Citat:
Ursprungligen postat av Errouneous
Du är en rasist vare sig du vill kalla dig det eller inte, det behöver inte vara svart eller vitt.. men du har helt klart starka åsikter nog för att vara en rasist.. sen att du inte är lika radikal och rakar ditt huvud tar på dig en bomberjacka med tillhörade kängor är en annan femma.
Ja, nu är jag ju inte rasist i ordets rätta bemärkelse. Men i vissa andras ögon kanske jag är rasist. Kulturrasist är jag däremot, och pga detta så inser jag nödvändigheten av att Sverige bör i hög grad bestå mestadels av svenskar. Sedan det här med att rasister nödvändigtvis måste raka skallen, dra på sig bomberjacka plus kängor, det är en nidbild som målas upp av multikultivurmare, och den nidbilden syftar till att dumförklara alla former av invandringskritik. Multikultivurmarna saknar starka argument, därför måste de använda sig av fula tricks
Citat:
Det är ju precis mitt argument.. Meningen med invandringen är ju att invandrarna ska assimileras och bli "svenskar" eller iaf nysvenskar.. Detta har misslyckats fatalt säkert på grund av att invandringen har skett för fort och detta i samband med globala finanskriser och lågkonjunktur så folk kommer hit och inte har jobb osv osv osv..
Misslyckandet beror på att det kommit så många negrer, araber, kurder och annat hit, och dessutom på en kort tid. Det har delats ut permanenta uppehållstillstånd istället för tidsbegränsade uppehållstillstånd. Det har även kommit hit arbetskraftsinvandrare och rotat sig i landet. Det hade varit bättre för Sverige om det istället hade kommit hit tillfälliga gästarbetare, och som man endast hade givit korta tidsbegränsade uppehållstillstånd
Citat:
Tycker inte alls mina inlägg [med tanke på vad det är jag svarar på] är särskilt missvisande..
OK, men argument som "svenskar begår också brott" brukar i regel komma från multikultivurmare, det kan du nog hålla med om. Om man tex debatterar om den stora överrepresentationen hos vissa svartmuskiga folkslag då det gäller överfallsvåldtäkter, då är det alltid någon dåre som slänger in "Men Hagamannen och Anders Eklund, de är ju svenskar. Svenskar kan också våldta. Blablabla.". Och detta menar multikultivurmarna skulle vara ett argument för att dra hit en massa araber och negrer. På så låg nivå befinner sig multikultiargumenten
Citat:
Det är upp till din egen tolkning men jag skriver samtidigt i flera andra inlägg att jag inte är för multikultur eller fri invandring.. Jag är för blandad kultur men till en viss begränsning..
Med begränsning menar jag att jag gillar kebab och jag gillar pizza..
Ja, visst är det gott med kebab och pizza. Men sådant har jag kunnat äta i många år, och till det behövs ingen massinvandring
Citat:
Ett par invandrare som du själv säger, assimilerade och försvenskade är det inget fel.. men jag håller helt med om att vi har för många invandrare och jag är inte för ett samhälle utan egen identitet för jag är övertygad om att den drömmen är lika flyktig som kommunism..
Instämmer
Citat:
Det är inget jag har siffror på eller orkar hitta någon statistik på, jag tror dig och jag vet inte om det är en kulturgrej för dessa folk eller vad det beror på. jag har inget svar på det och förstår inte varför du riktar frågan till mig..
Inget jag heller har siffror på men gällande Malmö är jag väldigt övertygad om att det inte finns ens i närheten av att vara i närheten lika många asiater som ovanstående.. Jag tror det hade varit en annan sak om vi hade haft ett "chinatown" motsvarande rosengård..
Även om det hade varit lika många asiater som negrer och araber i Sverige och resten av Europa, så är jag övertygad om att dessa asiater hade skött sig betydligt bättre och inte ställt till med upplopp, skadegörelse, grova våldsbrott osv. Asiater passar helt enkelt in bättre i en europeisk kontext än vad araber och negrer gör. Men trots det vill jag ändå inte ha hit för många asiater, jag vill ju ha mestadels svenskar/skandinaver här
Citat:
Chinatown i New York har sin egen maffia och sina egna uppror precis som vårt rosengård har.. enda logiska förklaringen jag kan komma på..
De överlägset stökigaste grupperna i USA är ändå negrerna och latinos. Även deras araber är stökiga (men just araberna utgör främst ett problem i Europa)
Citat:
Nej jag förstår vad du menar när du säger att dessa multikulturare gärna förespråkar och propagerar för multikultursamhället men inte själva vill vara en del av det riktigt..
Jag ser det som ganska självklart.. Att vara för mutikultursamhället är den nya hipster grejen, iaf i mina ögon. och det är jävligt tufft att vara för det och förespråka det, ungefär som kommunism var tidigare..
Instämmer i din analys
Citat:
Vad gäller termen blatte.. Jag är en andra generationens invandrare och blatte är ju egentligen ett skällsord men se det som svarta i USA kan kalla varandra nigger eller nåt.. det är mest för denna diskussionen som jag kallar mig det, jag går inte runt annars och kallar mig själv blatte.
Jag menar att termen "blatte" inte passar in speciellt bra på vita personer. En vit person som invandrar till tex Sverige är ingen blatte. När jag hör ordet "blatte" så tänker jag typ "stökig eller våldsam svartmuskig invandrare". Den vita motsvarigheten till "blatte" är ju WT (white trash), tex dräggen Anders Eklund och Hagamannen. En del invandrare har ju försökt att popularisera ordet "blatte". Men jag får negativa associationer när jag tänker på det ordet. Jag använder ordet "blatte" som ett skällsord för stökiga svartmuskingar
Citat:
Som jag skrev längre upp om samhällens förlust av identitet.. Och framförallt hur det ser ut runt om i Malmö.. Jag säger det igen innan du börjar komma med några dumma argument, Jag har aldrig sagt att Malmö är felfritt, perfekt eller ens bra, bara att det inte är så överdrivet farligt som vissa vill påstå, man behöver inte ha 112 på speeddial bara för man ska in till centrum i Malmö.
Ja, OK, då förstår jag vad du menar. Det är ju lätt hänt att jag och andra blir lite för alarmistiska när man talar om tex Malmö
Citat:
Med det sagt. Jag tycker det säger sig självt att ta in för många invandrare är en plan som väntar på att implodera.. Speciellt enkelt är det i Sverige med svenskar som gärna viker sig och inte gillar att konfrontera och ska vara så PK som möjligt.. Att ge upp sin identitet är fullkomligt idiotiskt.. att vika sig för muslimer och ge dem ledigt för deras religiösa helger och sluta servera fläsk och alla andra påhitt.. fullkomligt idiotiskt. Vi bor i Sverige och det är meningen att man ska rätta sig efter oss, "vi" ska inte rätta oss efter de som kommer hit..
Instämmer
Citat:
Du kommer inte hitta många som är mer politiskt okorrekta än mig, men jag tycker religionsfrihet är det mest idiotiska av allt. Alla människor som är troende är svaga idioter och jag tycker religion borde förbjuda och beläggas med dödsstraff vare sig du tror på jesus eller allah..
Ja, de där åsikterna låter inte särskilt PK

Dock kan jag inte påstå att jag delar dina åsikter på den punkten. Låter nästan som du vill införa tankeförbud. Sverige är dessutom kristet, det är en del av kulturarvet, även om de flesta svenskar är ateister. De gamla kyrkorna med tillhörande kyrkogård ute på den svenska landsbygden är ju väldigt vackra. De är ju en del av den svenska kulturen, de hör till landskapsbilden
Moskeer däremot, de borde rivas. Moskeer har ingenting i Sverige att göra. Den farligaste "religionen" i Sverige är dock den som i princip hela etablissemanget officielt stöder, nämligen "religionen" "Mångkultur, mångkultur och mera mångkultur"
Citat:
Meningen med att ta in invandrare i min mening ska vara för att uppfylla ett behov, [jag personligen saknar all form av samvete och medkänsla] så att ta in folk som flyr undan katastrofer och liknande är fel i min mening [låt dem dö av sina religiösa krig och naturkatastrofer, vi är ändå överbefolkade i världen].
Att helt stänga gränsen vet jag inte riktigt. Men vi borde sålla rejält. De flesta som "flyr" hit idag saknar flyktingstatus, de vill snarare komma hit för att bli överösta med pengar från staten. Men de som trots allt flyr hit och har flyktingstatus bör få tillfälliga och tidsbegränsade uppehållstillstånd, snarare än permanenta
Citat:
Men startar direktör Pelle en fabrik och det inte finns folk att anställa, för all del ta in lite nytt folk, lär dem svenska och svensk kultur och sätt dem bland andra svenskar och låt det räcka.
Om arbetskraft finns att tillgå i Sverige så bör direktör Pelle använda sig av den. Anledningen till att direktör Pelle vill ta in invandrare till sin fabrik beror ofta på girighet, han vill kunna använda sig av lönedumpning. En särskild myndighet bör ha i uppdrag att från fall till fall avgöra om direktör Pelle och andra företagare verkligen har ett behov av att plocka in invandrare som arbetskraft
Dessa invandrare bör då komma som gästarbetare, och ha tidsbegränsade uppehållstillstånd, som får omprövas med täta mellanrum. När denna myndighet ej längre anser att Pelle är i behov av utländsk arbetskraft, då upphör det tidsbegränsade uppehållstillståndet att gälla. Gästarbetaren måste då lämna Sverige
Citat:
Sen får gärna dessa nya svenskar jobba vidare, starta en restaurang med mat från var de nu kom ifrån och berika kulturen på de sättet, det har jag inga problem med..
Det finns redan tillräckligt många nya "svenskar" för att kunna starta upp alla möjliga typer av restauranger. Vi har ju tex kineser som driver en massa kinarestauranger i Sverige, detta utan att kineserna är så många