2016-04-12, 22:15
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Det finns det på fler platser i Sverige också.

Peter Mangs och skolmördaren i Trollhättan är ytterligare exempel på högerextrem terror. Vi i Sverige är faktiskt skonade från islamisk terror. Vi har inte den problematiken här. Utan här är det den högerextrema fronten som är samhällshotet. Soliders of odin är ytterst aktuella. När det gäller Europa har vi definitivt ett problem med den växande högernationalismen. Jobik i Ungern, Ukip, front national i Frankrike med mera.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/mangs/mangs-egna-ord--/

"– Jag var med i Vänsterpartiet på 2000-talet för att få en kontrasterande information ... så har jag prenumererat på Nationell Idag, det är en nationaldemokraternas tidning som jag tycker ger kontrast till, till de vanliga dagstidningarna ... men jag är inte högerextrem som så ... jag har spelat afrikansk musik i tre år ...men om jag är med i någon högerextrem organisation, det har jag aldrig varit."
Citera
2016-04-12, 22:20
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDD15
Så har det sagts läääänge nu men ändå måste Malmö ha 4.500.000.000kr/år i bidrag för att undvika kollaps. När vänder det? Om ytterligare 20-30 år?
Du ser inte den vändning som pågår i hela Malmöregionen?

Egentligen är det så att de borgerligt styrda kommunerna som ligger runt Malmö kommun åker snålskjuts på Malmös tillväxt. Malmö är regionens motor och det är i Malmö jobben skapas.

Problematiken ligger i att jobben går till vita som bor i de borgerligt styrda förortskommunerna. Och det är även där de skatteintäkter, som dessa jobb generar, hamnar.

Alltså är det inte orimligt att dessa borgerligt styrda kommuner axlar ansvaret och stödjer Malmö ekonomiskt.
Citera
2016-04-12, 22:23
Medlem
Citat:

Egentligen är det så att de borgerligt styrda kommunerna som ligger runt Malmö kommun åker snålskjuts på Malmös tillväxt. Malmö är regionens motor och det är i Malmö jobben skapas.

Problematiken ligger i att jobben går till vita som bor i de borgerligt styrda förortskommunerna. Och det är även där de skatteintäkter, som dessa jobb generar, hamnar.

Alltså är det inte orimligt att dessa borgerligt styrda kommuner axlar ansvaret och stödjer Malmö ekonomiskt.

Källor på dina påståenden tack! Besvara gärna mina frågor i inlägget ovan också.
Citera
2016-04-12, 22:28
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Källor på dina påståenden tack! Besvara gärna mina frågor i inlägget ovan också.
Du förstår inte effekterna av att Malmö är en inpendlingskommun?

Jag svarade dig i mitt tidigare inlägg. Inledningsvis med en redogörning för varför och avslutningsvis med ett svar. Med andra ord betraktar jag inte det som problematiskt att andra kommuner stödjer Malmö ekonomiskt med hänsyn till situationen.
Citera
2016-04-12, 22:34
Medlem
Citat:
Du förstår inte effekterna av att Malmö är en inpendlingskommun?

Jag svarade dig i mitt tidigare inlägg. Inledningsvis med en redogörning för varför och avslutningsvis med ett svar. Med andra ord betraktar jag inte det som problematiskt att andra kommuner stödjer Malmö ekonomiskt med hänsyn till situationen.

Företagen de pendlar till betalar MASSOR av skatt till kommunen. Visste du inte det!?

Nä. Du "missade":
"Mangs högerextremist? Kan du lista ett par högerextremistdåd de senaste åren? Jag kan lista måååånga dåd begångna av muslimer.

Vad har SoO gjort för dåd?

Du är nog bara en ulv i fårakläder, såhär dum kan nog ingen som lyckats med att regga sig på ett forum vara..."
Citera
2016-04-13, 00:30
Medlem
Citat:

Jag håller med och du har rätt i det du säger. Just att det är fullt med studenter, de som har försörjningsstöd i Malmö är såklart en stor förlust.

Sen är det samtidigt så att det finns en anledning till att de vita bosätter sig i förortskommunerna som du kallar dem. Folk föredrar att pendla än att bosätta sig i områden där det skjuts osv. Det blir en whiteflight. När jag söker bostad så vill jag helst undvika Malmö. Jag kan tänka mig att jobba där, men att bo där, njae helst inte. Vem vill egentligen bo nära möllan där det är fullt av hipsters som röker på, droghandel i knarkrondellen, det skjuts, sprängs, knivhuggs till höger och vänster.

Det är kanske ballt att bo där som ung, men sen skaffar man familj och vill att ens barn ska få en lugn och trygg uppväxt utan trauman. Då börjar man tänka både en och två gånger. Som jag ser det så finns det bra områden i Malmö ännu, där är hyrorna dyra i förhållande till övriga stan. Jag tänker på västra hamnen, hyllie och limhamn. Även ribersborg, centrum och nära kronprinsen är det fortfarande rätt okej.

Men Lindängen, Holma, Krogsbäck (delar av Krogsbäck iallafall inte så bra koll längre men för 20år sedan så var det okej närmre hyllie), Rosengård, Möllan, Nydala, Heleneholm mm är ju rena skitområden med incidenter nästan dagligen. Då snackar vi rån, våldtäkt, mord. Tecken på människor med ruttet kulturellt kapital, klart att en stor del som växer upp i sådana förhållanden blir rövhål pga att de saknar vägledning.

Det som är trist är att skitområdena breder ut sig mer och mer. Det är min upplevelse. För många år sedan så var Möllan rätt lugnt, klart att där det finns uteställen och sprit så finns där problem. Men nu har det eskalerat. Det som innan var ganska isolerat till Rosengård/Lindängen/Holma sprider sig.
Citera
2016-04-13, 02:04
Bannlyst
Det finns en lägenhet i mitt område som används som någon slags av "transit" för smuggel människor.
Såg en bil och i rutan hade de självklart koranen. När jag kollar upp regg numret så ägs den av en 31åring från Malmö som har 2259 st fordon. Detta måste ju vara han..

Ja, jag har talat med myndigheterna men ingen bryr sig. Man kan se folk som har reseväskor och hoppar in i skåpbilar och annat skojigt. Malmö berikar oss i Götet.

Har även sett skäggiga män med klänningar, rena Twilight zone.

En 30-årig man i Malmö, som äger 1.835 fordon, har skulder på 54,6 miljoner.

PUBLICERAD 2015-06-21

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ny-lag-tandlos-mot-bilmalvakter/
Citera
2016-04-13, 11:25
Medlem
Citat:

Malmö är en Sossestyrd kommun (inkl MP-nötterna och kommunisterna i V) som anställer vita borgare från kranskommunerna till höga chefs- och tjänstepositioner, år efter år efter år. Dessa borgare tjänar således på rödingarnas politik i Malmö för det ger dem lukrativa jobb i kommunen och rödingar ser till att inga fattiga svenskar och blattar klättrar i samhällsstegen utan förblir fattiga och utsatta luffare i Malmö.

Du ser inget konstigt i detta? Ingen rasism, klassamhälle och korruption här! Nej nej!
Senast redigerad av antischemetischm 2016-04-13 kl. 11:31.
Citera
2016-04-13, 11:54
Medlem
Citat:

Hur mar du att Malmö skapar tillväxt? Jag är också nyfiken på dina observationer när det gäller tillväxt. vad anser du vara tillväxt?
Citera
2016-04-13, 15:13
Medlem
Kloaksajtarens avatar
"en stad som är kloaksajternas favoritexempel på invandringens ohyggliga konsekvenser"

Oisin Cantwell

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article22623349.ab
Citera
2016-04-13, 16:28
Medlem
Malmö behöver 18 nya skolor för alla nya inavlade orcher (5% lär gå ut med fullständiga betyg från 9:an).

(FB) MALMÖ: Flyktingkrisen tvingar fram ny stadsdel

Känns väl super för alla ni skattebetalare i Malmö?
Citera
2016-04-13, 17:08
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Malmö behöver 18 nya skolor för alla nya inavlade orcher (5% lär gå ut med fullständiga betyg från 9:an).

(FB) MALMÖ: Flyktingkrisen tvingar fram ny stadsdel

Känns väl super för alla ni skattebetalare i Malmö?

Ingen fara. En stor del av Malmös intäkter kommer från skattebetalare i övriga landet. Hur känns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in