Citat:
Ursprungligen postat av pazzion
hihi, jag kan inte annat än att skratta åt alla människor som tror att de är ngt genom att tala nedvärderande och elakt till oss som inte tycker precis som ni, och genom det tro att ni är ngt? Jag, och mina "likar" är kanske inte så "lika" med tanke på att det är en onödig generalisering.
Jag använder rena kalsonger när jag badar, oavsett simhall eller sjö

bra va? förstår inte logiken i generaliseringen i att alla som har kalsonger under badbyxorna skulle vara lika på ngt annat sätt än att de just använder kalsonger under badbyxorna

och du kanske även skulle ta och acceptera din ålder och inse att det finns yngre generationer på insegling som inte beter sig som du och dina "likar" gör, för ni betedde er antagligen inte på ett sätt som tilltalade de äldre i samhället på er tid...
Jag tycker att du skriver ett bra inlägg och du har absolut en poäng när du skriver att vi som är en äldre generation betedde oss på ett sätt som inte den dåvarande äldre generationen uppskattade. Så har det varit och kommer förmodligen alltid att vara. Om 10-15 år sitter du själv och undrar vad i helvete de som idag är 5 år håller på med...
Det är också bra att du byter till rena kalsonger innan du badar (i badhus) eftersom problemet med hygien och bakterier då elimineras.
Det som dock är ett problem är att alla inte byter kalsonger innan de badar och det påverkar kvalitéten på badvattnet vilket vi har kunna läsa om.
Men, det är omöjligt att ta reda på vem som har bytt till rena kalsonger och vem som inte har gjort det och då måste man helt enkelt ha en regel och det är att badare med kalsonger på under badbyxor åker ut ur simhallen direkt.
Jag kan faktiskt inte förstå varför de inte redan har infört den regeln och om den redan finns förstår jag än mindre varför man inte tillämpar den...
Hur ni gör när ni badar i havet eller på badstranden är däremot helt upp till er. Jag tycker att ni ser löjliga ut, ni tycker att ni är trendiga, snygga eller vad ni nu tycker... men det är ert beslut.
Jag tror att det kommer att komma surfshorts och liknande som är sydda så att det ska se ut som kalsonger under inom en snar framtid, men det är en helt annan sak...