2012-07-10, 15:52
Avslutad
Citat:
– Att agera i sådana personliga situationer visar på att polisen misstror människor som är på flykt och har en allmän syn om att vigslarna det alltid är arrangerade äktenskap för att få stanna i landet, menar Nils Karlsson.
Nils Karlsson och miljöpartiet borde väl vara glada över att man hittar illegaler. Polisens bristande effektivitet kritiseras ju ständigt.
Citat:
Under de senaste åren har polisen hittat cirka 150 papperslösa flyktingar, framförallt i Malmö men även i andra skånska kommuner.
http://www.skanskan.se/article/20120710/MALMO/707099921/-/polisen-fortsatter-ingripa-vid-vigslar
Citera
2012-07-10, 17:11
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Här är en positiv nyhet för AllaOlikaAllaLika.

Hundratusen nya invånare har kommit till Rosengård.

http://www.skanskan.se/article/20120709/MALMO/707099878/1004/-/det-surrar-pa-rosengards-tak
Du ska veta att jag uppskattar att du länkar till något positivt.

Jag kände faktiskt inte till detta projektet, men jag tycker att det bör utvidgas till fler områden. Om man får människor från en utsatt stadsdel att delta i urban odling kan man kanske förbättra den stagnerade gemenskapen. Jag tror att det är viktigt att engagera personer som hamnat "utanför".
Citera
2012-07-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jag tror att anledningen till att det inte går att diskutera med sverigedemokrater och liknande är därför att dessa personer inte klarar av att kompromissa, de kan inte se situationer och händelser ur andras perspektiv.

kompromissa ? om vad ?

Magnus Olsson (SD): “Mörka moln över Malmös himmel”

Citat:
Den 28 juni skrev Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson och SD:s kommunalråd i Malmö Magnus Olsson en debattartikel i Sydsvenskan där de beskrev den oroande utveckling som staden genomgår i massinvandringens spår. De kritiserade också en rapport från Sydsvenska handelskammaren som vill sopa problemen under mattan genom att framställa det multietniska utanförskapsområdet Rosengård i Malmö som fredligare än den välmående stadsdelen Östermalm i Stockholm.

Läs mer................
http://avpixlat.info/2012/07/10/magnus-olsson-sd-morka-moln-over-malmos-himmel/
Senast redigerad av ascheberg 2012-07-10 kl. 17:39.
Citera
2012-07-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
kompromissa ? om vad ?
Om invandringspolitik, jag har aldrig hört att SD har varit beredda att anta ett mer flexibelt förhållningssätt.
Citera
2012-07-10, 17:51
Medlem
Föresten vill jag bidra till fler positiva inlägg om Malmö. Det sker många intressanta och spännande saker i Malmö. Man håller exempelvis på och bygger ett nytt konserthus på universitetsholmen i centrala Malmö.

"2015 står Malmös kongress- och konserthus klart
Begreppet ”Malmös nya mötesplats” löper risk att nötas ut. Men kongress-, konsert- och hotellanläggningen på Universitetsholmen tänker göra skäl för namnet.
– Det blir ett landmärke för möten, evenemang och fantastiska musikupplevelser, säger Johan Hermansson, turistdirektör i Malmö."

http://malmo.se/Kommun--politik/Vart-Malmo/Vart-Malmo/Vart-Malmo-artiklar/6-27-2012-Startskott-for-ett-nytt-hjarta.html

Det kommer att bli ett jättehäftigt konserthus med kongress och hotell anläggningar, gröna tak och solpaneler.
Citera
2012-07-10, 17:52
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Jag tror att anledningen till att det inte går att diskutera med sverigedemokrater och liknande är därför att dessa personer inte klarar av att kompromissa, de kan inte se situationer och händelser ur andras perspektiv.

Kan DU se situationer och händelser ur deras perspektiv?
Citera
2012-07-10, 17:53
Medlem
Citat:
Om invandringspolitik, jag har aldrig hört att SD har varit beredda att anta ett mer flexibelt förhållningssätt.

flexibelt ? utveckla.
Citera
2012-07-10, 17:53
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:

Och jag som trodde att de ändrat invandringspolitik ganska rejält under åren... Eller sin syn på svenskhet.
Citera
2012-07-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Kan DU se situationer och händelser ur deras perspektiv?
Kanske inte till fullo, men jag tycker att jag är rätt bra på att förstå hur de resonerar och tänker.

Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
flexibelt ? utveckla.
Alltså att man är beredd att avstå från vissa krav. Ibland behöver man anpassa sig efter situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Och jag som trodde att de ändrat invandringspolitik ganska rejält under åren... Eller sin syn på svenskhet.
Fast detta handlar inte om att kompromissa utan att förändra hela sin människosyn.
Senast redigerad av AllaOlikaAllaLika 2012-07-10 kl. 17:58.
Citera
2012-07-10, 17:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Ytterst är det en fråga om värderingar. Du har "ett flexibelt förhållningssätt" till att svenskar blir dräpta, våldtagna och misshandlade pga den politik som du förespråkar.

"Ett mer flexibelt förhållningssätt" är kort sagt en förljugen eufemism för att DU väljer att blunda för offren för (den alltför stora) importen av våldsbrottslingar.

EDIT

Du har därför helt rätt när du skriver, att

Citat:
..detta handlar inte om att kompromissa utan att förändra hela sin människosyn

Vare sig jag eller SD vill förvärva din människosyn, där du betraktar svenskar som några vars liv m.m. du kan offra för den (invandrings)politik, som du förespråkar.
Senast redigerad av Meiji 2012-07-10 kl. 18:10.
Citera
2012-07-10, 18:01
Medlem
Citat:
Föresten vill jag bidra till fler positiva inlägg om Malmö. Det sker många intressanta och spännande saker i Malmö. Man håller exempelvis på och bygger ett nytt konserthus på universitetsholmen i centrala Malmö.

"2015 står Malmös kongress- och konserthus klart
Begreppet ”Malmös nya mötesplats” löper risk att nötas ut. Men kongress-, konsert- och hotellanläggningen på Universitetsholmen tänker göra skäl för namnet.
– Det blir ett landmärke för möten, evenemang och fantastiska musikupplevelser, säger Johan Hermansson, turistdirektör i Malmö."

http://malmo.se/Kommun--politik/Vart-Malmo/Vart-Malmo/Vart-Malmo-artiklar/6-27-2012-Startskott-for-ett-nytt-hjarta.html

Det kommer att bli ett jättehäftigt konserthus med kongress och hotell anläggningar, gröna tak och solpaneler.

Utmärkt med en borg för högkultur och Malmö Symfoniorkester, Malmö som annars spyr ut låg kulturinslag i parti och minut.
Citera
2012-07-10, 18:05
Medlem
Citat:
Alltså att man är beredd att avstå från vissa krav. Ibland behöver man anpassa sig efter situationen

Men snälla du det är där vi är idag och har varit i många år, inga som helst krav på individen som kommer hit.Resultatet ser vi dagligen i hela landet.Ta bara tolk kostnaderna för Malmö stad, för folk som bott här länge nog för ha kunnat lära sig Svenska.Malmö stad är skyldiga att att skaffa tolk till långt över hundra språk.
Senast redigerad av ascheberg 2012-07-10 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in