2007-06-15, 11:54
Medlem
Jag har kört med kallingar under sen högstadiet (tidigt 90-tal).

Det berodde mest på att polarna tyckte det var askul att dra av brallorna på varandra inför tjejerna på stranden.
Hade man då kallingar under klara man sig eftersom blöta briefs sitter som cement.

Dock känns uppdragna kallingar till halsen lite som att man vill vara som som bratsen i Täääääby och Danderiiiiiiiid. Respäckt maj män!
(så är ju även vissa klädda till vardags i vanliga brallor)
Citera
2007-06-15, 12:03
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Jag har kört med kallingar under sen högstadiet (tidigt 90-tal).

Det berodde mest på att polarna tyckte det var askul att dra av brallorna på varandra inför tjejerna på stranden.
Hade man då kallingar under klara man sig eftersom blöta briefs sitter som cement.

Dock känns uppdragna kallingar till halsen lite som att man vill vara som som bratsen i Täääääby och Danderiiiiiiiid. Respäckt maj män!
(så är ju även vissa klädda till vardags i vanliga brallor)

Sliter dina vänner fortfarande av dig dina badbyxor eller varför har du fortsatt?
Citera
2007-06-15, 12:17
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton

Det som dock är ett problem är att alla inte byter kalsonger innan de badar och det påverkar kvalitéten på badvattnet vilket vi har kunna läsa om.

Men, det är omöjligt att ta reda på vem som har bytt till rena kalsonger och vem som inte har gjort det och då måste man helt enkelt ha en regel och det är att badare med kalsonger på under badbyxor åker ut ur simhallen direkt.

Jag kan faktiskt inte förstå varför de inte redan har infört den regeln och om den redan finns förstår jag än mindre varför man inte tillämpar den...

Tänk på att det är fler än en som använder sina badshorts på andra ställen än i vattnet. Har flertalet gånger sett folk på tunnelbanan/bussen med badbyxor på sig när de är på väg till badhuset. Det är inte heller speciellt fräsht.

I Frankrike har shorts varit förbjudna på samtliga badhus/vattenparker jag varit på. Det är speedos/boxerbadbyxor som gäller där för att man ska få bada överhuvudtaget. Detta system tycker jag är grymt bra. Ingen går väl runt med speedos om man inte badar? Man kan ju tycka att det ska vara jättepinsamt att gå omkring med speedos eller den andra modellen. Nåja, skulle badhusen införa den regeln nu skulle väl några omogna grabbar skratta åt varandra i några minuter men sen går det över, alla är ju klädda likadant. Dessutom slipper man vita, fula lår i kontrast mot bruna vader
Citera
2007-06-15, 13:23
Medlem
joneess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pazzion
som svar på din fråga: Haha, aldrig i livet! Tro aldrig ngt sånt om mig igen det skulle faktiskt aldrig falla mig in, sen är det upp till var och en men jag har inte lust att se ut som om jag har ett huvud stort som en fotboll så inte kepsen får plats, och så föredrar jag att INTE visa upp vilka strumpor jag har för hela världen, jag antar och hoppas att ni alla i världen har ngt bättre att titta på än mina strumpor

Fanken också, där sprack den fördomen =/ Nu ska jag på utlandsstudier angående detta fenomen. Frågeställningen lyder: Har denna "trend" nått Cyperns stränder än? Återkommer med rapport om en dryg vecka.
Citera
2007-06-15, 13:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Tänk på att det är fler än en som använder sina badshorts på andra ställen än i vattnet. Har flertalet gånger sett folk på tunnelbanan/bussen med badbyxor på sig när de är på väg till badhuset. Det är inte heller speciellt fräsht.

Precis, men två fel blir inte ett rätt...

Citat:

I Frankrike har shorts varit förbjudna på samtliga badhus/vattenparker jag varit på. Det är speedos/boxerbadbyxor som gäller där för att man ska få bada överhuvudtaget. Detta system tycker jag är grymt bra. Ingen går väl runt med speedos om man inte badar? Man kan ju tycka att det ska vara jättepinsamt att gå omkring med speedos eller den andra modellen. Nåja, skulle badhusen införa den regeln nu skulle väl några omogna grabbar skratta åt varandra i några minuter men sen går det över, alla är ju klädda likadant. Dessutom slipper man vita, fula lår i kontrast mot bruna vader

Man kanske kan ha ett par större Speedos under de små Speedosen så ser det ut som om man har kalsonger under ändå?
Citera
2007-06-15, 14:50
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:

Man kanske kan ha ett par större Speedos under de små Speedosen så ser det ut som om man har kalsonger under ändå?

Man har självklart boxers även under speedos. På detta sätt kan man visa ännu mer av sina färgglada, psykadeliska Björn Borg-kalsonger.

Vilket för mig till nästa fråga, vad är det för mening med att ha mönstrade/färgglada kalsonger?
Citera
2007-06-15, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag har en del shorts som saknar innebyxor, då är det av hygieniska skäl som kalsonger bärs under, men som modepryl är det givetvis helt förkastligt.

Ock på vilket sätt blir det mer hygiensikt om du har kalsonger under badbyxorna, är dina kallingat vattentäta eller?
Citera
2007-06-15, 15:01
Medlem
Krukväxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happy camper
Ock på viket sätt blir det mer hygiensikt om du har kalsonger under badbyxorna, är dina kallingat vattentäta eller?
Har väl mest med vad som sitter i kallingarna när du springer ner i vattnet.

De flesta tar nog inte på sig ett par rena pallingar innan de drar på sig badbyxorna. Antagligen sparar de dem till efter badet och har alltså sina nerflensade underbyxer som suttit på hela dan på sig under själva badakten.
Citera
2007-06-15, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krukväxt
Har väl mest med vad som sitter i kallingarna när du springer ner i vattnet.

De flesta tar nog inte på sig ett par rena pallingar innan de drar på sig badbyxorna. Antagligen sparar de dem till efter badet och har alltså sina nerflensade underbyxer som suttit på hela dan på sig under själva badakten.

Ja men han sa att han hade kalsonger under sina badshort för att det var med hygiensikt
Citera
2007-06-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Sliter dina vänner fortfarande av dig dina badbyxor eller varför har du fortsatt?

Nu är jag inte så där väldans mycket för att bada längre och sen slipper man stå/sitta naken i ett par sekunder inför hela stranden och sällskapet.

Sen har jag lite komplex för det som hänger mellan benen. Det komplexet är det nog ingen kille som fattar varför.
Citera
2007-06-15, 17:21
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:

Missförstå mig rätt, jag har precis din syn på saken. Just därför tycker jag man borde införa samma system som i Frankrike
Citera
2007-06-15, 17:57
Medlem
Krukväxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happy camper
Ja men han sa att han hade kalsonger under sina badshort för att det var med hygiensikt
Genom vattentät-snacket menar du att vattnet inte kan komma in och skölja på det som är innanför.
Jag menar att det är kallingarna som är "boven" och att vatten inte ska komma i kontakt med dem överhuvudtaget för ultimat frånvaro av bakterier i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in