Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-12, 14:39
Medlem
En annan aspekt är ju att det är ett rent faktafel att skriva att Marta och Frisk är kompisar och "står varandra nära", när de ju faktiskt är flickvänner. Även en sportjournalist borde ju vara intresserad av att återge de fakta som föreligger, även om deras inbördes relation inte är hans egentliga område.

---

Undanbeder mig hårklyveri och fyndigheter om att de minsann är vänner också, dravel om att "mina färöldrar har varit gifta i 40 år och är varandras bästa vänner" etc.

---

mvh.
Citera
2009-01-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
Vad då skita i vad de gör i sängkammaren?

Det är ju tydligen det (vad de gör i sänkammaren) som styr värvningarna.

Den enda sport som detta sker inom är damfotbollen. Därför bör den inte klassas som sport.
Att sen damfotbollen är urusel kvalitetsmässigt är en annan sak.

.......

Man kan ju inte se med samma ögon när man ser på dam- och herrfotboll. Precis som att herrallsvenskan är bra mycket sämre än PL gör ju inte att det inte finns spänning och underhållning i allsvenskan.
Citera
2009-01-12, 15:24
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backatyou
Man kan ju inte se med samma ögon när man ser på dam- och herrfotboll. Precis som att herrallsvenskan är bra mycket sämre än PL gör ju inte att det inte finns spänning och underhållning i allsvenskan.

Jovisst, det finns ju också spänning i korpen...

.....
Citera
2009-01-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
Jovisst, det finns ju också spänning i korpen...

.....

Visst finns det det.
Citera
2009-01-12, 20:10
Medlem
Imperatores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Anledningen till varför de inte gått ut med det beror helt och hållet på Marta.
I och med att hon är katolik och katolicismen är stark i Brasilien, så skulle hon riskera att bli fängslad och dödad faktiskt, så primitiva är de inom den religionen och hon skulle aldrig någonsin mer få spela för Brasilien eller återvända hem. Där har ni anledningen.

Ett stort "NJA" är ju på sin plats här. Visst är det säkert så att hon inte är överdrivt sugen för att komma ut med sin sexuella läggning i hemlandet, men "fängslad och dödad"?! Haha, knappast... Ett av de mest sexuellt frisläppta länderna i världen, trots katolicismen. Dock är det säkerligen ingen bra idé för världens bästa fotbollspelare att bli känd som flata - i USA.
Citera
2009-01-13, 08:47
Medlem
Meyer_Lanskys avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/damfotboll/article4172741.ab

Och nu går frisk ut och dementerar
Inte ett ord om varför damspelare så ofta värvas i par (annat exempel nedan), eller varför hon tror att Los Angeles skulle ha något intresse av henne om det inte vore för Martha.

http://fotbollskanalen.se/1.797813/2009/01/08/jenny_foljer_sandra_till_jitex
Citera
2009-01-13, 08:55
Medlem
padrons avatar
[quote]
Frisks nya klubb är mer tystlåten kring övergångsryktena.

– Vi har draftat henne (Frisk) i internationella draften, men mer vill jag inte kommentera, säger vice ordföranden Scott Hanley.

Skulle ni fortfarande vara intresserade av Frisk om hon inte var vän till Marta?

– Jag har inga kommentarer till det.[/QUOTE]

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/damfotboll/article4172741.ab

Hur kan Frisk göra sig till åtlöje på detta sätt? Sanningen kommer ju ändå fram till slut.
Citera
2009-01-13, 09:21
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scouse
En annan aspekt är ju att det är ett rent faktafel att skriva att Marta och Frisk är kompisar och "står varandra nära", när de ju faktiskt är flickvänner. Även en sportjournalist borde ju vara intresserad av att återge de fakta som föreligger, även om deras inbördes relation inte är hans egentliga område.
mvh.

Problemet med att skriva att de är flickvänner är att när de själva dementerar att så är fallet så framstår inte journalisten längre som en journalist utan en skvallerredaktör. Det är rimligt att en tidning som Hänt i Veckan som enbart bygger på skvaller, halvsanningar och rena spekulationer ägnar sig åt det, men mer seriösa tidningar ska presentera Nyheter och inte skvaller. Därför är Frisk/Martas ev intima relation endast intressant när man har ordentligt på fötterna för att hävda det och man då kan presentera det som en "nyhet".

Patrik Ekwall ägnar sig åt bara åt skvallersnack, vilket gör en dålig journalist ännu sämre. Men vad gör man inte för att framstå som viktig i sammanhanget.

För övrigt måste ju PE vara homosexuell med tanke på den nära relationen han tycks ha med mannen vars knä han sitter i, eller?

http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGalleryImages/scaled/117653_729_488_1.jpg
Citera
2009-01-13, 09:31
Medlem
Yazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Problemet med att skriva att de är flickvänner är att när de själva dementerar att så är fallet så framstår inte journalisten längre som en journalist utan en skvallerredaktör. Det är rimligt att en tidning som Hänt i Veckan som enbart bygger på skvaller, halvsanningar och rena spekulationer ägnar sig åt det, men mer seriösa tidningar ska presentera Nyheter och inte skvaller. Därför är Frisk/Martas ev intima relation endast intressant när man har ordentligt på fötterna för att hävda det och man då kan presentera det som en "nyhet".

Patrik Ekwall ägnar sig åt bara åt skvallersnack, vilket gör en dålig journalist ännu sämre. Men vad gör man inte för att framstå som viktig i sammanhanget.

För övrigt måste ju PE vara homosexuell med tanke på den nära relationen han tycks ha med mannen vars knä han sitter i, eller?

http://imgs.sthlmsfinest.com/imageGalleryImages/scaled/117653_729_488_1.jpg

Så kan du ju inte säga om Du inte har ordentligt på fötterna....... för då ägnar Du ju dig åt det du förkastar, nnämnligen skvallersnack

Sedan har du rätt i att Ekwall inte är en bra journalist (eller för den delen simmare) MEN bara för att någon dementerar saker så betyder väl inte det att det de dementerar inte stämmer. Minns Bill Clinton.
Citera
2009-01-13, 09:57
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yazzo
Så kan du ju inte säga om Du inte har ordentligt på fötterna....... för då ägnar Du ju dig åt det du förkastar, nnämnligen skvallersnack

Men så är jag inte journalist och kan därmed ägna mig åt skvaller utan att min arbetstitel moraliskt faller sönder...

Citat:
Ursprungligen postat av Yazzo
Sedan har du rätt i att Ekwall inte är en bra journalist (eller för den delen simmare) MEN bara för att någon dementerar saker så betyder väl inte det att det de dementerar inte stämmer. Minns Bill Clinton.

Helt korrekt, men förlusten för Bill var något större än för Frisk/Marta vid ett erkännande...

Dementi innebär förstås inte att det inte kan vara sant, men om man inte kan gå på något annat än att påstående som "en källa uppger", "rykten ger vid hand" etc. I fallet Bill så fanns det ju otvetydliga bevis, till exempel en praktikants påstående som styrkte det.

SKulle Frisk dementera samtidigt som Marta konfirmerade så skulle det förstås sätta frågan i ett annat ljus.

Men nu framstår det som halvt ogrundande, sensationslystna påstående...
Citera
2009-01-13, 12:15
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperatore
Ett stort "NJA" är ju på sin plats här. Visst är det säkert så att hon inte är överdrivt sugen för att komma ut med sin sexuella läggning i hemlandet, men "fängslad och dödad"?! Haha, knappast... Ett av de mest sexuellt frisläppta länderna i världen, trots katolicismen. Dock är det säkerligen ingen bra idé för världens bästa fotbollspelare att bli känd som flata - i USA.
Det är redan 'krattat i manegen". Ärkeflatan Pia Sundhage har som förbundskapten i USA redan gett lesbianismen ett tydligt ansikte. Marta kan knappast bli lidande, t o m over there vet man hur det är ställt i denna bransch.
Citera
2009-01-13, 14:57
Medlem
Det är jag som är signaturen Johanqq på fotbollskanalen.se. Måste säga att jag känner mig smått delaktig i att det här kommer upp till ytan. Ämnet Marta + Frisk = kompisar var på tal i Ola Wiklanders Italienblogg på sidan, jag kände mig då tvungen att rätta honom och berätta hur det egentligen ligger till.

Det ledde till att Ola citerade mig på sin blogg, som i sin tur ledde till att Ekwall skrev det här omtalade blogginlägget senare samma dag som nu är stort uppslaget i aftonhoran. Här är citatet från Ola Wiklanders blogg:

--------
Signaturen Johanqq verkar tro att jag skrev ”Martas kompis” för att jag inte vågade skriva något annat. Så var det absolut inte:

”Eftersom ämnet än en gång kommer på tal så kan jag passa på att kopiera in en text jag skrev i kommentarerna till Martanyheten:

---
Martaaffären har dragit ut på tiden är för att Los Angeles har varit osäkra på Johanna Frisks kapacitet. Johanna Frisk är då alltså Martas lagkamrat i Umeå och tillika flickvän, Marta kommer nu alltså även hon att skriva på för Los Angeles. Marta hade som krav till en eventuell ny klubb att också ge kontrakt till Martas flickvän Johanna Frisk.

Så säg mig fotbollskanalen, varför tisslas och tasslas det om lesbiska tjejer? Ingen big deal tycker jag, men NI bidrar till fördomar genom att snabbt som fan deleta kommentarer NI tycker är opassande. Att det finns många lesbiska inom damfotbollen är ingen större nyhet, men vad är det hemska i att ämnet kommer upp till diskussion i media?”
---

Salve.
Jag hade faktiskt inte en aning om att det var hennes flickvän.
Självklart är det ingen big deal.
Det som däremot är lite lustigt är att den manliga fotbollsvärlden, inte minst i Italien, på fullaste allvar tycks tro att det inte finns en enda homosexuell spelare i någon av de stora Europeiska proffsligorna.
DET fenomenet är det faktiskt mer intressant att fundera över än varför de finns så många lesbiska spelare inom damfotbollen.
--------

För övrigt så lär jag hålla med Ekwall att det är jääävligt fegt och patetiskt att bladet gömmer sig bakom Ekwalls uttalande för att göra stora rubriker.
Senast redigerad av cold_cash 2009-01-13 kl. 15:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in