2008-09-21, 20:59
Medlem
Celerons avatar
http://www.vk.se/Article.jsp?article=217300

Helt rätt gjort av tränare Jeglertz. Okej att man är världens bästa kvinnliga forbollspelare men man behöver ju inte ha "diva-fasoner" för sig för det. För det tycker jag att det här verkar vara.

Liksom,"Jag är bäst i världen, Jag kan bete mig lite hur jag vill".

Även om hon är ihop med en annan tjej i samma lag så är hennes lojalitet mot klubben noll när de kommer till kritan.

När hon förhandlade om ett nytt kontrakt så var det bara för klubben att acceptera hennes lönekrav (100 000/mån). Annars skulle hon lämna klubben. Antingen eller. Inga undantag.
Citera
2008-09-21, 21:07
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Här är bakgrunden till bråket: http://www.vk.se/Article.jsp?article=217300

Verkar konstigt att målet blev bortdömt utan att hon verkar gjort fel. Det kanske ligger ännu mer bakom bråket, någon personlig schism mellan henne och tränaren
Citera
2008-09-21, 21:38
Medlem
Lämnar den senaste disskusionen för annat skvaller om Marta.
Hon är vilde bakom ratten i trafiken och gillar att köra race med bilen.
Tidigare bodde hon utanför Umeå och hade en landsväg att köra på innan hon kom in till stan och träningar. Hon har åkt dit för fortkörningar men aldrig så hon tappat körkortet.

Edit: En bekant som bor i Umeå såg Marta handla 12 st Corona öl i fredags på systemet, hon hade huvtröja på sig för att möjligtvis inte igenkännas. Kanske har någonting med att hon vart petad att göra?
Senast redigerad av M Fiore 2008-09-21 kl. 21:47.
Citera
2008-09-21, 22:30
Medlem
crazymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparen
Nu blir man blir lite förvånad när du kallar Tina Nordlund för hetero med tanke på hennes intresse för och med denna elitidrottare.

http://www.mobilblogg.nu/cache/ttf/0...c0eead79b0.jpg

Med tanke på hur styva bröstvårtorna är måste hon ju vara sugen eller
Citera
2008-09-21, 22:36
Medlem
Men är det liksom bekräftat att hon är lesbisk? Annars brukar ju brasilianskor ofta vara väldigt hetero och feminina.
Citera
2008-09-21, 22:42
Medlem
crazymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlk
Men är det liksom bekräftat att hon är lesbisk? Annars brukar ju brasilianskor ofta vara väldigt hetero och feminina.

Särskilt transorna på Copacabana beachen
Citera
2008-09-22, 02:10
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Verkar konstigt att målet blev bortdömt utan att hon verkar gjort fel. Det kanske ligger ännu mer bakom bråket, någon personlig schism mellan henne och tränaren

Vad vet du om det ?. Hon verkar ha varit den enda som reagerat. Nu när man tänker närmare på det, faktiskt överreagerat. Och därmed kan det ju faktiskt finnas även andra orsaker bakom.
Citera
2008-09-22, 10:43
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron

Helt rätt gjort av tränare Jeglertz. Okej att man är världens bästa kvinnliga forbollspelare men man behöver ju inte ha "diva-fasoner" för sig för det. För det tycker jag att det här verkar vara.

Även om hon är ihop med en annan tjej i samma lag så är hennes lojalitet mot klubben noll när de kommer till kritan.

När hon förhandlade om ett nytt kontrakt så var det bara för klubben att acceptera hennes lönekrav (100 000/mån). Annars skulle hon lämna klubben. Antingen eller. Inga undantag.

Hur f'n kan en allsvensk damspelare ha hundra papp i månaden? Inte ens Umeå kan väl dra fler åskådare än kaninhoppning?
Citera
2008-09-22, 11:03
Medlem
Sumpings avatar
.....

Det är ju självklart så att Umeå IK vill bli av med Marta. Hon är för dyr.

.....
Citera
2008-09-22, 11:14
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Hur f'n kan en allsvensk damspelare ha hundra papp i månaden? Inte ens Umeå kan väl dra fler åskådare än kaninhoppning?

UIK:s publikrekord är 7000 åskådare. Det brukar vara hygglig beläggning med en par tusen åskådare på de flesta matcherna. Hur det är med åskådarsiffrorna på kaninhoppning vet jag inte.
Citera
2008-09-22, 11:55
Bannlyst
Citat:

Snacka om överbetald. Varken hon eller någon annan spelare av kärringboll är värda så mycket. 1 000 kr i månaden möjligtvis. Men 100 000. Snacka om att lägga pengar på skit.
Citera
2008-09-22, 12:10
Medlem
Citat:

Vad är det som är konstigt egentligen? Om någon vill betala 100k/mån så är det väl klart att hon kräver det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in