2015-11-06, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ok, då kan du prata med mig t.ex. Jag vet andra Malmöbor här på flashback och IRL som är så där lagom glada över utvecklingen ska du veta.

Jag stormtrivs inte. Det är definitivt inte så illa som en del gör gällande, men det är inte direkt bra heller, och det har blivit markant sämre dom sista åren.

Har du hört skottlossning någon gång? Har du sett vita tjejer antastas av icke-svenskar på öppen gata?
Bor du i ett område där svenskar är i majoritet? Har du konfronterats fysiskt eller verbalt av icke-svenskar någon gång?

Malmö fascinerar mig. Funderar på att åka dit någon helg, bara för att se hur det är där nere.
Citera
2015-11-06, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Har du hört skottlossning någon gång? Har du sett vita tjejer antastas av icke-svenskar på öppen gata?
Bor du i ett område där svenskar är i majoritet? Har du konfronterats fysiskt eller verbalt av icke-svenskar någon gång?

Nej, Nej, Ja, Ja

Citat:
Malmö fascinerar mig. Funderar på att åka dit någon helg, bara för att se hur det är där nere.

Gör det, var inte packad på fel ställe mitt i natten dock, är mitt tips.
Citera
2015-11-06, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Nej, Nej, Ja, Ja

Gör det, var inte packad på fel ställe mitt i natten dock, är mitt tips.

Var det fysiskt, verbalt eller både och?

Vad menar du med fel ställe, förorter? Att vara packad mitt i stan en lördagsnatt ska väl inte vara några problem, eller?
Citera
2015-11-06, 22:10
Medlem
BaronVonHelsings avatar
De Afghaner som kommer och får höra att Sverige äntligen vill dämpa flyktingströmmen, säger: "Ser inte ni vad som händer med vårt hemland?".

Jo, det gör vi, men de ser inte vad som händer med vårt.
Citera
2015-11-06, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Var det fysiskt, verbalt eller både och

Både och.

Citat:
Vad menar du med fel ställe, förorter? Att vara packad mitt i stan en lördagsnatt ska väl inte vara några problem, eller?

Vinglar du in på fel sidogata i fyllan så kan det bli lite mindre roligt, faktiskt.
Citera
2015-11-07, 02:18
Medlem
EU-migranterna biter sig fast utanför stadshuset.
EU-migranter2
De verkar fullt allvar tro att stan ska upplåta en tomt till dem efter att den förra lämnades som en stor avskrädeshög som skattebetalarna får sanera för 1 - 11/2 miljon.
Senast redigerad av softboll 2015-11-07 kl. 02:22.
Citera
2015-11-07, 06:40
Medlem
cavvemans avatar
Jag bor i Eslöv. Idag på morgonen(0605) var jag tvungen att byta tåg på Malmö C. Jfc alltså, jag har lyckats undvika att ta mig till Malmö i minst 6 månader nu. Och vad mötte mig när jag anlände till Malmö C? Fullt med araber överallt(mer än vad det brukar vara). Städarna som skulle börja sitt morgonskift såg i det närmaste förtvivlade ut. Det låg bokstavligen araber överallt på golvet och sov.

Poliserna som agerade som barnvakter var i praktiken frustrerade över att ha den arbetsuppgiften. Det hörde man i deras samtal med varandra.

I praktiken så har Malmö C blivit en flyktinganläggning. Är ej längre en tågstation.

Om du har ärenden till Malmö, försök att i möjligaste mån undvika komma in med tåg. Ta buss eller flyg istället. Det är mitt råd.
Citera
2015-11-07, 09:15
Medlem
spoilers avatar
"Läget är lika akut i Malmös skolor. Sedan höstterminen startade har över 500 barn börjat i kommunens grundskolor.

– Volymerna är så stora att vi inte klarar det. Man bör snabbt komma fram till nya lösningar. Varje vecka förvärras situationen, säger Anders Malmquist, grundskoledirektör."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/rekordmanga-ensamkommande-till-malmo
Citera
2015-11-07, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Jag bor i Eslöv. Idag på morgonen(0605) var jag tvungen att byta tåg på Malmö C. Jfc alltså, jag har lyckats undvika att ta mig till Malmö i minst 6 månader nu. Och vad mötte mig när jag anlände till Malmö C? Fullt med araber överallt(mer än vad det brukar vara). Städarna som skulle börja sitt morgonskift såg i det närmaste förtvivlade ut. Det låg bokstavligen araber överallt på golvet och sov.

Japp, jag var in och tittade för i fredags av nyfikenhet, fanns knappt en sittplats ledig.
Afghanpojkar, och mellanösternfolk överallt. Tydligen räcker inte bussarna till:

http://www.expressen.se/kvallsposten/hundratals-flyktingar-vantade-pa-bussarna/

Hundratals flyktingar väntade i går kväll vid Malmö Centralstation.
Många försökte komma ombord på någon av de få bussar som körts fram.
– Det är ett hårt tryck, säger Johanna Måhlén vid Migrationsverkets pressjour.
Citera
2015-11-07, 12:58
Medlem
Kom förbi Fi s stora partilokal fortfarande inga tiggare som fått tak över huvudet där inte.
Citera
2015-11-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Kom förbi Fi s stora partilokal fortfarande inga tiggare som fått tak över huvudet där inte.
Undrar om Soraya Prost har varit i Malmö och gett moraliskt stöd till sina romska fränder som hon ömmar så för. Undrar om själv gett så mycket som en krona till dem av den oförskämt feta lön som skattebetalarna förser henne med som EU parlamentariker?
Citera
2015-11-08, 07:06
Medlem
Därför stannar flyktingarna i bussen – "Vi vill till Malmö"

De 24 flyktingar som vägrar kliva av bussen på Centralstationen i Sundsvall vill resa vidare till Malmö. De har möjlighet att kliva av och ta tåget söder ut. Men brist på pengar sätter stopp. Därför stannar de på bussen.
– Vi vill till Malmö, södra Sverige, säger Samoual Omar, en av flyktingarna på bussen.

http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/darfor-stannar-flyktingarna-i-bussen-vi-vill-till-malmo

Vi vill vi kräver vi vägrar vi ska ha.

.................

Den 51-årige mannen nekades en sovplats på polishuset – då tände han eld på en bil.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/begick-brott-for-att-fa-sovplats/

Svensk hemlös som tröttnat på särbehandling ??
Senast redigerad av ascheberg 2015-11-08 kl. 07:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in