2012-03-24, 23:06
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
"Malmös befolkning ökade med 3800 personer 2011 och inflyttningen domineras av framförallt unga människor som väljer Malmö som sin stad. Detta stärker bilden av Malmö som en stad med stark framtidstro."
-Ilmar Reepalu(S), kommunstyrelsens ordförande

Har du missat att unga människor faktiskt vill flytta till Malmö? Malmö är en av Sveriges bästa städer. Med högskolan och som en av världens bästa städer på att arbeta för ett hållbart klimat så har Malmö en mycket ljus framtid.

Vad var det för etnicitet på dessa unga "människor"?

Citat:
Malmö är en av Sveriges bästa städer.
Hahhaha ja du.. vad ska man säga, du är faktiskt bortom all hjälp, är jag rädd.
Citera
2012-03-25, 11:05
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
När uppnås en kritisk massa i white flight, vad tror ni?
När kan Malmö inte mörka längre, när går det inte längre att undvika att se att kejsaren är naken, även om man har skygglappar på och huvudet så långt upp i röven att det krävs verktyg för att få ut det?

Själv tror jag tyvärr att det kan ta ett tag, in i det sista så kommer det att kompenseras med utjämningsbidrag.
Däremot så blir det i längden svårt att mörka ex studieresultat eller rättare sagt bristen av sådana.
Brottsligheten som är i fritt fall, märks i en allt högre grad, än så länge så verkar det i huvudsak drabba problem grupperna själva, men förr eller senare så kommer det ju självklart att märkas allt tydligare även för den etniskt svenska befolkningen.
Det här försöker ju myndigheterna febrilt att kompensera för genom att tillföra hundratals nya polistjänster. Men samma sak med detta, i längden så håller det inte, om man inte samtidigt inför en betydligt radikalare kriminalpolitik.

Det ar svart att forutsaga exakt nar det sker. Det ar en gradvis men accelererande process. Att den har borjat ar helt klart. Det ar som i fabeln- vissa grodor marker inte att vattnet snabbt blir allt varmare for att till sist na kokpunkten. De tror bara att det ar varmt och skont. De socialliberaler och vanstermanniskor som lovsjunger det misslyckade mangkulturprojektet kommer aldrig att tystna. Daremot kommer de inte att dra samma publik langre- verkligheten kommer att gora deras ritualer och liturgi overflodig och ointressant. Romarna holl pa med sina kejserliga hovritualer anda in pa 400-talet trots att de inte langre hade nagot med verkligheten att gora. Det blev germanska krigarhovdingar som avslutade charaderna, tog sig kungatitlar och flyttade huvudstaden till Ravenna.

Var klara over en sak- Malmos situation kan inte losas med kommunalpolitiska verktyg. Problemen ar pa manga satt konsekvenser av politiska val gjorda i Sthlm.
Citera
2012-03-25, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Norra Sorgenfri Gymnasium Malmö.

Här har 100 elever lagförts för brott.Kriminalvården har personal på plats.Vandalismen och förstörelse är omfattande.
Men om detta får vi inte läsa eller höra.

Kan ha helt fel nu, men byggdes inte Norra Sorgenfri Gymnasium just för att problematiska och underpresterande barn skulle ha någonstans att plugga?

Citat:
Vad var det för etnicitet på dessa unga "människor"?

Frågar du för att du vill påpeka att det inte är vita studenter eller kan man faktiskt få reda på etniciteten på studenterna?
Citera
2012-03-25, 13:46
Medlem
Äldre Malmöbor målgrupp för tjuvar.

Citat:
Kjell Westerberg, biträdande spaningsledare, berättar att det hela tiden kommer in nya fall av åldringsrån och stölder.

Han ser gärna att polisen startar en ny grupp som fokuserar på åldringsbrotten.

Polisens färskaste statistik visar att 73 fall anmälts från september till mitten av mars.

Även efter att den statistiken sammanställts har fler tillkommit och den korrekta siffran ligger nu runt 80.

– Vi har många akuta ärenden som vi måste ta itu med och vi vill lägga mer resurser på det här. Det har nått sådan omfattning att det är fullständigt oacceptabelt, säger Kjell Westerberg.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/aldre-malmobor-malgrupp-for-tjuvar
Citera
2012-03-25, 14:39
Bannlyst
http://www.sydsvenskan.se/malmo/misshandel-pa-krogar

Citat:
Strax innan halv ett misshandlades en man av flera gärningsmän inne på en restaurang på Östra Förstadsgatan. Mannen skadades i ansiktet och fick föras till sjukhus för vård. Två personer kunde gripas men övriga misstänkta flydde i en bil.

Flera = kaozblattar. Fega kräk, man mot man-tänket finns nog inte i MENA.

Citat:
Tio minuter senare misshandlades en ung man framför en restaurang på Davidhallsgatan. Även där försökte gärningsmännen fly i en bil men stoppades av polisen. Tre personer greps och förhörs nu på söndagen. En av de misstänkta gärningsmännen hade inte fyllt 15 och kördes därför hem till sina föräldrar. Mannen skadades inte allvarligt.

Moget att umgås med fjortisar (bokstavligen), igen - berikarvarning delux.

Citat:
På söndagen förhörs också en person om en misstänkt misshandel på Augustenborgsgatan, efter att två barndomsvänner blivit osams under lördagsnatten.

Låter som blatte vs blatte. Så:

EDIT,
Kan inte vara lätt att vårda dessa inavlade kulturberikare.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/sjukhuset-klarar-inte-sparkravet

450.000.000 kr, d.v.s. 1/10 av Malmös socialbidrag från bättre kommuner.
Senast redigerad av martin79 2012-03-25 kl. 14:41.
Citera
2012-03-25, 14:42
Bannlyst
Citat:
Hahhaha ja du.. vad ska man säga, du är faktiskt bortom all hjälp, är jag rädd.

Eller hur men hon bor i ett bra Malmö-område, såsom jag = Malmö är fan bra där svenskar bor!
Citera
2012-03-25, 17:28
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Frågar du för att du vill påpeka att det inte är vita studenter eller kan man faktiskt få reda på etniciteten på studenterna?

Det var för att påpeka att det med största sannolikhet inte är svenska ungdomar, dvs det är i själva verket ett tecken på en ökande takt på white flight och inte som vänster trollet och Ilmar gör, dvs försöker få det till något positivt, att det är en "inflyttning" av svenska ungdomar.

Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Eller hur men hon bor i ett bra Malmö-område, såsom jag = Malmö är fan bra där svenskar bor!

Har jag aldrig tvekat på. Konstigt sammanträffande, Sverige/Malmö är ofta bra där det bor en majoritet av svenskar. Undrar vad det kan bero på?
Citera
2012-03-25, 17:47
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin79

Frågan var ju egentligen när Malmö som stad precis som Chicago uppnår den så kallade kritiska punkten när man står upp järnstängsel runt de områdena eller flyttar. Det finns ju redan ett antal adresser i Malmö som är 100% segregerade redan. Men Kaoz-Blatteriet tränger sig ju in överallt förr eller senare.

På min nuvarande adress bodde det inte en enda kaoz-blatte förut, sedan fick de fäste i en lägenhet tvärs över gården. Nu är det säkert 20 blattefamiljer med medföljande förstörelse, tvättstuge-kaos och Jalla Jalla, sno cykeln för alla! Vi letar nytt nu, vi står inte ut med det eviga gapet och skriket på gården.

Och vad den där klotmongot "AllaOlikaAllaLika" säger bryr jag mig inte om, någon som citerar Repaluu i invandringsfrågor eller några frågor överhuvudtaget borde ju sättas på någon sorts medicinering.

När hyresvärdarna tröttnar på att husera MENA-dräggen och bara skiter i att laga förstörelsen. För de vet ju att en lagad lampa blir kaoz-blattad egen efter en timme eller i bästa fall efter en vecka.
Citera
2012-03-25, 20:09
Medlem
Citat:
Vacker framtidsbild av Malmö?
Det är först nu som jag ser flygplanet mot Turning Torso.
Citera
2012-03-25, 20:20
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.C.
Frågan var ju egentligen när Malmö som stad precis som Chicago uppnår den så kallade kritiska punkten när man står upp järnstängsel runt de områdena eller flyttar. Det finns ju redan ett antal adresser i Malmö som är 100% segregerade redan. Men Kaoz-Blatteriet tränger sig ju in överallt förr eller senare.

På min nuvarande adress bodde det inte en enda kaoz-blatte förut, sedan fick de fäste i en lägenhet tvärs över gården. Nu är det säkert 20 blattefamiljer med medföljande förstörelse, tvättstuge-kaos och Jalla Jalla, sno cykeln för alla! Vi letar nytt nu, vi står inte ut med det eviga gapet och skriket på gården.

Och vad den där klotmongot "AllaOlikaAllaLika" säger bryr jag mig inte om, någon som citerar Repaluu i invandringsfrågor eller några frågor överhuvudtaget borde ju sättas på någon sorts medicinering.

När hyresvärdarna tröttnar på att husera MENA-dräggen och bara skiter i att laga förstörelsen. För de vet ju att en lagad lampa blir kaoz-blattad egen efter en timme eller i bästa fall efter en vecka.

Jag har noterat samma saker, det börjar med att en mindre apflock får fäste, sen dröjer det inte länge förrän hela området är obeboeligt, har själv råkat ut för det, var tvungen att flytta pga sömnsvårigheter då apflocken levde rövare 24/7.

Bästa för Malmö vore väll egentligen om staden pga bostadsbrist börjar att bygga subventionerade/billiga bostäder i svenska områden för att snabba upp white flight, då dessa områden snabbt tas över av vilda apflockar.
Vilket leder till en kollaps i ekonomi och sociala funktioner, så att även de som tvekar, tvingas att se "elefanten" mitt i rummet.
Citera
2012-03-26, 17:32
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Vacker framtidsbild av Malmö?

Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Det är först nu som jag ser flygplanet mot Turning Torso.

Rolig bild......
Citera
2012-03-26, 19:09
Medlem
spoilers avatar
Ännu en charmig taxihistoria.

"Det var tidigt på söndagsmorgonen som 26-åringen enligt egen utsago anlitade en svarttaxi för att ta sig hem till Staffanstorp.
Under resan ska chauffören ha frågat om 26-åringen ville köpa sex av chaufförens flickvän, som enligt anmälan också fanns med i bilen.
Väl framme på 26-åringens adress tog chauffören fram en stor kniv. 26-åringen tvingades lämna ifrån sig alla de värdesaker som han hade på sig, inklusive plånbok."

http://www.skanskan.se/article/20120326/STAFFANSTORP/703269965/1088/-/svarttaxichauffor-knivranade-26-aring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in