2011-10-08, 01:05
Medlem
Brunhildes avatar
Jag besöker Malmö relativt ofta pga jobbet och det var länge sedan jag slutade "utforska" områdena bortanför lilla torg.

Synd att Sveriges tredje stad har blivit en skamfläck för hela Västeuropa, en vidrig utveckling helt enkelt. Jag försöker stödja svensk ekonomi i den mån jag kan, ändå blir det alltid hotell i Köpenhamn under Malmöbesöken. Kriminella arabgäng lockar mig inte det minsta.
Citera
2011-10-08, 01:07
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Så,så lobengula jag veta vad lilla torg är, men jag vet fan inte någon som kallar det för "lilla". Visst det är okej på dan, men inte faen hade jag gått där på natten iaf. Möjligen då i skydd av ett stimm av brats eller vad de kallar sig nuförtiden.

Återigen ett bra exempel på att du inte vet ett skit om malmö.. blattar hänger inte på lilla torg.. en del har börjat söka sig till skeppsbron2 och båten men fortfarande inte på lilla torg.. är det nånstans i malmö du kan slippa dessa osympatiska och hotfulla varelser så är det på lilla torg.. gå och lägg dig 15 åring. (lägg märke till att jag skriver ut lilla torg så du vet vad jag menar efter du kollar upp det på google maps)
Citera
2011-10-08, 01:12
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Errouneous
Återigen ett bra exempel på att du inte vet ett skit om malmö.. blattar hänger inte på lilla torg.. en del har börjat söka sig till skeppsbron2 och båten men fortfarande inte på lilla torg.. är det nånstans i malmö du kan slippa dessa osympatiska och hotfulla varelser så är det på lilla torg.. gå och lägg dig 15 åring. (lägg märke till att jag skriver ut lilla torg så du vet vad jag menar efter du kollar upp det på google maps)

Är det meningen jag ska svara på det här? Så bara för att jag inte super bland knarklangare och brats så vet jag inte ett skit om malmö din logik är fullkomligt lysande! Blev du tappad ofta som liten?
Citera
2011-10-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag var faktiskt i Malmö idag! På väg från Hamburg, Tyskland och vidare uppåt landet. Stannade till vid "Möllan", kollade in zoologin och körde Nobelvägen, Sallerupsvägen och Amiralsgatan samt irrade in på Östra Farmvägen, där jag förövrigt upptäckte att Migrationsverket strategiskt placerat sig, när jag körde fel på väg tillbaks till centrum....

Fy faaaaaaaaaaaaaaaaan! Vilket smutshål! Fattigt, klottrat, sopor, trasiga hus, oasfalterade ytor, rivningstomter och kåkar som innehåller gudvetvad för skit.

Vem i hela helvete kan tycka att detta är okej? Det är ju för fan bara en massa Ali Baba-skyltar överallt och fullt av små skumma firmor med blinkande lampor i skylten som säljer allt från mattor till slakteriavfall. Såg till och med en körskola som hette JIHAD!!!! Mitt på eftermiddagen är en massa blattar i rörelse synbarligen utan mål... Jag såg säkert fem bilister omkring mig som satt med mobiltelefonen uppe, mitt i stadstrafiken, och sms:ade samtidigt som man glatt styrde omkring i dödsföraktande hastighet! Blattar, såklart!

Jobbar man inte? Grupper av män i skinnjackor och trådslitna kavajer glider omkring och rätt som det är, dyker en spökplump upp med ett helt elvamanna-lag i släptåg...

Hur fan har staden råd? Vem betalar för detta?

Nämen hur har farbror rest.... Jag spenderade 4 veckor i näst intill hela europa i somras. Hamburg, Amsterdam, Paris, Lyon, Toulon, Rivieran, Innsbruck, Prag, Berlin. Du måste ha stannat på Hilton och aldrig lämnat hotellet. Misär och samhällsklasser finns ytterst påtaglig överallt... Hur har alla länder råd??? Ska vi vara en del av EU så får vi lämna katthult.
Citera
2011-10-08, 01:26
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:
Inte under min generation.. finns i min ålder vad jag vet som inte skulle fatta lilla torg för lilla.. möjligen om du är en bonde som bor i oxie och tror du tillhör malmö för att en karta säger det.

Va fan snackar du för skit, Lilla Torg har hetat det över 100 år och anledningen till det är att det ligger i anslutningen till StorTorget i Malmö. Så lilla oavsett om du vill eller inte. Va fan sitter ni och babblar skit om något ni inte vet eller kan.. Sen om du hade någon koll så borde du veta att Oxie vid detta laget mestadels med består av invandrare.
Citera
2011-10-08, 01:27
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Nej lilla torg är i princip som du minns det, fast skridskobanan brukar vara på stortorget ca 30 meter ifrån lilla torg. alkoholen är bara galet mycket dyrare än t ex möllan.. priserna för öl skiljer sig duktigt mycket och även åldern som är högre än de flesta andra uteserveringarna i stan..

Ah, jag kommer ihåg att skridskobanan (ganska liten) var på just Lilla Torg. Huruvida man kan kalla torget för bara Lilla har jag ingen aning om men det verkar väl logiskt. Jäkligt trevligt område som jag minns det, Stortorget var lite mer öde.

Jag får nog se till att göra ett återbesök i Malmö city och se läget. En del verkar anse att det är nordens Mogadishu men att det skulle vara så illa verkar konstigt. Största problemet jag har med Malmö är att jag går upp ett par kilo p.g.a. maten
Citera
2011-10-08, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag får nog se till att göra ett återbesök i Malmö city och se läget. En del verkar anse att det är nordens Mogadishu men att det skulle vara så illa verkar konstigt. Största problemet jag har med Malmö är att jag går upp ett par kilo p.g.a. maten

Du kan ju vara lite exotisk och besöka oroshärdar mitt i natten eller kanske gå på någon bakgata i centrala Malmö så kan vi se om du tycker att det är något mer problem än maten.

Jag fattar inte varför folk är så nonchalanta. Det existerar problem, vi vet att ni vill försköna stället.

Seså nu, bosätt dig gärna i mångkulturen också.
Citera
2011-10-08, 01:43
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Du kan ju vara lite exotisk och besöka oroshärdar mitt i natten eller kanske gå på någon bakgata i centrala Malmö så kan vi se om du tycker att det är något mer problem än maten.

Jag fattar inte varför folk är så nonchalanta. Det existerar problem, vi vet att ni vill försköna stället.

Seså nu, bosätt dig gärna i mångkulturen också.

Ja men saken är ju den att jag inte heller går på bakgator i Stockholm när jag är packad och det är mitt i natten. Lika lite som jag gör det i Köpenhamn, Kapstaden, New York, Amsterdam eller Helsingfors.

Sist jag åkte tunnelbana i Stockholm så var det fullt med negrer i vagnen men inte fan blev det något bråk för det. Man ska nog skilja på mångkultur och kriminella element. Visst bidrar mångkulturen med en del kriminalitet men man ska nog inte glömma att den absoluta majoriteten inte begår brott.

Men nu är topic Malmö, menar du att man inte kan strosa runt ensam i Malmö city vid lilla torg och drottningtorget på natten? Jag skulle gissa på att det inte är rekommenderat, lika lite som du ska göra det i vilken stad som helst. Sena nätter med fylla, speciellt helger gör att man ska vara försiktig oavsett var i världen man befinner sig.
Citera
2011-10-08, 01:47
Medlem
Citat:
Men nu är topic Malmö, menar du att man inte kan strosa runt ensam i Malmö city vid lilla torg och drottningtorget på natten? Jag skulle gissa på att det inte är rekommenderat, lika lite som du ska göra det i vilken stad som helst. Sena nätter med fylla, speciellt helger gör att man ska vara försiktig oavsett var i världen man befinner sig.

Lilla Torg är en oas med många människor (främst svenskar samt integrerade) och Drottningtorget är inte särskilt infekterat. Generellt sett så sker det ändå saker med mycket folk i rörelse, dock finns det en permanent piketbil placerad mellan Gustav Adolfs Torg och Stortorget.

Ja, och anledningen till varför man inte ska göra det är att man kan bli rånad/misshandlad av just... ja... vad var det? Invandrare. Är det okej? Nej.

Det behöver absolut inte vara så. Men med tanke på hur staden styrs och hur aningslösa människor är så blir det så ändå. Risken för att du ska åka på däng eller om du ser ut som en blatte, eller är lite mörkare i utseendet är väldigt liten. Är du däremot svensk och ser svensk ut så är du ett potentiellt rånoffer. Alla tänker inte som dig.

Istället för att infektera folk med politisk korrekthet så bör man upplysa att så kan vara fallet och vilka som oftast är potentiella gärningsmän. Det är inte svenskar som är ute sent på natten och rånar folk på mobiler och misshandlar folk.
Citera
2011-10-08, 01:49
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Va fan snackar du för skit, Lilla Torg har hetat det över 100 år och anledningen till det är att det ligger i anslutningen till StorTorget i Malmö. Så lilla oavsett om du vill eller inte. Va fan sitter ni och babblar skit om något ni inte vet eller kan.. Sen om du hade någon koll så borde du veta att Oxie vid detta laget mestadels med består av invandrare.

Ytterligare ett dumhuvud, jaaaaaaaaaaaaaa lilla torg heter lilla torg och har alltid hetat lilla torg, men jag och de i min krets samt alla i anslutning till denna krets samt alla som inte är fullkomligt värdelösa på att tänka, antingen kallar det för "lilla" eller förstår definitivt kopplingen "lilla" till lilla torg, vad är det du inte förstår?
Förstår inte ens vad du menar med meningen "så lilla oavsett om du vill eller inte" har jag kallat det för något annat?
Gällande oxie är jag väl medveten om att det till stor del är invandrare där, men har heller inget med det jag sagt att göra, de jag känner från oxie (faktiskt svenskar) ogillar när man säger att oxie inte tillhör malmö och endast därför jag använt de.. i en ytterst komplicerad koppling med att oxie inte ska tillhöra malmö och är du därför från oxie så kan du inget om malmö, naturligtvis fullständigt seriöst menat.
vafan du läser och försöker se smart ut genom att kommentera har jag ingen aning om.. du är lika jävla mentalt svag som låtsasmalmöiten..
Citera
2011-10-08, 01:52
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ah, jag kommer ihåg att skridskobanan (ganska liten) var på just Lilla Torg. Huruvida man kan kalla torget för bara Lilla har jag ingen aning om men det verkar väl logiskt. Jäkligt trevligt område som jag minns det, Stortorget var lite mer öde.

Jo de stämmer alldeles utmärkt att de haft banan på lilla torg tidigare, nu på senare år har den mest infunnit sig på stor torget, just för att det är väldigt öde förutom när etage stänger och folk samlas utanför max och kiosken, så isbanan är mycket större där numera.
Du är mer än välkommen hit och återupptäcka att stan inte är så jävla hemsk som en del vill tycka.
Citera
2011-10-08, 01:55
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ja men saken är ju den att jag inte heller går på bakgator i Stockholm när jag är packad och det är mitt i natten. Lika lite som jag gör det i Köpenhamn, Kapstaden, New York, Amsterdam eller Helsingfors.

Sist jag åkte tunnelbana i Stockholm så var det fullt med negrer i vagnen men inte fan blev det något bråk för det. Man ska nog skilja på mångkultur och kriminella element. Visst bidrar mångkulturen med en del kriminalitet men man ska nog inte glömma att den absoluta majoriteten inte begår brott.

Jävligt bra talat, och det finns självklart ställen i malmö man inte vill gå ensam, men lilla torg till möllan är generellt inte ett problem att gå igenom ensam, både vid utekvällar och när jag slutat jobba går jag hem hela gågatan upp till möllan och aldrig stött på problem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in