2011-10-11, 01:55
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ask.why
Då ber jag dig nu att förklara på vilket sätt du motsätter dig multikultisamhället. På vilket sätt anser du att den stora och växande arab- och negerpopulationen i Sverige utgör ett problem?
Som jag skrev längre upp om samhällens förlust av identitet.. Och framförallt hur det ser ut runt om i Malmö.. Jag säger det igen innan du börjar komma med några dumma argument, Jag har aldrig sagt att Malmö är felfritt, perfekt eller ens bra, bara att det inte är så överdrivet farligt som vissa vill påstå, man behöver inte ha 112 på speeddial bara för man ska in till centrum i Malmö.
Med det sagt. Jag tycker det säger sig självt att ta in för många invandrare är en plan som väntar på att implodera.. Speciellt enkelt är det i Sverige med svenskar som gärna viker sig och inte gillar att konfrontera och ska vara så PK som möjligt.. Att ge upp sin identitet är fullkomligt idiotiskt.. att vika sig för muslimer och ge dem ledigt för deras religiösa helger och sluta servera fläsk och alla andra påhitt.. fullkomligt idiotiskt. Vi bor i Sverige och det är meningen att man ska rätta sig efter oss, "vi" ska inte rätta oss efter de som kommer hit.. Du kommer inte hitta många som är mer politiskt okorrekta än mig, men jag tycker religionsfrihet är det mest idiotiska av allt. Alla människor som är troende är svaga idioter och jag tycker religion borde förbjuda och beläggas med dödsstraff vare sig du tror på jesus eller allah.. Men det är också felet med Sverige.. Vi blir inte ens ett multikultursamhälle.. Vi blir bara ett "nytt" samhälle för de som kommer av de som kommer hit..
Meningen med att ta in invandrare i min mening ska vara för att uppfylla ett behov, [jag personligen saknar all form av samvete och medkänsla] så att ta in folk som flyr undan katastrofer och liknande är fel i min mening [låt dem dö av sina religiösa krig och naturkatastrofer, vi är ändå överbefolkade i världen]. Men startar direktör Pelle en fabrik och det inte finns folk att anställa, för all del ta in lite nytt folk, lär dem svenska och svensk kultur och sätt dem bland andra svenskar och låt det räcka.
Sen får gärna dessa nya svenskar jobba vidare, starta en restaurang med mat från var de nu kom ifrån och berika kulturen på de sättet, det har jag inga problem med..
Att ta in folk bara för att ta in folk eller varje gång ett krig/katastrof utbryter är bara så jävla dumt.. Vår "välfärd" har inte varit en välfärd på väldigt länge trots att vi betalar mest skatt i världen och hur man med god tro kan ta in nytt folk när man inte kan ta hand om sitt eget är fullkomligt förbi mitt förstånd..
Jag har tur och har en väldigt väldigt rik far men jag har hört skrämmande historier från mina vänner som försökt söka ekonomiskt bistånd och jag är övertygad att om vi inte haft fler invandrare än vi klarar av hade ekonomiskt bistånd inte varit ett problem.
Tyvärr min herre så är både dina och mina önskemål ett fullständigt slöseri med mental kapacitet eftersom oavsett om SD fick 100% av de svenska rösterna så har jag svårt att se att något större skulle ske.. Jag tror inte att även om SD hade full makt så skulle massutvisning vara möjligt, för många skulle motsätta sig det och framförallt andra länder skulle motsätta sig det eftersom det är för politiskt okorrekt att göra så.
Det blev en väldig wall of text och jag hoppas du orkar läsa det och ge en kommentar.
Citera
2011-10-11, 02:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errouneous
Det är ju precis mitt argument.. Meningen med invandringen är ju att invandrarna ska assimileras och bli "svenskar" eller iaf nysvenskar.. Detta har misslyckats fatalt säkert på grund av att invandringen har skett för fort och detta i samband med globala finanskriser och lågkonjunktur så folk kommer hit och inte har jobb osv osv osv..

Om jag har missuppfattat något så får du gärna räta ut dessa missförstånd

Här har vi ett missförstånd från din sida. Multikulturalismen i Sverige bygger inte på att invandrarna ska assimilieras som du påstår. Nej då, det handlar om integration, dvs vi andra ska anpassa oss till dem, och det är just det som sker. Politikerna driver detta in absurdum medan svenska folket vill ha assimiliation. Hade vi haft assimilation hade det inte varit tillnärmelsevis så stora problem som vi har nu. Folket och politikerna är på kollissionskurs utan att förstå varandra?!?

Jag citerar (integration):

Citat:
I svensk politik och debatt används ordet ofta för att beteckna den process där invandrare får medborgarskap, etablerar sig i det svenska samhället, och där det svenska samhället anpassas efter den förändring i befolkningssammansättningen som invandringen innebär.

Läs gärna meningen flera gånger!

Källa:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Integration_(samh%C3%A4lle)

Editerad!
Senast redigerad av revodneb 2011-10-11 kl. 02:43.
Citera
2011-10-11, 14:18
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Här har vi ett missförstånd från din sida. Multikulturalismen i Sverige bygger inte på att invandrarna ska assimilieras som du påstår. Nej då, det handlar om integration, dvs vi andra ska anpassa oss till dem, och det är just det som sker. Politikerna driver detta in absurdum medan svenska folket vill ha assimiliation. Hade vi haft assimilation hade det inte varit tillnärmelsevis så stora problem som vi har nu. Folket och politikerna är på kollissionskurs utan att förstå varandra?!?

Jag citerar (integration):

Läs gärna meningen flera gånger!

Källa:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Integration_(samh%C3%A4lle)

Editerad!

Nej det är du som missförstår mig, jag är väl medveten om vad multikulturen innebär, men min poäng var om just invandring kalla det "den klassiska innebörden" av invandring.. Människor kommer hit för att vi har ett behov av fler människor, dessa assimileras och anpassar sig efter vår kultur och för i utbyte ett bra och stabilt liv och får ta del av vår välfärd.. Multikulturidiotin är något annat och mer nyligen förskansat om jag inte har helt fel för mig.
Citera
2011-10-11, 15:54
Medlem
Ask.whys avatar
Citat:
Du är en rasist vare sig du vill kalla dig det eller inte, det behöver inte vara svart eller vitt.. men du har helt klart starka åsikter nog för att vara en rasist.. sen att du inte är lika radikal och rakar ditt huvud tar på dig en bomberjacka med tillhörade kängor är en annan femma.
Ja, nu är jag ju inte rasist i ordets rätta bemärkelse. Men i vissa andras ögon kanske jag är rasist. Kulturrasist är jag däremot, och pga detta så inser jag nödvändigheten av att Sverige bör i hög grad bestå mestadels av svenskar. Sedan det här med att rasister nödvändigtvis måste raka skallen, dra på sig bomberjacka plus kängor, det är en nidbild som målas upp av multikultivurmare, och den nidbilden syftar till att dumförklara alla former av invandringskritik. Multikultivurmarna saknar starka argument, därför måste de använda sig av fula tricks

Citat:
Det är ju precis mitt argument.. Meningen med invandringen är ju att invandrarna ska assimileras och bli "svenskar" eller iaf nysvenskar.. Detta har misslyckats fatalt säkert på grund av att invandringen har skett för fort och detta i samband med globala finanskriser och lågkonjunktur så folk kommer hit och inte har jobb osv osv osv..
Misslyckandet beror på att det kommit så många negrer, araber, kurder och annat hit, och dessutom på en kort tid. Det har delats ut permanenta uppehållstillstånd istället för tidsbegränsade uppehållstillstånd. Det har även kommit hit arbetskraftsinvandrare och rotat sig i landet. Det hade varit bättre för Sverige om det istället hade kommit hit tillfälliga gästarbetare, och som man endast hade givit korta tidsbegränsade uppehållstillstånd

Citat:
Tycker inte alls mina inlägg [med tanke på vad det är jag svarar på] är särskilt missvisande..
OK, men argument som "svenskar begår också brott" brukar i regel komma från multikultivurmare, det kan du nog hålla med om. Om man tex debatterar om den stora överrepresentationen hos vissa svartmuskiga folkslag då det gäller överfallsvåldtäkter, då är det alltid någon dåre som slänger in "Men Hagamannen och Anders Eklund, de är ju svenskar. Svenskar kan också våldta. Blablabla.". Och detta menar multikultivurmarna skulle vara ett argument för att dra hit en massa araber och negrer. På så låg nivå befinner sig multikultiargumenten

Citat:
Det är upp till din egen tolkning men jag skriver samtidigt i flera andra inlägg att jag inte är för multikultur eller fri invandring.. Jag är för blandad kultur men till en viss begränsning..
Med begränsning menar jag att jag gillar kebab och jag gillar pizza..
Ja, visst är det gott med kebab och pizza. Men sådant har jag kunnat äta i många år, och till det behövs ingen massinvandring

Citat:
Ett par invandrare som du själv säger, assimilerade och försvenskade är det inget fel.. men jag håller helt med om att vi har för många invandrare och jag är inte för ett samhälle utan egen identitet för jag är övertygad om att den drömmen är lika flyktig som kommunism..
Instämmer

Citat:
Det är inget jag har siffror på eller orkar hitta någon statistik på, jag tror dig och jag vet inte om det är en kulturgrej för dessa folk eller vad det beror på. jag har inget svar på det och förstår inte varför du riktar frågan till mig..
Inget jag heller har siffror på men gällande Malmö är jag väldigt övertygad om att det inte finns ens i närheten av att vara i närheten lika många asiater som ovanstående.. Jag tror det hade varit en annan sak om vi hade haft ett "chinatown" motsvarande rosengård..
Även om det hade varit lika många asiater som negrer och araber i Sverige och resten av Europa, så är jag övertygad om att dessa asiater hade skött sig betydligt bättre och inte ställt till med upplopp, skadegörelse, grova våldsbrott osv. Asiater passar helt enkelt in bättre i en europeisk kontext än vad araber och negrer gör. Men trots det vill jag ändå inte ha hit för många asiater, jag vill ju ha mestadels svenskar/skandinaver här

Citat:
Chinatown i New York har sin egen maffia och sina egna uppror precis som vårt rosengård har.. enda logiska förklaringen jag kan komma på..
De överlägset stökigaste grupperna i USA är ändå negrerna och latinos. Även deras araber är stökiga (men just araberna utgör främst ett problem i Europa)

Citat:
Nej jag förstår vad du menar när du säger att dessa multikulturare gärna förespråkar och propagerar för multikultursamhället men inte själva vill vara en del av det riktigt..
Jag ser det som ganska självklart.. Att vara för mutikultursamhället är den nya hipster grejen, iaf i mina ögon. och det är jävligt tufft att vara för det och förespråka det, ungefär som kommunism var tidigare..
Instämmer i din analys

Citat:
Vad gäller termen blatte.. Jag är en andra generationens invandrare och blatte är ju egentligen ett skällsord men se det som svarta i USA kan kalla varandra nigger eller nåt.. det är mest för denna diskussionen som jag kallar mig det, jag går inte runt annars och kallar mig själv blatte.
Jag menar att termen "blatte" inte passar in speciellt bra på vita personer. En vit person som invandrar till tex Sverige är ingen blatte. När jag hör ordet "blatte" så tänker jag typ "stökig eller våldsam svartmuskig invandrare". Den vita motsvarigheten till "blatte" är ju WT (white trash), tex dräggen Anders Eklund och Hagamannen. En del invandrare har ju försökt att popularisera ordet "blatte". Men jag får negativa associationer när jag tänker på det ordet. Jag använder ordet "blatte" som ett skällsord för stökiga svartmuskingar

Citat:
Som jag skrev längre upp om samhällens förlust av identitet.. Och framförallt hur det ser ut runt om i Malmö.. Jag säger det igen innan du börjar komma med några dumma argument, Jag har aldrig sagt att Malmö är felfritt, perfekt eller ens bra, bara att det inte är så överdrivet farligt som vissa vill påstå, man behöver inte ha 112 på speeddial bara för man ska in till centrum i Malmö.
Ja, OK, då förstår jag vad du menar. Det är ju lätt hänt att jag och andra blir lite för alarmistiska när man talar om tex Malmö

Citat:
Med det sagt. Jag tycker det säger sig självt att ta in för många invandrare är en plan som väntar på att implodera.. Speciellt enkelt är det i Sverige med svenskar som gärna viker sig och inte gillar att konfrontera och ska vara så PK som möjligt.. Att ge upp sin identitet är fullkomligt idiotiskt.. att vika sig för muslimer och ge dem ledigt för deras religiösa helger och sluta servera fläsk och alla andra påhitt.. fullkomligt idiotiskt. Vi bor i Sverige och det är meningen att man ska rätta sig efter oss, "vi" ska inte rätta oss efter de som kommer hit..
Instämmer

Citat:
Du kommer inte hitta många som är mer politiskt okorrekta än mig, men jag tycker religionsfrihet är det mest idiotiska av allt. Alla människor som är troende är svaga idioter och jag tycker religion borde förbjuda och beläggas med dödsstraff vare sig du tror på jesus eller allah..
Ja, de där åsikterna låter inte särskilt PK
Dock kan jag inte påstå att jag delar dina åsikter på den punkten. Låter nästan som du vill införa tankeförbud. Sverige är dessutom kristet, det är en del av kulturarvet, även om de flesta svenskar är ateister. De gamla kyrkorna med tillhörande kyrkogård ute på den svenska landsbygden är ju väldigt vackra. De är ju en del av den svenska kulturen, de hör till landskapsbilden

Moskeer däremot, de borde rivas. Moskeer har ingenting i Sverige att göra. Den farligaste "religionen" i Sverige är dock den som i princip hela etablissemanget officielt stöder, nämligen "religionen" "Mångkultur, mångkultur och mera mångkultur"

Citat:
Meningen med att ta in invandrare i min mening ska vara för att uppfylla ett behov, [jag personligen saknar all form av samvete och medkänsla] så att ta in folk som flyr undan katastrofer och liknande är fel i min mening [låt dem dö av sina religiösa krig och naturkatastrofer, vi är ändå överbefolkade i världen].
Att helt stänga gränsen vet jag inte riktigt. Men vi borde sålla rejält. De flesta som "flyr" hit idag saknar flyktingstatus, de vill snarare komma hit för att bli överösta med pengar från staten. Men de som trots allt flyr hit och har flyktingstatus bör få tillfälliga och tidsbegränsade uppehållstillstånd, snarare än permanenta

Citat:
Men startar direktör Pelle en fabrik och det inte finns folk att anställa, för all del ta in lite nytt folk, lär dem svenska och svensk kultur och sätt dem bland andra svenskar och låt det räcka.
Om arbetskraft finns att tillgå i Sverige så bör direktör Pelle använda sig av den. Anledningen till att direktör Pelle vill ta in invandrare till sin fabrik beror ofta på girighet, han vill kunna använda sig av lönedumpning. En särskild myndighet bör ha i uppdrag att från fall till fall avgöra om direktör Pelle och andra företagare verkligen har ett behov av att plocka in invandrare som arbetskraft

Dessa invandrare bör då komma som gästarbetare, och ha tidsbegränsade uppehållstillstånd, som får omprövas med täta mellanrum. När denna myndighet ej längre anser att Pelle är i behov av utländsk arbetskraft, då upphör det tidsbegränsade uppehållstillståndet att gälla. Gästarbetaren måste då lämna Sverige

Citat:
Sen får gärna dessa nya svenskar jobba vidare, starta en restaurang med mat från var de nu kom ifrån och berika kulturen på de sättet, det har jag inga problem med..
Det finns redan tillräckligt många nya "svenskar" för att kunna starta upp alla möjliga typer av restauranger. Vi har ju tex kineser som driver en massa kinarestauranger i Sverige, detta utan att kineserna är så många
Citera
2011-10-11, 15:56
Medlem
Ask.whys avatar
Citat:
Att ta in folk bara för att ta in folk eller varje gång ett krig/katastrof utbryter är bara så jävla dumt.. Vår "välfärd" har inte varit en välfärd på väldigt länge trots att vi betalar mest skatt i världen och hur man med god tro kan ta in nytt folk när man inte kan ta hand om sitt eget är fullkomligt förbi mitt förstånd..
Att Sverige dessutom delar ut permanenta uppehållstillstånd så lättvindigt, istället för tidsbegränsade, det är också en skandal

Citat:
Jag har tur och har en väldigt väldigt rik far men jag har hört skrämmande historier från mina vänner som försökt söka ekonomiskt bistånd och jag är övertygad att om vi inte haft fler invandrare än vi klarar av hade ekonomiskt bistånd inte varit ett problem.
Ja, de fattigaste grupperna av svenskar, de hade säkerligen haft det bättre idag utan denna massinvandring. De ekonomiska resurserna till dessa svenskar blir ju inte stora efter alla utbetalningar till nybyggarna, tex somaliska tiobarnsfamiljer

Citat:
Tyvärr min herre så är både dina och mina önskemål ett fullständigt slöseri med mental kapacitet eftersom oavsett om SD fick 100% av de svenska rösterna så har jag svårt att se att något större skulle ske.. Jag tror inte att även om SD hade full makt så skulle massutvisning vara möjligt, för många skulle motsätta sig det och framförallt andra länder skulle motsätta sig det eftersom det är för politiskt okorrekt att göra så.
Du talar om massutvisningar, dvs tvångsdeporteringar. En sådan åtgärd skulle ju Sverige endast klara av om övriga Europa stöttade Sverige i det beslutet, och att liknande åtgärder genomfördes i övriga Europa. Men jag är nog en alltför blödig och snäll person för sådana åtgärder. Att ta tex en svartmuskefamilj, som kanske bott här i tre generationer, och sedan tvångsdeportera den till Afrika eller mellanöstern, det är ingen lockande tanke

Min hjärna säger "Vi skulle behöva utföra en massa tvångsdeporteringar av negrer/araber även om de är födda i Sverige och inte känner till något annat". Men att verkligen utföra det i praktiken, att tvångsutvisa familjer som kanske har bott här i tre generationer, det skulle vara hjärtskärande, jag har inte den mentaliteten. Barnen i dessa familjer kanske endast känner till Sverige, och känner sig helt främmande för tanken att behöva lämna "sitt" land, så som de uppfattar det. Jag skulle inte klara av att fatta ett sådant politiskt beslut. Istället bör staten gå in med ekonomiska medel för att se till att så många svartmuskefamiljer som möjligt frivilligt lämnar Sverige

Men jag tror nog att framtiden i Sverige och resten av Europa ser annorlunda ut. Inte i år, och inte nästa år. Men någon gång i framtiden kommer Europa gå in i ett inbördeskrig eller liknande. Detta pga den vansinniga massinvandringspolitiken som förs av ländernas regeringar. Araber, negrer och europeer som ska bo i samma länder, jag tror inte att det är hållbart. Antingen flyr europeerna någonstans, eller också kommer icke-europeerna att kastas ut från Europa

Anledningen till detta krig beror på den europeeiska etablissemangselitens "religion" "Mångkultur, mångkultur och mera mångkultur". En kanske mer trolig utveckling än inbördeskrig är att Europa kommer att bli en slags kloak med våld, stök, sanitära problem, sjukdomar, fattigdom. Den rikaste delen av europeerna kanske kan köpa sig bort från denna kloak, för att istället bo i stora "gated communitys" med anställda beväpnade vakter runt området. En väldigt tragisk utveckling i så fall. Det nya våldsamma kloakeuropa kanske ser ut ungefär som de hemskaste delarna av Brasilien (se länken i min signatur)
Senast redigerad av Ask.why 2011-10-11 kl. 16:01.
Citera
2011-10-11, 16:48
Medlem
Ny skottlossning igår morse, denna gång mot en 75 årig kvinnas lägenhet.
Citera
2011-10-12, 00:22
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ask.why
Att Sverige dessutom delar ut permanenta uppehållstillstånd så lättvindigt, istället för tidsbegränsade, det är också en skandal

Ja, de fattigaste grupperna av svenskar, de hade säkerligen haft det bättre idag utan denna massinvandring. De ekonomiska resurserna till dessa svenskar blir ju inte stora efter alla utbetalningar till nybyggarna, tex somaliska tiobarnsfamiljer

Du talar om massutvisningar, dvs tvångsdeporteringar. En sådan åtgärd skulle ju Sverige endast klara av om övriga Europa stöttade Sverige i det beslutet, och att liknande åtgärder genomfördes i övriga Europa. Men jag är nog en alltför blödig och snäll person för sådana åtgärder. Att ta tex en svartmuskefamilj, som kanske bott här i tre generationer, och sedan tvångsdeportera den till Afrika eller mellanöstern, det är ingen lockande tanke

Min hjärna säger "Vi skulle behöva utföra en massa tvångsdeporteringar av negrer/araber även om de är födda i Sverige och inte känner till något annat". Men att verkligen utföra det i praktiken, att tvångsutvisa familjer som kanske har bott här i tre generationer, det skulle vara hjärtskärande, jag har inte den mentaliteten. Barnen i dessa familjer kanske endast känner till Sverige, och känner sig helt främmande för tanken att behöva lämna "sitt" land, så som de uppfattar det. Jag skulle inte klara av att fatta ett sådant politiskt beslut. Istället bör staten gå in med ekonomiska medel för att se till att så många svartmuskefamiljer som möjligt frivilligt lämnar Sverige

Men jag tror nog att framtiden i Sverige och resten av Europa ser annorlunda ut. Inte i år, och inte nästa år. Men någon gång i framtiden kommer Europa gå in i ett inbördeskrig eller liknande. Detta pga den vansinniga massinvandringspolitiken som förs av ländernas regeringar. Araber, negrer och europeer som ska bo i samma länder, jag tror inte att det är hållbart. Antingen flyr europeerna någonstans, eller också kommer icke-europeerna att kastas ut från Europa

Anledningen till detta krig beror på den europeeiska etablissemangselitens "religion" "Mångkultur, mångkultur och mera mångkultur". En kanske mer trolig utveckling än inbördeskrig är att Europa kommer att bli en slags kloak med våld, stök, sanitära problem, sjukdomar, fattigdom. Den rikaste delen av europeerna kanske kan köpa sig bort från denna kloak, för att istället bo i stora "gated communitys" med anställda beväpnade vakter runt området. En väldigt tragisk utveckling i så fall. Det nya våldsamma kloakeuropa kanske ser ut ungefär som de hemskaste delarna av Brasilien (se länken i min signatur)

För och främst vad gäller religion.. Ja visst kyrkor är jättefina och ett fint kulturarv, precis som runstenar är ett fint kulturarv, men också fullständigt meningslösa.. Det finns inget genom tiderna varken atombomb eller koncentrationsläger som orsakat så mycket död och lidande som religion.. Att vi människor som idag kommit "så långt" fortfarande tillåter religion är förbi mitt förstånd... Och du påstår att det har att göra med att förbjuda tankefrihet, jag tycker raka motsatsen.. att applicera den sortens ologiskt argument fungerar inte i längden.. för du kan säga det om vad som helst som är förbjudet. Att mörda är förbjudet även om det är en handling och inte en tanke så förekommer det otroligt många restriktioner på våra tankar som det är. En rasist/nazist är fri att vara det men måste akta sig för hets mot folkgrupp lika väl som du kan tycka och tänka att det är rätt att mörda din systers mördare..
Att tillåta religion är bara fullkomligt vidrigt. Iaf nog om det.

Jag är i grunden inte för massutvisning på rak arm inte för de samvetskvalmiga anledningar du nämner utan för att det helt enkelt inte är möjligt eller rent av nödvändigt.. Finns ingen logik i att utvisa någon som sköter sig bara för att de inte har ett visst antal generationer i Sverige.

Jag är mer av åsikten noll tolerans. Något otroligt förvånansvärt nog Repalu av alla existens ovärdiga människor kommit med som förslag.
Oavsett ålder, oavsett härkomst, du har en chans i ditt nya land. Begå ett brott och du ska här ifrån. För oavsett hur du anser argumentet "svenskar begår också brott" så är det argumentet ett faktum. Svenskar begår också brott. Just därför behöver vi inte fler som begår brott. Vare sig det är för att din situation här i landet inte är den bästa, du kan inte få jobb eller whatever.. begår du ett brott så ska du ut, begår din 6 åriga son eller dotter ett brott så ska de ut, med eller utan föräldrar.
Det här politiskt korrekta vidriga skitsnacket om att det skapar en andra klassens medborgare är bara urbota dumt, det finns ju inget att vara rädd för så länge du sköter dig?
Nej det första steget mot ett bättre Sverige i min mening skulle vara att utvisa alla invandrare oavsett generation med ett kriminellt förflutet.
Citera
2011-10-12, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ny skottlossning igår morse, denna gång mot en 75 årig kvinnas lägenhet.

http://www.skanskan.se/article/20111011/MALMO/710119926/1162/-/skott-mot-aldre-kvinnas-lagenhet
Citera
2011-10-12, 06:20
Medlem
Staniolrustnings avatar
En klockren batikhäxa orerar i Sydsvenskan om gängen:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1558100/Smatuppar-gal-pa-ynkligt-revir.html

Reepula får stöd av folket, och piska av partiet:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1558811/Reepalu-vacker-reaktioner.html
Citera
2011-10-12, 08:47
Medlem
Westerners avatar
Batikhäxan har en helt annan verklighetsuppfattning är normalbegåvade malmöbor. Hur kan en sådan klenbegåvad person inneha ett politiskt mandat? Följande mening säger allt, "om de inte vill ha media där för att de vill lösa problemen själva så är det bra".

Vem är ansvarig för det uppkomna problemet (kan ju omöjligen vara hennes kollegor i V-S-MP). "En seriös fastighetsägare går inte med på att ha så många socialt boende på ett område. Jag vill att oseriösa fastigheter tvångsförvaltas".
Citera
2011-10-12, 10:42
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westerner
Batikhäxan har en helt annan verklighetsuppfattning är normalbegåvade malmöbor. Hur kan en sådan klenbegåvad person inneha ett politiskt mandat? Följande mening säger allt, "om de inte vill ha media där för att de vill lösa problemen själva så är det bra".

Vem är ansvarig för det uppkomna problemet (kan ju omöjligen vara hennes kollegor i V-S-MP). "En seriös fastighetsägare går inte med på att ha så många socialt boende på ett område. Jag vill att oseriösa fastigheter tvångsförvaltas".

Och om en fastighetsförvaltare nekar sökande pga social status eller dyl kommer de ju stämmas.
Jag kan lätt se snyftartiklarna i SDS om detta.
Speciellt om de söker i redan utsatta områden.. Och folk som har högre social status, lön mm söker sig ju inte till dessa områden. Så fastighetsägaren skall alltså hellre låta lägenheterna stå tomma?
Citera
2011-10-12, 11:03
Medlem
tryffs avatar
Det står i tidningen att den 75-åriga damen inte har någon anknytning till kriminella gäng. Hon bor ju i Malmö...det är väl en anknytning om något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in