2012-01-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
det är inte bara invandrarna men även inflyttade bondtölpar från Veberöd, Tollarp,Höör, etc.

de grymtar på skånska som grisar+ snus i käften, en plånbok med kedja... hehe
eller så klär de sig fint och låtsas vara stadsfolk,
90% av alla svenskar i Malmö är arbetarklass partask, en -två generationer tillbaka arbetade de som hjon en på fabrik,
Källa på dom etniskt svenska malmöbornas bakgrund tack?
Citera
2012-01-03, 13:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoes
Haha, vilka av er bor i Malmö? Jag bor själv där och känner mig nästintill aldrig otrygg.

Människor är olika. Du tillhör dem, som inte känner sig illa till mods förrän skottlossning sker på den gata, där du själv bor.
Citera
2012-01-03, 13:28
Medlem
charkovs avatar
Nytt mord på Lindängen (Kantatgatan) i Malmö.

Citat:
Larm inkommer om skottlossning på Kantatgatan. En person uppges vara skadad. Ambulans, samt flertalet polispatruller tillkallas och platsen spärras av.

Uppdatering: Personen uppges ha avlidit av sina skador.

Länk: Polisen.
Citera
2012-01-03, 13:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Nytt mord på Lindängen (Kantatgatan) i Malmö.

Morden duggar tätt i Malmö nu. Skillnaden mellan Malmö och Bagdad blir allt mindre.
Citera
2012-01-03, 13:47
Medlem
Wittgensteins avatar
Det är märkligt att våran (förvisso synnerligen inkompetenta) justitieminister inte verkar ha några åsikter om det ökande våldet i Malmö. Fast hon är väl upptagen med att jaga horkunder. Korkade moderatjävel.
Citera
2012-01-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Människor är olika. Du tillhör dem, som inte känner sig illa till mods förrän skottlossning sker på den gata, där du själv bor.

Absolut. Men jag undrar fortfarande. Blir trött på alla som beskriver hur folk bör fly från staden när de själva inte har någon direkt insikt i hur staden är och fungerar. De som mördas är nästintill aldrig oskyldiga och därför ska folk inte behöva gå runt och vara rädda. Men givetvis är det sorgligt som sker nu
Citera
2012-01-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Enligt statistiska centralbyrån och samtliga politiker flyr alla som arbetar och betalar skatt malmö. Men det har du missat antar jag?

Det har jag missat då jag inte tror att alla som arbetar och betalar skatt flyr. Men motbevisa mig gärna med en korrekt källa.

Var det synd om invandrarna när en svensk man sköt ner alla blattar? Hade svenskheten i staden gått för långt då? Eller var det kanske bara organiserad brottslighet/en psykisk man som gått för långt? Då är det ju polisen som har misslyckats.

kroppskultur: Jag håller verkligen med om att den rådande segregeringen är ett problem. Jag tror dock inte att svenskar har problem med att bo med invandrare just pga deras enligt dig märkliga kultur. Det är mer att de känner sig utanför om de endast bor med invandrare då de vill känna gemenskap. Det behövs en hyfsad balans i områdena mellan kulturerna. Därför är integrationen en viktigt nyckel till framgång. Detta sker på olika sätt. Ta sport som exempel. När jag var liten spelade det endast svenskar i mitt fotbollslag men nu är det ett lag med stor mångkultur där alla ungar kommer bra överens. Integration kan inte ske påtvingat. Den nya generationen tror jag kommer integrera sig mer med varandra då deras familj har bott här längre och är mer anpasade. Sedan tycker jag att du överdriver en del. En stor del av invandrarna i staden är hyfsat integrerade och fungerar bra med svenskar. Samtidigt vet jag ett ungt par i min bekantskap som bor i ett invandrar tättområde och trivs bra där. Men jag är verkligen inte naiv då jag förstår att Rosengård är ett problem...
Senast redigerad av Malmoes 2012-01-03 kl. 14:22.
Citera
2012-01-03, 14:12
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det är märkligt att våran (förvisso synnerligen inkompetenta) justitieminister inte verkar ha några åsikter om det ökande våldet i Malmö. Fast hon är väl upptagen med att jaga horkunder. Korkade moderatjävel.
Varför är det märkligt? Detta är ju målet. Det mål som de oförtrutet kämpat för under hela sin mandatperiod. Snart har de åtgärdat Göteborg också, och så står Stockholm på tur. Länge leve Reinfeldt, den mångkulturella mästerstrategen!
Citera
2012-01-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
det är inte bara invandrarna men även inflyttade bondtölpar från Veberöd, Tollarp,Höör, etc.

de grymtar på skånska som grisar+ snus i käften, en plånbok med kedja... hehe
eller så klär de sig fint och låtsas vara stadsfolk,
90% av alla svenskar i Malmö är arbetarklass partask, en -två generationer tillbaka arbetade de som hjon en på fabrik,

Till stor del är det nog så, men det är fortfarande svartskallar som står för nästan all kriminalitet och gör staden till en allt sämre och otrevligare plats.
Citera
2012-01-03, 14:38
Bannlyst
Alltså, jag upplever inte Malmö som farligt. Helt enkelt då jag bara har bra erfarenheter från staden. Jag är 22 men började festa i svartklubbarna redan i 16-17års åldern, bor visserligen inte i någon av ghettona (bor dock i ett område som är MELLAN Rosengård, Augustenborg & Sofielund).

När människor säger att Malmö inte alls är så dystert och mörkt som vissa får det att se ut som så förstår jag vad de menar. Jag t.ex. bor i en etta och har aldrig råkat ut för inbrott trots att massor med människor vet att jag har en hel del saker av värde i lägenheten, och de vet att jag bor ensam.

Förstår också att ni icke storstadsmänniskor ser Malmö som ett nytt Newark med ett mord i veckan då statistiken faktiskt talar för att Malmö är en av de farligaste städerna i Europa just nu (as we speak) med 2 mord på 3 dagar.

Men ja, min egna reflektion av staden är att jag tre kvällar/nätter i veckan går genom Seved från skolan och ingen kollar ens snett på mig. De andra dagarna är jag där och handlar weed och har inte problem då heller.
Senast redigerad av URBANARTS89 2012-01-03 kl. 14:41.
Citera
2012-01-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoes
Det har jag missat då jag inte tror att alla som arbetar och betalar skatt flyr. Men motbevisa mig gärna med en korrekt källa.

Etniskt svenska barnfamiljer flyr ofta staden. De som flyttar in och bor kvar är mycket studenter från andra delar av landet, ungdomar, unga barnlösa arbetande och gamlingar som inte orkar eller kan flytta.

Citat:
Var det synd om invandrarna när en svensk man sköt ner alla blattar? Hade svenskheten i staden gått för långt då? Eller var det kanske bara organiserad brottslighet/en psykisk man som gått för långt? Då är det ju polisen som har misslyckats.

Nej det var naturligtvis inte synd om dem. Denne psykiskt sjuke man reagerade på sitt eget sätt mot ett verkligt problem. Utan massinvandringen hade det nog aldrig hänt.

Citat:
kroppskultur: Jag håller verkligen med om att den rådande segregeringen är ett problem. Jag tror dock inte att svenskar har problem med att bo med invandrare just pga deras enligt dig märkliga kultur. Det är mer att de känner sig utanför om de endast bor med invandrare då de vill känna gemenskap. Det behövs en hyfsad balans i områdena mellan kulturerna. Därför är integrationen en viktigt nyckel till framgång. Detta sker på olika sätt. Ta sport som exempel. När jag var liten spelade det endast svenskar i mitt fotbollslag men nu är det ett lag med stor mångkultur där alla ungar kommer bra överens. Integration kan inte ske påtvingat. Den nya generationen tror jag kommer integrera sig mer med varandra då deras familj har bott här längre och är mer anpasade. Sedan tycker jag att du överdriver en del. En stor del av invandrarna i staden är hyfsat integrerade och fungerar bra med svenskar. Samtidigt vet jag ett ungt par i min bekantskap som bor i ett invandrar tättområde och trivs bra där. Men jag är verkligen inte naiv då jag förstår att Rosengård är ett problem...

Integration är bara bajs. Vad tror du de lite rikare eller överbelånade vita svenskar som bosatte sig på Bo01-området och i övriga Västra hamnen, i syfte att köpa sig frihet från blattar och mångkultur i en trendig, etniskt homogen och kvävande fittig medelklassmiljö, tycker om att horder av skräniga blattar invaderar området med omgivningar varje sommar när det är soligt och varmt?
Senast redigerad av Varnagel 2012-01-03 kl. 14:50.
Citera
2012-01-03, 14:49
Medlem
Schlaktarnns avatar
Av det man har läst så verkar de som att folk är mer hatiska i Malmö, mer grova våldsdåd och liknande till skillnad från Stockholm där det är mest spektakulära rån mot banker,värdetransporter och liknande.

Några städer som klarat sig bra från kulturberikarna är ju Örebro,Norrköping, Linköping och Uppsala. Men dröjer nog inte länge förens dom också är likadana som malmö,eskilstuna och södertälje..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in