2021-06-10, 12:01
Medlem
Japp, som en person som emigrerade till malmö från en annan utvecklad nation för 20 år sedan kan jag bekräfta att malmö har blivit en getto. Jag vill ut, men vart ska jag? varje stad i sverige är nu en getto.
Citera
2021-06-10, 22:39
Medlem
Folk tar examen nu. Bör man fråga varför folk kör omkring och tutar i sina bilar med en icke svensk flagga? Det är väl ändå i Sverige dom har gått i skolan och tar examen? Jag såg en bil med massa olika flaggor, men ingen Svensk!? Det är knas. Jag är relativt nyinflyttad i Malmö, har polare här och ville testa på storstaden, Göteborg låg för nära där jag bodde innan, Sthlm lockar inte. Visst finns det skönt folk i Malmö, men det är mycket som är knas. Ibland känner jag mig diskriminerad i mitt egna land för att jag just är Svensk men det kan ju också bero på mig som person. Jag är kanske vad man skulle kunna kalla den "typiske" blyga, lite försiktiga, rädda Svensken. Något som krockar med den gapiga Afghanen. Jag har märkt att jag måste steppa upp mitt game här och nu om jag ska klara mig i denna stad. Stå på sig lite, inta lite civilkurage. Säga ifrån om någon beter sig illa, inte ta nån skit. Jag blir sugen på att göra sociala experiment med en "hidden-bodycam" mot olika gäng och individer. Exempel om nån går och slänger en burk eller annat skräp mitt på gatan, eller slänger den jävla el scootern mitt i cykelbanan. Konfrontera personen eller gängen och fråga om den verkligen ska ligga där. Känns som att det hade blivit ett jävla liv då, därav bodycamen. Visst inga jätte stora problem att konfrontera jämfört med all annan skit som händer men det hade vart ett kul experiment och just dessa exempel jag tog upp sker varje dag så det hade inte vart svårt att bevittna.
Senast redigerad av Snarkomanen 2021-06-10 kl. 22:42.
Citera
2021-06-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Folk tar examen nu. Bör man fråga varför folk kör omkring och tutar i sina bilar med en icke svensk flagga? Det är väl ändå i Sverige dom har gått i skolan och tar examen? Jag såg en bil med massa olika flaggor, men ingen Svensk!? Det är knas. Jag är relativt nyinflyttad i Malmö, har polare här och ville testa på storstaden, Göteborg låg för nära där jag bodde innan, Sthlm lockar inte. Visst finns det skönt folk i Malmö, men det är mycket som är knas. Ibland känner jag mig diskriminerad i mitt egna land för att jag just är Svensk men det kan ju också bero på mig som person. Jag är kanske vad man skulle kunna kalla den "typiske" blyga, lite försiktiga, rädda Svensken. Något som krockar med den gapiga Afghanen. Jag har märkt att jag måste steppa upp mitt game här och nu om jag ska klara mig i denna stad. Stå på sig lite, inta lite civilkurage. Säga ifrån om någon beter sig illa, inte ta nån skit. Jag blir sugen på att göra sociala experiment med en "hidden-bodycam" mot olika gäng och individer. Exempel om nån går och slänger en burk eller annat skräp mitt på gatan, eller slänger den jävla el scootern mitt i cykelbanan. Konfrontera personen eller gängen och fråga om den verkligen ska ligga där. Känns som att det hade blivit ett jävla liv då, därav bodycamen. Visst inga jätte stora problem att konfrontera jämfört med all annan skit som händer men det hade vart ett kul experiment och just dessa exempel jag tog upp sker varje dag så det hade inte vart svårt att bevittna.

Det där med att vifta utländska flaggor sker även i gbg. Något som stör mig starkt och jag blir förbannad varje gång jag ser skiten. Jag har inget emot att dom viftar sina flaggor om dom ska fira något från hemlandet. Det hade jag också gjort om jag hade flyttat utomlands, firat midsommar eller 6 juni.

Fruktansvärt ologiskt för man är väl ändå i Sverige och då är det svenska flaggan man ska vifta med när man tar examen. Ännu sjukare är det om dom är födda i Sverige, då visar ännu mer tydligt hur dom inte vill integrera sig.
Har pratat med flera utlänningar som inte ser sig som Svenskar och det blir ett problem i framtiden om människor inte integrerats i samhället, trots att dom är födda här med mera. Då är vi helt plötsligt flera befolkningar men inga svenskar. Om Sverige ska bli som USA ett multikulturellt land då måste folk integreras, det funkar inte folk lever isolerat i olika etniska grupper som i deras hemländer, då blir det bara problem efter problem.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2021-06-10 kl. 23:28.
Citera
2021-06-11, 12:20
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

Har varit så nu några år när man ser studenter att majoriteten har utländska flaggor och inte svenska, man kan tycka nånting är fel kommer här som utlänning sen kör dom runt med en icke svensk flagga.. vad gör dom här ens då ?

Du bör vara på din vakt ja i den här staden, den är lite förlorad sen länge om man säger så.
Citera
2021-06-11, 14:50
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Det är nåt med att de alltid måste leka (eller rättare sagt -FÖRA) krig!? Här slänger ”studenterna” (har väl inflations-godkänt i betyg i bästa fall, kan väl inte mer än 100 ord svenska) raketer. INGEN kan komma å säga att ”men raketer sköt vi också när vi tog studenten i Arvika 1988”, nej för det fanns bara inte.nä fucking krigszon ska det vara när dessa blattar ska fira ngt, aggressivt och som en ockupationsmakt med sina flaggor och sin hemska böneutrop-musik. Arma Malmö, arma Sverige
Citera
2021-06-11, 17:54
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
I det "nya spännande Sverige" är risken tyvärr stor att du blir misshandlad om du konfronterar aggressiva MENA-invandrare som bara letar en ursäkt för att få spöa upp en "svennehora".
Citera
2021-06-11, 18:17
Medlem
Hur stor andel av Malmös befolkningen är muslimer?
Citera
2021-06-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det där med att vifta utländska flaggor sker även i gbg. Något som stör mig starkt och jag blir förbannad varje gång jag ser skiten. Jag har inget emot att dom viftar sina flaggor om dom ska fira något från hemlandet. Det hade jag också gjort om jag hade flyttat utomlands, firat midsommar eller 6 juni.

Fruktansvärt ologiskt för man är väl ändå i Sverige och då är det svenska flaggan man ska vifta med när man tar examen. Ännu sjukare är det om dom är födda i Sverige, då visar ännu mer tydligt hur dom inte vill integrera sig.
Har pratat med flera utlänningar som inte ser sig som Svenskar och det blir ett problem i framtiden om människor inte integrerats i samhället, trots att dom är födda här med mera. Då är vi helt plötsligt flera befolkningar men inga svenskar. Om Sverige ska bli som USA ett multikulturellt land då måste folk integreras, det funkar inte folk lever isolerat i olika etniska grupper som i deras hemländer, då blir det bara problem efter problem.

Jag håller med. Ser heller inga problem att de firar något med sina flaggor, som du säger så hade även jag gjort det om jag bodde utomlands. Men att inte se en enda Svensk flagga i bilarna är fan oroväckande på nåt sett, jag vet inte men det är som att då respekterar man inte Sverige och vill inte va en del av det. Blir också jävligt arg inombords, det borde va en självklarhet att man vill hylla Sverige om man fått komma hit eller är född här, fått ta det av samhället och utbildning och allt vad det innebär. Man behöver kanske inte alltid identifiera sig som Svensk men vafan... visa lite respekt för helvete... Jaa det är oroväckande det där, hur det kommer bli i framtiden när det finns folk som vill göra om Sverige till ett annat land.

Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Det är nåt med att de alltid måste leka (eller rättare sagt -FÖRA) krig!? Här slänger ”studenterna” (har väl inflations-godkänt i betyg i bästa fall, kan väl inte mer än 100 ord svenska) raketer. INGEN kan komma å säga att ”men raketer sköt vi också när vi tog studenten i Arvika 1988”, nej för det fanns bara inte.nä fucking krigszon ska det vara när dessa blattar ska fira ngt, aggressivt och som en ockupationsmakt med sina flaggor och sin hemska böneutrop-musik. Arma Malmö, arma Sverige

Jaa vad fan är problemet med att vilja skapa krig?! Sjukt konstigt fenomen. Var påväg hem från jobbet idag, gick över ett övergångställe vid Möllevången. Fullkomligt kaos, tutande bilar no problems men när jag går över övergångstället hör jag bara nån ropa till sin kompis något i stil med "Walla Aliiiiii" samtidigt som en stor jävla raketbomb avfyras mitt i gatan. Sen hör jag "SVERIIIIGEEEE!!". Fullkomligt kaos. Att placera en raketbomb mitt i en 4 vägs korsning på en starkt trafikerad väg är väl dock bara en bråkdel av hur det kommer se ut på nyår här...

Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
I det "nya spännande Sverige" är risken tyvärr stor att du blir misshandlad om du konfronterar aggressiva MENA-invandrare som bara letar en ursäkt för att få spöa upp en "svennehora".

Man märker snabbt vilka som är bra individer och vilka som är rötägg, invandrare som svenne. Märks dock tydligt vilka majoriteten av rötäggen är. Som nyinflyttad i Malmö började jag precis på nytt jobb. Det är mer invandrare än Svenskar. Jobbar med två just nu som jag tror är Afghaner, minns inte vad dom sa att dom kom ifrån. Inget ont alls i dom, bra snubbar liksom även om de kanske är lite väl mycket arabiska ibland men det kan jag svälja då dessa behandlar mig med respekt och dom gör så gott dom kan med Svenskan, ena snubben snackar flytande. Men när man går på stan kan man få konstiga kommentarer eller blickar och man märker tydligt vad det är för folkgrupp som är gapigast/stökigast och kan ibland uppfattas som hotfulla. Det låter kanske som att jag levt under en sten i många år men klart jag har fattat att det finns problem i samhället även om det inte var så stora där jag bodde innan. Nu ser jag det med egna ögon och jaa det är som sagt inte alla, respekt till dom som verkligen vill integreras, men just dessa gapiga gäng som skriker och för ett jävla liv... Som har brist på respekt, det känns som att väldigt många här systematiskt hånar och tystar ner Svennen.. Ja jag vet inte allt känns konstigt, kanske var man lite väl naiv när man fick för sig att flytta hit. Om man snackar begreppet "vi mot dom" känns det inte direkt som att det var Svensken som kom på det begreppet. Kaos brooor...
Citera
2021-06-12, 11:35
Medlem
Videdalsskolan tog emot elever från några skolor på Rosengård (ett politiskt beslut av sossarna)
Dessa elever hade en oanad begåvning, skolan har aldrig haft så många brandlarm som nu.På grund av anlagda bränder och fyrverkerier.
Det man kastar i fläkten sprider sig över hela Malmö.
Senast redigerad av ascheberg 2021-06-12 kl. 11:37.
Citera
2021-06-12, 12:24
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Senaste nytt : Företag som saknar moral helt och fusk-besiktigar lekplatser. Så att sakerna där inte alla är säkra för barnen, utan tvärtom kan vålla mycket skada och allvarliga olyckor. Företaget heter Mitt trädgård 🤢🤮
Sex bröder som bluffat och angett falska referenser och cv:n, miljonkontrakt med kommunen. INGEN kontroll av lekplatserna, 45 st runtom i Malmö, har genomgått vederbörlig säkerhetskontroll.
Allt för att några amoraliska svin ska lura till sig en hacka. Bröderna har drivit andra företag där de fuskat till sig pengarna med förfalskade uppgifter.
Och kommunen har naturligtvis bara nickat och låtit det ske på barns bekostnad. Företaget har även angett helt oskyldiga inspektörers namn på besiktningsprotokollen.
Läs mer på https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/broderna-fejkar-intyg-43-av-malmos-lekplatser-ar-osakra
Citera
2021-06-17, 22:47
Medlem
TeEsErs avatar
Sydsvenskan skriver om Ali som startar mobilreparationsfirma, utökar, har flera anställda. Nu utökar han med att hyra ut Canam-motorcyklar (trehjulingar) och jetski.
https://www.sydsvenskan.se/2021-06-02/ali-ar-killen-bakom-de-udda-fordonen-som-kor-pa-malmos-gator
Citat:
Vattenskotrar, trehjuliga motorcyklar och hybrider mellan bil och motorcykel. De swishar förbi på Malmös gator och vatten.

– Det behövdes något roligt i Malmö och vi såg en lucka, säger Ali Ahmad, 21-åringen bakom företaget Amaasve.

Olycka med med påkörd student: https://www.sydsvenskan.se/2021-06-04/man-korde-pa-student-i-vastra-hamnen-med-trehjulig-motorcykel
Citat:
Enligt de första uppgifterna har en ung kvinna som just tagit studenten blivit påkörd vid parkeringen till Scaniabadet i Västra hamnen.

En man i 20-årsåldern på en trehjulig motorcykel har först backat in i en bil.

Därefter har han kört på en kvinna i 20-årsåldern. Men de två händelserna tros inte ha någon koppling till varandra – och mannen misstänks för att medvetet ha kört på kvinnan. De känner varandra sedan tidigare.

Kommunen stänger båtslipen där det bedrivs uthyrning av jetski: https://www.skd.se/2021/06/17/batslip-stangs-av-efter-problem-med-vattenskotrar/
Citat:
Båtslipen vid Vaktgatan i Limhamn är en populär plats för att sätta i vattenskotrar. Nu stänger Malmö stad av slipen eftersom det förekommer trafikproblem på platsen.

Har man varit nere vid den aktuella båtslipen (Vaktgatan, ner mot Lagunens småbåtshamn i Limhamn) så har man sett vilket extremt homogent klientel det är som hyr. De har kört som idioter inne i hamnbassängen istället för att köra ut på sundet.

De har 4-5 jetskis förtöjda längs bryggan och hindrar andra att sjösätta säkert. Hela bryggan var fullt av deras prylar och det homogena kundklientelet parkerade överallt där det inte är tillåtet. Parkeringsvakterna som körde dit där blev hotade och tog dit polisen.

Hur i hela friden kunde den här killen INTE förstå att detta skulle hända? Han måste helt sakna konsekvenstänk.

Det står i sydsvenskan-artikeln att han även funderar på att hyra ut exklusiva sportbilar. Det kommer gå jättebra med det klientelet han vänder sig till. Tråkigt att behöva skaffa nya bilar varje månad bara...
Senast redigerad av TeEsEr 2021-06-17 kl. 22:50.
Citera
2021-06-18, 08:36
Medlem
spoilers avatar
"Ännu en gång avslöjas allvarliga missförhållanden på familjedaghem i Malmö. Bolaget anklagas för att inte ha gett barnen näringsriktig mat, utsatt dem för allvarliga säkerhetsrisker och vilselett kommunen. Hittills har barnomsorgsbolaget fått 28 miljoner kronor i bidrag av Malmö stad – men nu är det stopp.

Här – på Herrgården i stadsdelen Rosengård – driver bolaget Maria dagmamma skattefinansierad barnomsorg."

https://www.sydsvenskan.se/2021-06-18/nya-missforhallanden-avslojade-annu-ett-barnomsorgsbolag-i-malmos-stoppas

Styrelsen i Maria Dagmamma Handelsbolag består av
Bolagsman

Hiba Jihad Saed
Farah Said
https://www.bolagsfakta.se/9697676527-Maria_Dagmamma_Handelsbolag#ansvariga

"Fyra privata förskolebolag – som tillsammans fått 63 miljoner kronor i bidrag av Malmö stad – tvingas stänga ner. Ägarna har lämnat ”vilseledande” uppgifter och fått för mycket bidrag, enligt kommunen. 120 barn drabbas.

I tio år har det privata barnomsorgsbolaget Pinokio AB drivit en fristående förskola i Malmöstadsdelen Holma."

https://www.sydsvenskan.se/2021-06-16/fyra-malmoforskolor-tvingas-stanga--agarna-bedoms-olampliga

VD i Pinokio förskola AB

Moner Al Bagdadi
https://www.bolagsfakta.se/5568133093-Pinokio_forskola_AB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in