2011-10-08, 02:01
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Lilla Torg är en oas med många människor (främst svenskar samt integrerade) och Drottningtorget är inte särskilt infekterat. Generellt sett så sker det ändå saker med mycket folk i rörelse, dock finns det en permanent piketbil placerad mellan Gustav Adolfs Torg och Stortorget.

Ja, och anledningen till varför man inte ska göra det är att man kan bli rånad/misshandlad av just... ja... vad var det? Invandrare. Är det okej? Nej.

Det behöver absolut inte vara så. Men med tanke på hur staden styrs och hur aningslösa människor är så blir det så ändå. Risken för att du ska åka på däng eller om du ser ut som en blatte, eller är lite mörkare i utseendet är väldigt liten. Är du däremot svensk och ser svensk ut så är du ett potentiellt rånoffer. Alla tänker inte som dig.

Istället för att infektera folk med politisk korrekthet så bör man upplysa att så kan vara fallet och vilka som oftast är potentiella gärningsmän. Det är inte svenskar som är ute sent på natten och rånar folk på mobiler och misshandlar folk.

Bra inlägg!

Det är nog Gustav Adolfs torg jag tänker på, jag blandar ihop det med Göteborg.

Javisst, jag håller med. Det är förjävligt att "blattar" ska vara så överrepresenterade i brottsstatistiken. Det finns förklaringar men inga ursäkter. Jag tror att det är socioekonomiska orsaker som är anledningen tillsammans med utanförskap. Som sagt, förklaring och ingen ursäkt.

Det är sorgligt men svenska storstäder är inte säkrare än andra storstäder i världen, även om de kanske har varit det innan invandringen. Det beror sannolikt inte på genetik utan på att det blivit större skillnader rent ekonomiskt mellan människor samt detta utanförskap. Unga människor som känner frustration och hopplöshet. Och återigen, jag ursäktar inte detta utan vill hitta en rimlig förklaring. Oavsett förklaring så är givetvis kriminalitet oursäktbart.

Jag går aldrig själv på gator mitt i natten om jag inte vet exakt vad jag gör. Detta alldeles oavsett vart i världen jag befinner mig, även i stockholm där jag bott 20 år.
Citera
2011-10-08, 02:02
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Lilla Torg är en oas med många människor (främst svenskar samt integrerade) och Drottningtorget är inte särskilt infekterat. Generellt sett så sker det ändå saker med mycket folk i rörelse, dock finns det en permanent piketbil placerad mellan Gustav Adolfs Torg och Stortorget.

Ja, och anledningen till varför man inte ska göra det är att man kan bli rånad/misshandlad av just... ja... vad var det? Invandrare. Är det okej? Nej.

Det behöver absolut inte vara så. Men med tanke på hur staden styrs och hur aningslösa människor är så blir det så ändå. Risken för att du ska åka på däng eller om du ser ut som en blatte, eller är lite mörkare i utseendet är väldigt liten. Är du däremot svensk och ser svensk ut så är du ett potentiellt rånoffer. Alla tänker inte som dig.

Istället för att infektera folk med politisk korrekthet så bör man upplysa att så kan vara fallet och vilka som oftast är potentiella gärningsmän. Det är inte svenskar som är ute sent på natten och rånar folk på mobiler och misshandlar folk.

Jävla lägligt att tro att ser man svensk ut så blir man rånad men inte om du ser ut som en blatte..
Jag är en blatte, men som jag sa tidigare av engelsk härkomst men jag själv är född och uppväxt i malmö och jag ser fan mer svensk ut än en riktig svensk och jag har ingen brytning alls och jag har aldrig råkat ut för ett brott.. Sen å andra sidan är jag också en jävligt stor kille för min ålder och det finns definitivt enklare "byten" än mig..
Sen nästan Alla i hells angels jag serverat ser jävligt svenska ut.. jag kommer inte sluta skratta någonsin om du skulle försöka övertyga mig att en snubbe i HA skulle bli rånad på gågatan av t ex black cobra som består främst av blattar bara för att han ser svensk ut.. de gäng som plockar folk på gatorna går garanterat efter de som är ensamma och inte ser ut som något hot, vare sig de är svenskar eller utlänningar..
Senast redigerad av Errouneous 2011-10-08 kl. 02:05.
Citera
2011-10-08, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Bra inlägg!

Det är nog Gustav Adolfs torg jag tänker på, jag blandar ihop det med Göteborg.

Javisst, jag håller med. Det är förjävligt att "blattar" ska vara så överrepresenterade i brottsstatistiken. Det finns förklaringar men inga ursäkter. Jag tror att det är socioekonomiska orsaker som är anledningen tillsammans med utanförskap. Som sagt, förklaring och ingen ursäkt.

Det är sorgligt men svenska storstäder är inte säkrare än andra storstäder i världen, även om de kanske har varit det innan invandringen. Det beror sannolikt inte på genetik utan på att det blivit större skillnader rent ekonomiskt mellan människor samt detta utanförskap. Unga människor som känner frustration och hopplöshet. Och återigen, jag ursäktar inte detta utan vill hitta en rimlig förklaring. Oavsett förklaring så är givetvis kriminalitet oursäktbart.

Jag går aldrig själv på gator mitt i natten om jag inte vet exakt vad jag gör. Detta alldeles oavsett vart i världen jag befinner mig, även i stockholm där jag bott 20 år.

Det angående socioekonomiska orsaker stämmer inte och avhandlades i antingen en SCB eller BRÅ rapport. Oavsett socioekonomisk bakgrund är invandrare, främst från MENA, grovt överrepresenterade inom främst grov brottslighet. Enda fältet där de inte är överrepresenterade men hack i häl är ekobrottslighet.

Vad är utanförskap egentligen? Det enda utanförskap jag kan se är att de som är handikappade och dylikt är de som är i reellt utanförskap. Bokstavligt talat har det regnat pengar över invandrarna och ingen förbättring har skett. Hur kan det vara socioekonomiska orsaker när vissa människor från särskilda länder (ej MENA, oftast) klarar sig mycket bättre trots samma socioekonomiska fålla och s.k. utanförskap?

Kanske för att MENA-folk i gemen är tämligen VÄRDELÖSA på att överhuvudtaget ta till sig och integrera sig?

Frustration och hopplöshet? När fick vi senast se svenska ungdomar som var ute och brände bilar p.g.a utanförskap och frustration? De om några borde vara frustrerade när de ser skattepengar slösas på detta sätt och att Ahmed går före de inom en mängd områden. Svenskar är även nedprioriterade i sociala ärenden.

Men ser vi några brända bilar, våldtäkter, rån också vidare på grund av det egentligen? Nej. Oavsett socioekonomisk bakgrund. Fåtal undantag.

De förklaringarna du ger har givits av politiker och floskelmaskiner och det har inte fungerat. Invandrare presterar sämre än någonsin i skolor och den svenska skola som har minst pengar per elev så går 96% ut med godkänt medan det var katastrofala resultat på den skolan med cirka 50.000+ per elev. Under 50% gick ut med minst G i alla ämnen.

Nej, det är inte trovärdigt. Och de argumenten har avhandlats i I&I och krossats.
Citera
2011-10-08, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Errouneous
Jävla lägligt att tro att ser man svensk ut så blir man rånad men inte om du ser ut som en blatte..
Jag är en blatte, men som jag sa tidigare av engelsk härkomst men jag själv är född och uppväxt i malmö och jag ser fan mer svensk ut än en riktig svensk och jag har ingen brytning alls och jag har aldrig råkat ut för ett brott.. Sen å andra sidan är jag också en jävligt stor kille för min ålder och det finns definitivt enklare "byten" än mig..
Sen nästan Alla i hells angels jag serverat ser jävligt svenska ut.. jag kommer inte sluta skratta någonsin om du skulle försöka övertyga mig att en snubbe i HA skulle bli rånad på gågatan av t ex black cobra som består främst av blattar bara för att han ser svensk ut.. de gäng som plockar folk på gatorna går garanterat efter de som är ensamma och inte ser ut som något hot, vare sig de är svenskar eller utlänningar..

Ja, min empiri och statistik (Malmö Tingsrätt) talar för min sak. Vad jag har hört och sett så är det mer sannolikt att invandrare ger sig på de som ser svenska ut eftersom att de oftast inte utgör något motstånd och att de oftast har fler värdesaker på sig. Det är win-win situation för dem.

Varför skulle man välja att gå på en invandrare? Det är inte lika lätt på grund av två faktorer:
  • Bjuder upp till motstånd
  • Har oftast inget av större värde

Och klart som fan att du är förskonad i större utsträckning då du är en STOR kille, det säger ju sig självt. Men det fattar väl inte du.

Att du inte råkar ut för ett brott innebär inte att andra inte gör det. Och det förändrar ingenting, du är förskonad från det och det ska du vara glad över. Men en mängd svenskar är inte det.

Men herregud människa - du jämför en vanlig svensk utan kriminella anknytningar med en HA-snubbe... det är väl klart som FAN att kakmonstren inte ger sig på en HA-snubbe? Är du dum i huvudet eller? Två faktorer som kan få din underutvecklade hjärna att reflektera:
  • HA-snubben är med i HA, det är ett stort MC-gäng, han har kontakter som backar honom
  • Ingen ger sig på en HA-snubbe utan att det blir konsekvenser

Angående det fetmarkerade är ju PRECIS det jag säger bara det att det är FLER svenska offer din dumma jävla babian. Läs vad jag skriver.
Citera
2011-10-08, 02:13
Medlem
Citat:
Han körde genom Malmö och skapade sin egen uppfattning? Eller man får inte tycka för att man inte bor i skithålet Malmö?
Absolut får man det. Alla får ha sin åsikt.... eller???? Men det rimmar inte bra att prata illa om malmö via en genomresa
Citera
2011-10-08, 02:14
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:

Också så typiskt jävla rasistdravel och typiskt SD bullshit..
"Hade vi inte haft några invandrare alls i Sverige hade vi inte haft ett enda brott, det är helt obestridligt bevisat att svenskar inte köper, brukar eller säljer droger. inte köper, brukar eller säljer vapen av någon sort. inte misshandlar, mördar eller våldtar. inte stjäl eller bryter sig in.
Och det är även fullkomligt bevisat att svenskar aldrig skulle bryta mot allemansrätten."
Ut med packet så blir Sverige det enda landet i världen helt utan brott, hemlösa, arbetslösa och människor i någon form av misär, inte ens psykiska sjukdomar eller dödliga sjukdomar kommer finnas kvar. Om vi kickar ut invandrarna kommer man inte ens bli förkyld längre i Sverige...

Jag fattar inte hur du orkar leva med sån vriden syn på världen.. fy fan vad jobbigt det måste vara för dig.. ungefär som att tro på kommunism eller nåt.
Citera
2011-10-08, 02:17
Medlem
Citat:
Också så typiskt jävla rasistdravel och typiskt SD bullshit..
"Hade vi inte haft några invandrare alls i Sverige hade vi inte haft ett enda brott, det är helt obestridligt bevisat att svenskar inte köper, brukar eller säljer droger. inte köper, brukar eller säljer vapen av någon sort. inte misshandlar, mördar eller våldtar. inte stjäl eller bryter sig in.
Och det är även fullkomligt bevisat att svenskar aldrig skulle bryta mot allemansrätten."
Ut med packet så blir Sverige det enda landet i världen helt utan brott, hemlösa, arbetslösa och människor i någon form av misär, inte ens psykiska sjukdomar eller dödliga sjukdomar kommer finnas kvar. Om vi kickar ut invandrarna kommer man inte ens bli förkyld längre i Sverige...

Jag fattar inte hur du orkar leva med sån vriden syn på världen.. fy fan vad jobbigt det måste vara för dig.. ungefär som att tro på kommunism eller nåt.

Jag är inte en SD:are.

Dock tycker jag att det är god tid att se över den misslyckade integrations och invandringspolitiken som uppenbarligen skapar mycket problem. Det är ett faktum att invandrare är överrepresenterade inom grövre brottslighet och vardagsbrottsligheten som vi ser i Sverige, det är ett problem med tanke på att de endast utgör en liten del av Sveriges befolkning. Givetvis är det inte alla invandrargrupper utan brukar mest vara relaterat till MENA.

Ja, jag skulle gärna utvisa de som begår grova brott och är grovt kriminella. De har kommit hit och tagit del av vår gästfrihet, respekterar dem inte det kan de gott åka hem igen. Simple as that.

Hur är det en vriden syn på världen? Jag utgår från empiri och statistik, till skillnad från dig som enbart utgår från att alla har fel förutom du själv. Du får gärna återkomma om du har något konkret att säga.

Malmö är inte precis förskonat från det här och det blir värre för varje år som går.
Citera
2011-10-08, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninna24
Absolut får man det. Alla får ha sin åsikt.... eller???? Men det rimmar inte bra att prata illa om malmö via en genomresa

Ok, varför inte? Han redogjorde för vad han tyckte var illa? Har han inte rätt att göra det?

Det krävs inte mycket mer än så för att bli avskräckt. När man sedan bott mestadels av sitt liv där så kan man gott och väl säga att det är mycket värre än vad han såg.
Citera
2011-10-08, 02:23
Medlem
Errouneouss avatar
Citat:
Ja, min empiri och statistik (Malmö Tingsrätt) talar för min sak. Vad jag har hört och sett så är det mer sannolikt att invandrare ger sig på de som ser svenska ut eftersom att de oftast inte utgör något motstånd och att de oftast har fler värdesaker på sig. Det är win-win situation för dem.

Varför skulle man välja att gå på en invandrare? Det är inte lika lätt på grund av två faktorer:
  • Bjuder upp till motstånd
  • Har oftast inget av större värde

Och klart som fan att du är förskonad i större utsträckning då du är en STOR kille, det säger ju sig självt. Men det fattar väl inte du.

Att du inte råkar ut för ett brott innebär inte att andra inte gör det. Och det förändrar ingenting, du är förskonad från det och det ska du vara glad över. Men en mängd svenskar är inte det.

Men herregud människa - du jämför en vanlig svensk utan kriminella anknytningar med en HA-snubbe... det är väl klart som FAN att kakmonstren inte ger sig på en HA-snubbe? Är du dum i huvudet eller? Två faktorer som kan få din underutvecklade hjärna att reflektera:
  • HA-snubben är med i HA, det är ett stort MC-gäng, han har kontakter som backar honom
  • Ingen ger sig på en HA-snubbe utan att det blir konsekvenser

Angående det fetmarkerade är ju PRECIS det jag säger bara det att det är FLER svenska offer din dumma jävla babian. Läs vad jag skriver.

Min poäng är att det är helt vilt skilda saker att ge sig på någon som ser svensk ut just för att han ser svensk ut och inte för att han antagligen har senaste mobilen och är jävligt tanig..
Jag har fått lika många blickar som vem som helst i malmö av gäng som går förbi mig och det är bara att fortsätta gå, man behöver inte koppla ögonkontakt och köra en alphamale koth grej av det.. ignorera det, kolla rakt fram och fortsätt gå.. och jag är som sagt stor och får inte mycket blickar och jag är övertygad om att jag inte är ensam om det..
De asen som rånar folk är djur (och förtjänar inte att vara i sverige för övrigt) och de går efter de som ser svaga ut oavsett härkomst..
Anledningen att de mest blir de svaga svenskarna och inte de svaga blattarna är för att de flesta känner faktiskt varandra, känner till varandra eller har på något sett knytning till varandra, malmö är inte så jävla stort..
Min poäng med HA var just att du skrev att de går på de som ser svenska ut för att de ser svenska ut och jag tog en överdrift för att få till att det är fler faktorer än utseende.. som du uppenbarligen är medveten om.
Citera
2011-10-08, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Hur kan man ens bosätta sig i Malmö? Det är Sverige skithål! Den värsta staden man någonsin kan befinna sig i Sverige, kvittar om man är invandrare eller svensk i Malmö invånarna är helt enkelt störda i huvudet. Jag var i Göteborg i två veckor och där såg jag vilken jävla skillnad det är på folket, fy fan alla var trevliga jämfört med Skåne, jag blev faktiskt chockad på ett posivivt sett.
Nice.... håll dig borta.
Citera
2011-10-08, 02:28
Medlem
Citat:
Min poäng är att det är helt vilt skilda saker att ge sig på någon som ser svensk ut just för att han ser svensk ut och inte för att han antagligen har senaste mobilen och är jävligt tanig..
Jag har fått lika många blickar som vem som helst i malmö av gäng som går förbi mig och det är bara att fortsätta gå, man behöver inte koppla ögonkontakt och köra en alphamale koth grej av det.. ignorera det, kolla rakt fram och fortsätt gå.. och jag är som sagt stor och får inte mycket blickar och jag är övertygad om att jag inte är ensam om det..
De asen som rånar folk är djur (och förtjänar inte att vara i sverige för övrigt) och de går efter de som ser svaga ut oavsett härkomst..
Anledningen att de mest blir de svaga svenskarna och inte de svaga blattarna är för att de flesta känner faktiskt varandra, känner till varandra eller har på något sett knytning till varandra, malmö är inte så jävla stort..
Min poäng med HA var just att du skrev att de går på de som ser svenska ut för att de ser svenska ut och jag tog en överdrift för att få till att det är fler faktorer än utseende.. som du uppenbarligen är medveten om.

Alla får blickar av gängen men säg det till de som blir överfallna. Att ignorera och enbart gå förbi fungerar inte om de valt dig som mål. Givetvis är de så fega att de väljer de som ser nervösa och oroliga ut, det behöver inte ens vara så, det kan vara fabricerat: "ey du har muckat med min bruscha" och skiten är igång.

Tror knappast att det potentiella rånoffret kopplar "alphamale" ögonkontakt. Han gör nog som du säger men råkar likväl ut för det.

Absolut. De är djur och de förtjänar inte att vara här, dock har jag redan redogjort för dig att det är (i större utsträckning) svenskar som blir rånade och utsatta av dessa primitiva idioter. Och angående att de kan känna varandra och respekterar det är sant, det är en faktor. Dock så är den största faktorn att svensken oftast inte gör något motstånd och oftast har prylar på sig av högt värde och därför är det strategiskt att plocka honom/henne.

Det fetmarkerade måste vara det mest efterblivna jag läst.

De ger sig på svenskar för att de är lättare byte i större utsträckning, HA är en helt annan sak då det är en respekterad och kriminell MC-organisation som är väletablerad. Det är väl klart att små blattegäng INTE går på en stor kille med HA-väst? Det säger sig självt.
Citera
2011-10-08, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninna24
Nice.... håll dig borta.

Det är ju exakt samma attityd gängen i Malmö har. Trevligt att du föregår med gott exempel.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in