Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Det där med att vifta utländska flaggor sker även i gbg. Något som stör mig starkt och jag blir förbannad varje gång jag ser skiten. Jag har inget emot att dom viftar sina flaggor om dom ska fira något från hemlandet. Det hade jag också gjort om jag hade flyttat utomlands, firat midsommar eller 6 juni.
Fruktansvärt ologiskt för man är väl ändå i Sverige och då är det svenska flaggan man ska vifta med när man tar examen. Ännu sjukare är det om dom är födda i Sverige, då visar ännu mer tydligt hur dom inte vill integrera sig.
Har pratat med flera utlänningar som inte ser sig som Svenskar och det blir ett problem i framtiden om människor inte integrerats i samhället, trots att dom är födda här med mera. Då är vi helt plötsligt flera befolkningar men inga svenskar. Om Sverige ska bli som USA ett multikulturellt land då måste folk integreras, det funkar inte folk lever isolerat i olika etniska grupper som i deras hemländer, då blir det bara problem efter problem.
Jag håller med. Ser heller inga problem att de firar något med sina flaggor, som du säger så hade även jag gjort det om jag bodde utomlands. Men att inte se en enda Svensk flagga i bilarna är fan oroväckande på nåt sett, jag vet inte men det är som att då respekterar man inte Sverige och vill inte va en del av det. Blir också jävligt arg inombords, det borde va en självklarhet att man vill hylla Sverige om man fått komma hit eller är född här, fått ta det av samhället och utbildning och allt vad det innebär. Man behöver kanske inte alltid identifiera sig som Svensk men vafan... visa lite respekt för helvete... Jaa det är oroväckande det där, hur det kommer bli i framtiden när det finns folk som vill göra om Sverige till ett annat land.
Citat:
Ursprungligen postat av
BoulevardAlruna
Det är nåt med att de alltid måste leka (eller rättare sagt -FÖRA) krig!? Här slänger ”studenterna” (har väl inflations-godkänt i betyg i bästa fall, kan väl inte mer än 100 ord svenska) raketer. INGEN kan komma å säga att ”men raketer sköt vi också när vi tog studenten i Arvika 1988”, nej för det fanns bara inte.nä fucking krigszon ska det vara när dessa blattar ska fira ngt, aggressivt och som en ockupationsmakt med sina flaggor och sin hemska böneutrop-musik. Arma Malmö, arma Sverige
Jaa vad fan är problemet med att vilja skapa krig?! Sjukt konstigt fenomen. Var påväg hem från jobbet idag, gick över ett övergångställe vid Möllevången. Fullkomligt kaos, tutande bilar no problems men när jag går över övergångstället hör jag bara nån ropa till sin kompis något i stil med "Walla Aliiiiii" samtidigt som en stor jävla raketbomb avfyras mitt i gatan. Sen hör jag "SVERIIIIGEEEE!!". Fullkomligt kaos. Att placera en raketbomb mitt i en 4 vägs korsning på en starkt trafikerad väg är väl dock bara en bråkdel av hur det kommer se ut på nyår här...
Citat:
Ursprungligen postat av
T.H.F.C.
I det "nya spännande Sverige" är risken tyvärr stor att du blir misshandlad om du konfronterar aggressiva MENA-invandrare som bara letar en ursäkt för att få spöa upp en "svennehora".
Man märker snabbt vilka som är bra individer och vilka som är rötägg, invandrare som svenne. Märks dock tydligt vilka majoriteten av rötäggen är. Som nyinflyttad i Malmö började jag precis på nytt jobb. Det är mer invandrare än Svenskar. Jobbar med två just nu som jag tror är Afghaner, minns inte vad dom sa att dom kom ifrån. Inget ont alls i dom, bra snubbar liksom även om de kanske är lite väl mycket arabiska ibland men det kan jag svälja då dessa behandlar mig med respekt och dom gör så gott dom kan med Svenskan, ena snubben snackar flytande. Men när man går på stan kan man få konstiga kommentarer eller blickar och man märker tydligt vad det är för folkgrupp som är gapigast/stökigast och kan ibland uppfattas som hotfulla. Det låter kanske som att jag levt under en sten i många år men klart jag har fattat att det finns problem i samhället även om det inte var så stora där jag bodde innan. Nu ser jag det med egna ögon och jaa det är som sagt inte alla, respekt till dom som verkligen vill integreras, men just dessa gapiga gäng som skriker och för ett jävla liv... Som har brist på respekt, det känns som att väldigt många här systematiskt hånar och tystar ner Svennen.. Ja jag vet inte allt känns konstigt, kanske var man lite väl naiv när man fick för sig att flytta hit. Om man snackar begreppet "vi mot dom" känns det inte direkt som att det var Svensken som kom på det begreppet. Kaos brooor...