2012-03-05, 19:11
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Här tänker du fel. Svart arbetskraft är snedvriden konkurrens och vita företagare blir därmed utkonkurrerade. Samtidigt leder ett förfall av skattemoralen till en sänkning av det sociala kapitalet, i det här fallet viljan att betala skatt och tilliten till välfärdssystemet. När det sociala kapitalet urholkas pga fusk kommer korruptionen att växa och Sveriges ekonomi ta skada som helhet, då en hög korruption är klart negativ för ekonomisk utveckling (jag hoppas att jag inte behöver förklara varför). Eller kortare och mer koncist uttryckt: Om det nu är bra att inte betala skatt, varför då inte avskaffa momsen för alla? Var i ligger problemet? Om en ekonomisk reform är sund är den allmängiltig och skall då genomföras i hela samhället så att det blir en rättvis konkurrenssituation.

Du har nog missuppfattat mig, klart det är bättre om alla skulle jobba vitt, Men är det inte bättre att man har ett jobb men fifflar lite grann med skatten, det kommer ändå in skattepengar eftersom det inte finns någon som jobbar 100 % svart, går inte med tanke på att vi har den mest effektiva skatteverket i det här landet.

alt 1: en arbetslös person som går på socialbidrag: -15 000 i skattemedel
alt 2: en person som jobbar mest svart: kanske 1000 kr + i vitt skattemedel

Jo, valet är ganska lätt. För mig i alla fall
Citera
2012-03-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmo1910
Du har nog missuppfattat mig, klart det är bättre om alla skulle jobba vitt, Men är det inte bättre att man har ett jobb men fifflar lite grann med skatten, det kommer ändå in skattepengar eftersom det inte finns någon som jobbar 100 % svart, går inte med tanke på att vi har den mest effektiva skatteverket i det här landet.l

Jag har inte missuppfattat någonting, och för övrigt går det alldeles utmärkt att jobba 100% svart. Det är nämligen så att ungefär hela myndighetssverige, läkare, handläggare, skattemyndigheter och i vissa fall polis och rättsväsende tittar åt ett annat håll när det är invandrare det gäller. Jag kan inte belägga för dig att det är så, eftersom det givetvis inte finns några studier på ämnet. Dock är finns det massor av empiri som tyder på att situationen är precis som jag beskriver den. Så du får antingen ta mitt ord eller tro att jag ljuger, det är upp till dig.

Citat:
alt 1: en arbetslös person som går på socialbidrag: -15 000 i skattemedel
alt 2: en person som jobbar mest svart: kanske 1000 kr + i vitt skattemedel

Jo, valet är ganska lätt. För mig i alla fall

Se mitt inlägg ovan om varför det här är fel. I alternativ 1 räknar du ju för övrigt inte med de skatteinkomster som kommer av att någon som jobbar vitt utför tjänsten istället för den svartjobbande chokladmannen.
Citera
2012-03-05, 19:28
Medlem
spoilers avatar
Våldsromantikern Mikael Wiehe berättar.

"Men Wiehe tycker ändå bättre om Malmö nu.
– Det är inte längre en liten gränsstad i ett gränsland nära Nordpolen utan en mycket öppnare, roligare och lite farligare stad, säger han."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1612446/Recepten-mot-Malmos-negativa-stamplar.html
Citera
2012-03-05, 19:32
Medlem
malmo1910s avatar
Se mitt inlägg ovan om varför det här är fel. I alternativ 1 räknar du ju för övrigt inte med de skatteinkomster som kommer av att någon som jobbar vitt utför tjänsten istället för den svartjobbande chokladmannen.[/quote]

Om man jobbar och har en inkomst får man ju inte socialbidrag, jag tycker fortfarande att det är bättre att jobba och betala lite skatt än att inte jobba och suga socialpengar ur systemet, Håller du inte med om det?
Sen är ett samhälle där alla jobbar vitt och betalar sin skatt en perfekt värld, men nu ser det inte ut så, tyvärr
Citera
2012-03-05, 22:54
Medlem
Citat:
Om man jobbar och har en inkomst får man ju inte socialbidrag, jag tycker fortfarande att det är bättre att jobba och betala lite skatt än att inte jobba och suga socialpengar ur systemet, Håller du inte med om det?
Sen är ett samhälle där alla jobbar vitt och betalar sin skatt en perfekt värld, men nu ser det inte ut så, tyvärr

Well, för det första tror jag nog att rätt många av de som jobbar svart uppbär socialbidrag också, det hör liksom till att göra fler olagliga saker när man redan svartarbetar. Tänk över det jag sa förut, om det nu är bra att folk slutar betala inkomstskatt och arbetsgivaravgifter, varför inte utöka detta alla svenskar? Tror du systemet kommer att funka då?
Citera
2012-03-06, 07:20
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Våldsromantikern Mikael Wiehe berättar.

"Men Wiehe tycker ändå bättre om Malmö nu.
– Det är inte längre en liten gränsstad i ett gränsland nära Nordpolen utan en mycket öppnare, roligare och lite farligare stad, säger han."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1612446/Recepten-mot-Malmos-negativa-stamplar.html

Räknar med att gristrynet ger bort sina miljoner som han har på banken, hus, lägenheter, bilar, båtar etc. och bosätter sej i Rosengård med en pension på lägsta nivå.
Citera
2012-03-06, 10:39
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning
Räknar med att gristrynet ger bort sina miljoner som han har på banken, hus, lägenheter, bilar, båtar etc. och bosätter sej i Rosengård med en pension på lägsta nivå.

Det är faktiskt märkligt, att de som proklamerar mångkulturens evangelium sällan eller aldrig bor i den.
Citera
2012-03-06, 15:04
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning
Enda trösten är att han snart kommer att bo vid en starkt trafikerad bussgata när väl busstrafiken från Södra Förstadsgatan flyttas över till hans gata och det multikulturella Malmö kommer honom ännu närmare med folk från fjärran länder som kommer att dras till station Triangeln.
Citera
2012-03-06, 21:44
Medlem
0Thor0s avatar
Jag tyckte det var fint och vackert, sådär exotiskt multikulturellt.
Att nu en socionom i Malmö gått ut med att det är bra att ungdomar bär skyddsväst, för att iaf ha något skydd!
Vågar vi gissa att detta snart är standardutrustning för våra barn och ungdomar i alla städer?

Hhahhaha Sverige är fantastiskt
http://avpixlat.info/2012/03/06/dokumentar-om-skotten-i-malmo/
Citera
2012-03-06, 22:30
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Jag tyckte det var fint och vackert, sådär exotiskt multikulturellt.
Att nu en socionom i Malmö gått ut med att det är bra att ungdomar bär skyddsväst, för att iaf ha något skydd!
Vågar vi gissa att detta snart är standardutrustning för våra barn och ungdomar i alla städer?

Hhahhaha Sverige är fantastiskt
http://avpixlat.info/2012/03/06/dokumentar-om-skotten-i-malmo/

Ha,ha...jasså, var det det kärringen mena! Jag såg bara en snutt och trodde hon mena typ HA västar. Fatta inget då.
Citera
2012-03-06, 22:37
Medlem
ViciousDeliciouzs avatar
Malmö är en jävla skitstad, skulle aldrig flytta dit, har redan bott på Bergsgatan tillfälligt, och det var vidrigt nog.

Var man än går ser man berikare, o man hör inte många ord på svenska ombord på bussarna..
Jävla djungeltransport.
Citera
2012-03-06, 23:04
Medlem
Staniolrustnings avatar
Sitter och tittar på Skotten i Malmö nu. 70 talet ringer och vill ha sitt flumsnck tillbaka.

Lite roligt att den fina Malmönegern och mångkulturposterboy Leslie är med. Särskit i kontrast till hur man berättar att mamma blatte ligger hemma och gråter när blattesonen är ute och begår rasistiska våldsbrott mot Svenskar.

Citat:
Leslie och hans kompisar kunde gå fram till en kille på gatan och säga: Du har snackat skit.
– Och killen bara "Nej, nej" och vi bara slår ner honom.

Och så här uttrycker mamma neger sin djupa sorg:
Citat:
– Sista gången jag var hos polisen var för fyra år sedan. De ringde och sa "Vi har din son här". Jag gick till grannen och sa: Nu ska jag duscha, sminka mig, nu kanske jag ska gifta mig med en polis för jag har varit där så många gånger, säger Josephine och skrattar så hon ligger dubbelvikt.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1147133/Leslie---kvarterets-kung.html

Inte en jävla gång prata man om alla det 1000 tals Svenskar som är offer för blattarnas härjningar. Inte EN jävla gång. Bara en jävla massa snyftande för kriminella negrer och araber som är så ledsna, sorgsna och rädda. Inte för att jag hade förväntat mig nått annat från SVT, men känner ändå att jag tappar humöret på riktigt.
Senast redigerad av Staniolrustning 2012-03-06 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in