2018-08-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Detta är mina rena åsikt, hur kan det vara att trolla? på vilket sätt trollar jag? Det var visst vid Möllevången jag åkte.

Misstänkte det.

Ingen plats för barn.

F ö det område i Sverige där F! har högst stöd. (över 30%) Och ett av de områden med högst kriminalitet. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fi-fick-over-30-procent-pa-mollevangen
Däremot har det inte skett några stora förbättringar i Malmös innerstad eller miljonprogramsområden. Tvärtom har läget i Södra innerstaden blivit ännu mer alarmerande. De som bor runt Möllevångstorget, Södervärn, och Sofielund har störst problem i landet när det gäller brottslighet och otrygghet på gator och torg.
https://www.sydsvenskan.se/2007-09-24/har-begas-flest-brott-i-sverige
– Möllan erbjuder den här romantiska bilden av det kulturblandade Malmö. Men samtidigt är det ju inte så mycket kulturblandning, det är mest en slags kuliss. Det finns till exempel en rad restauranger där Andersson, Pettersson och Lundström dricker öl om kvällarna. Runt hörnet finns falafelserveringarna där invandrare träffas.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-har-forandrats-i-malmo
Ganska trevligt ändå om man vill ta sig en billig öl och något billigt äta. Rekommenderad ålder är 25-44 år.

Nä - Sveries innerstäder kommer bli som USAs innerstäder: ett tillhåll för dem som inte kommer därifrån. Kriminalitet, gäng som driver omkring.
Citera
2018-08-07, 22:54
Medlem
pampussas avatar
Om Malmö i Resett: https://resett.no/2018/08/07/malmo-byenes-titanic/

Det som kalles «Robin Hood-skatten» i Sverige anvendes til å snu underskudd til solide overskudd i utsatte kommuner. Utjevningssystemet for kommunene vedtas hvert år med stort flertall i Riksdagen, og Malmö sikrer seg alltid det største bidraget.

Malmøs ordfører, Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kan dette spillet og sender jevnlig ut pressemeldinger som forteller at Malmös budsjett er en suksess og et forbilde. I 2017 viste byen et overskudd på 1,1 milliarder kroner. Dette overskuddet var mulig fordi Malmö fikk nesten fem milliarder fra utjevningssystemet i Sverige, en direkte innsprøytning av penger til kommunekassen. I tillegg kom ytterligere et par milliarder gjennom den politiske organisasjonen «Region Skåne».

«Hykleri», skrev nasjonaløkonomen Tino Sanandaji i sin bok «Massutmaning» . Uten bidrag fra stockholmskommunene var Malmö for lengst konkurs. «Fullstendig urimelig», skrev Leif Gripestam (M), ordfører i Täby, som kaller Malmö for «ET SVART HULL». Stockholmskommuner dominerar på listen over kommuner som tvinges til å overføre bidragspenger.

Ikke minst irriterer det både Stockholmskommuner og «glesbygdkommuner» at Malmö samtidig investerer i konserthus og to store svømmehaller for milliarder.
Citera
2018-08-07, 23:02
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Mångkultur kan kanske låta bra och positivt. Men nu är det ganska så tydligt att det inte är mångkultur politikerna vurmar för, Islam är inte direkt synonymt med mångkultur.

För mig betyder mångkultur ickeintegration. Det är exakt vad det betyder om man tänker på det. Man integrerar sig inte i samhället om man behåller sin kultur.
Det är bara idioter som kan vilja ha multikultur.
Citera
2018-08-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Främsta nettoinbetalarna är ej kranskommuner kring Sthlm, utan industritäta kuststäder utmed Norrlandskusten. Från Kalix till Gävle.

Lol.
Citera
2018-08-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
Du snackar skit. Varför flyttar du inte i sådana fall?
Flera skäl, först och främst att det är billigt att bo här, jag har en trerummare på 100 kv och betalar
5 000 kr i månaden och jag har tuktat gänget. Nu du är en cuck som stöder detta gäng.
Citera
2018-08-08, 00:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Var en sväng i Österlen nyligen. Vi bodde där i 2 veckor och upplevde fina stränder och människor. Var en dag förbi Trelleborg för att sedan ta beslutet att äta i Malmö med mina barn.

Jag har inte varit i Malmö på 15 år minst, men det jag möttes av var helt sjukt, vad fan har hänt?
Det var som att åka in i Bagdad, helt nersprayade gator och torg, butiker med arabtext varje meter. Jag ville/vågade fan inte gå ur bilen med mina superblonda barn. Jag åkte ur skiten illa kvickt och åt på vägen till Ystad istället.

Vad fan har hänt? man brukar höra om Malmö visst, men när man ser det med sina egna ögon. O herre jävlar.

Kan man med gott samvete byta ut en hel befolkning med en utländsk sådan i en av Sveriges största städer? För inte i en enda bil eller på gatan såg jag en svensk. Snacka om att man var i minoritet.

Och de som påstår att människorna jag såg här är svenskar måste fan vara efterblivna.

Det är som 500 000 svenskar skulle forcera sig in i Afghanistans/Irak/Israel/Palestina för att sedan ta över deras största städer. Undrar om de skulle välkomna oss.

Är Malmö inte väldigt segrigerat.
Rikt och välmående vid kusten.
Getto in mot landet.

Vi kommer däremot i e snar framtid få se en gravitationseffekt. Jag med många andra har svårt att tro att alla de som portionerats ut i byhålorna i norrland och småland kommer stanna där. De kommer att vilja söka sig till sina egna som bor i storstäderna. Och då kommer Malmös historia ta en ny vändning.

Vi väntar med förfäran på att se hur illa det kan bli. U.S och Chicago är en måttstock på hur illa det kan gå.
Citera
2018-08-08, 01:09
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Är Malmö inte väldigt segrigerat.
Rikt och välmående vid kusten.
Getto in mot landet.
Vi kommer däremot i e snar framtid få se en gravitationseffekt. Jag med många andra har svårt att tro att alla de som portionerats ut i byhålorna i norrland och småland kommer stanna där. De kommer att vilja söka sig till sina egna som bor i storstäderna. Och då kommer Malmös historia ta en ny vändning.
Vi väntar med förfäran på att se hur illa det kan bli. U.S och Chicago är en måttstock på hur illa det kan gå.
Men Malmö är ganska litet, det är nära mellan de etniska enklaverna, jag tror de svenska områdena kommer försvinna; de flyttar till grannkommuner istället, med lägre skatt och bättre kommunal service.

Den inflyttningen pågår nog hela tiden, den kommer ta fart när de varit här två år och staten slutar betala bidrag till kommunerna då kommer alla vilja bli av med dem och de flyttar till Malmö, Södertälje, Botkyrka, alla gamla bruksorter de tagit över etc.
Citera
2018-08-08, 01:13
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Vad fan har hänt? man brukar höra om Malmö visst, men när man ser det med sina egna ögon. O herre jävlar.

Jag låg på Ribban och iakttog följande;
En släkt bestående av 5 hucklekärringar och 5 män med ett antal barn intog platsen bredvid.
Det var över 30 grader varmt.
Männen fick snabbt av sig tröjorna och sprang ner i det svalkande vattnet.
När männen kom tillbaka så ställde sig två av dem och bevakade när döttrarna (10-13 år) fullt påklädda fick gå ner i vattnet för att svalka sig.
Synen gjorde mig och många andra illa berörda.
Ska barn i Sverige behöva utsättas för religiös extremism år 2018?
Var finns feminister och BRIS när de behövs som mest?
Detta hör inte hemma i Sverige.
Citera
2018-08-08, 01:15
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Men Malmö är ganska litet, det är nära mellan de etniska enklaverna, jag tror de svenska områdena kommer försvinna; de flyttar till grannkommuner istället, med lägre skatt och bättre kommunal service.

Den inflyttningen pågår nog hela tiden, den kommer ta fart när de varit här två år och staten slutar betala bidrag till kommunerna då kommer alla vilja bli av med dem och de flyttar till Malmö, Södertälje, Botkyrka, alla gamla bruksorter de tagit över etc.

En ny spännande tid.
Och när det gäller Malmö så får hela Sverige vara med och betala.

Personligen så är jag villig att betala danmark för att ta över Skåne.
Citera
2018-08-08, 01:20
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En ny spännande tid.
Och när det gäller Malmö så får hela Sverige vara med och betala.

Personligen så är jag villig att betala danmark för att ta över Skåne.

Ändå bättre att betala för att slippa de i sin egen kommun än att betala och bli våldtagen och rånad för att man måste bo granne med dem. Samla dem i getton. Gettobildning är en naturlag i ett mångkulturellt samhälle.
Citera
2018-08-08, 01:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ändå bättre att betala för att slippa de i sin egen kommun än att betala och bli våldtagen och rånad för att man måste bo granne med dem. Samla dem i getton. Gettobildning är en naturlag i ett mångkulturellt samhälle.

....
Citera
2018-08-08, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Detta hör inte hemma i Sverige.

Politikerklassen som varje val får förnyat mandat hävdar motsatsen: islam är en del av Europa. Inte bara Bosnien, utan numer hela Europa. Och så nöjer de sig med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in