronor/
Citera
2012-03-24, 09:41
Medlem
Norra Sorgenfri Gymnasium Malmö.

Här har 100 elever lagförts för brott.Kriminalvården har personal på plats.Vandalismen och förstörelse är omfattande.
Men om detta får vi inte läsa eller höra.
Senast redigerad av ascheberg 2012-03-24 kl. 09:46.
Citera
2012-03-24, 10:19
Medlem
Nu ska Sydsvenskan försöka att måla över all problematik. Igen. Denna gången är det inte "Vi älskar Malmö" utan en kompletterande bild av allas olika livsöden som är sammankopplade tydligen. Ytterst spännande.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/hur-mar-du--malmo-

Citat:
det är berättelsen om den framgångsrika förvandlingen från grå industristad till hipp kunskapsstad som ofta krockar med berättelsen om en stad i social kris – ”gangsterstaden”.

Alla vet att snacket om den "hippa kunskapsstaden" just är: skitsnack.
Citera
2012-03-24, 11:33
Medlem
spoilers avatar
"Läkaren misstänks ha omskurit pojkar under ohygieniska förhållanden på köksbordet i en lägenhet som höll på att renoveras. Nu riktar Socialstyrelsen mycket skarp kritik mot honom, men han får behålla sina svenska läkarlegitimation."

http://www.skanskan.se/article/20120324/MALMO/703239855/1004/-/opererade-i-skitig-lagenhet
Citera
2012-03-24, 13:00
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocalyptor
Låter som en tråkig, trygg och ospännande håla det där... olåst dörr, ojoj..
Tacka vet jag berikade världsstäder i stil med Malmö - Sveriges Chicago.

Har du någon upplevelse eller historia att berätta angående kopplad hund i Malmö?

Hellre tråkigt än något jävla ghetto.

Nej, jag äger ingen hund själv, och hade definitivt inte vågat lämna den kopplad utanför en affär. Malmö är en jävla skitstad.. Skulle aldrig flytta dit..
Citera
2012-03-24, 22:07
Medlem
0Thor0s avatar
När uppnås en kritisk massa i white flight, vad tror ni?
När kan Malmö inte mörka längre, när går det inte längre att undvika att se att kejsaren är naken, även om man har skygglappar på och huvudet så långt upp i röven att det krävs verktyg för att få ut det?

Själv tror jag tyvärr att det kan ta ett tag, in i det sista så kommer det att kompenseras med utjämningsbidrag.
Däremot så blir det i längden svårt att mörka ex studieresultat eller rättare sagt bristen av sådana.
Brottsligheten som är i fritt fall, märks i en allt högre grad, än så länge så verkar det i huvudsak drabba problem grupperna själva, men förr eller senare så kommer det ju självklart att märkas allt tydligare även för den etniskt svenska befolkningen.
Det här försöker ju myndigheterna febrilt att kompensera för genom att tillföra hundratals nya polistjänster. Men samma sak med detta, i längden så håller det inte, om man inte samtidigt inför en betydligt radikalare kriminalpolitik.
Citera
2012-03-24, 22:29
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
När uppnås en kritisk massa i white flight, vad tror ni?
När kan Malmö inte mörka längre, när går det inte längre att undvika att se att kejsaren är naken, även om man har skygglappar på och huvudet så långt upp i röven att det krävs verktyg för att få ut det?

Själv tror jag tyvärr att det kan ta ett tag, in i det sista så kommer det att kompenseras med utjämningsbidrag.
Däremot så blir det i längden svårt att mörka ex studieresultat eller rättare sagt bristen av sådana.
Brottsligheten som är i fritt fall, märks i en allt högre grad, än så länge så verkar det i huvudsak drabba problem grupperna själva, men förr eller senare så kommer det ju självklart att märkas allt tydligare även för den etniskt svenska befolkningen.
Det här försöker ju myndigheterna febrilt att kompensera för genom att tillföra hundratals nya polistjänster. Men samma sak med detta, i längden så håller det inte, om man inte samtidigt inför en betydligt radikalare kriminalpolitik.

"Malmös befolkning ökade med 3800 personer 2011 och inflyttningen domineras av framförallt unga människor som väljer Malmö som sin stad. Detta stärker bilden av Malmö som en stad med stark framtidstro."
-Ilmar Reepalu(S), kommunstyrelsens ordförande

Har du missat att unga människor faktiskt vill flytta till Malmö? Malmö är en av Sveriges bästa städer. Med högskolan och som en av världens bästa städer på att arbeta för ett hållbart klimat så har Malmö en mycket ljus framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in