2012-09-21, 15:48
Medlem
Aquaracers avatar
Jag förstår inte syftet, om man köper ett par ordentliga badbyxor så behöver man väl inte ha kalsonger under?

Hur skulle det se ut om tjejer hade Bh och trosor under bikinin?
Citera
2012-09-22, 10:10
Medlem
Parkours avatar
Jag badar inte med boxers under shortsen.
Däremot har jag ett par korta komprimeringstights p.g.a idrottsskada och jag simmar mycket.
Håller med dig om att det ser riktigt förjävligt ut när folk går med häng och kalsonger under.

Men när man ser lite av den övre kanten så tror jag det är omedvetet.
Surfshorts sätter sig automatiskt på höfterna. Och underkläder ska sitta precis över höfterna.
Citera
2014-04-26, 08:02
Medlem
Ledsen att bumpa, men nu har det kommit till min vetskap att Umeå simhall tillåter topless-badande kvinnor, vilket säkert är skoj för testosteronstinna fjortisar!

Själv ser jag inget ohygieniskt med boxers under badbyxor, har för mig att kloret tar kol på det mesta ändå!
Jag vill inte direkt veta vilka bakterier som rör sig i våra hav och sjöar (fiskavföring m.m) - sen sitter en massa moraltanter och gnäller över hygien?!

Själv har jag alltid haft bra badshorts med innerbyxa, och man kan köpa Björn Borg-shorts eller varför inte Billabong om man nu tycker det är så ballt att visa att man har råd med märkeskläder!
Men ser ändå inte varför det ska vara något stort problem att ha boxer under! (Trikloramin utsöndras oavsett!)

Kan lova er att kloret i bassängen är mer hälsovådligt än vad eventuella överlevande bakterier är!
Och parfym eller smink är flera ggr värre att ha på sig än boxershorts!

källor:
http://hd.se/inrikes/2014/04/25/topless-okej-i-umea-simhall
http://vattenkvalite.se/halsa_och_miljo3.html
Citera
2014-04-26, 08:52
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ledsen att bumpa, men nu har det kommit till min vetskap att Umeå simhall tillåter topless-badande kvinnor, vilket säkert är skoj för testosteronstinna fjortisar!

Själv ser jag inget ohygieniskt med boxers under badbyxor, har för mig att kloret tar kol på det mesta ändå!
Jag vill inte direkt veta vilka bakterier som rör sig i våra hav och sjöar (fiskavföring m.m) - sen sitter en massa moraltanter och gnäller över hygien?!

Själv har jag alltid haft bra badshorts med innerbyxa, och man kan köpa Björn Borg-shorts eller varför inte Billabong om man nu tycker det är så ballt att visa att man har råd med märkeskläder!
Men ser ändå inte varför det ska vara något stort problem att ha boxer under! (Trikloramin utsöndras oavsett!)

Kan lova er att kloret i bassängen är mer hälsovådligt än vad eventuella överlevande bakterier är!
Och parfym eller smink är flera ggr värre att ha på sig än boxershorts!

källor:
http://hd.se/inrikes/2014/04/25/topless-okej-i-umea-simhall
http://vattenkvalite.se/halsa_och_miljo3.html

Många för att inte säga de flesta har "fartränder" i kalsongerna. Badhusens reningsanläggningar klarar inte en massa bajs i längden. Ett av badhusen i kommunen där jag bor fick stänga i ett par veckor.
till följd av "kalsongbadare".
Citera
2014-04-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Många för att inte säga de flesta har "fartränder" i kalsongerna. Badhusens reningsanläggningar klarar inte en massa bajs i längden. Ett av badhusen i kommunen där jag bor fick stänga i ett par veckor.
till följd av "kalsongbadare".

Ok! Ja fartränder är sjukt ju :/
Men fortfarande badar folk i Östersjön, ett av världens mest förorenade hav
Om man nu är så hygieninriktad så borde man ju tvätta sig ordentligt efter badhusbad, eller ?
Själv har jag inte varit på badhus på ett bra tag, för att jag inte tåler trikloramin.
Citera
2014-04-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil

Badhusen har varit tvungna att öka klorhalterna rejält just pga kalsongbadarna och andra som har svårt med hygienen. Klor är inte bra för någon och tack vare dig och dina polare utsätts nu andra, hygieniska badare, för högre klorhalter samtidigt som de utsätts för ert bajs. Bra jobbat!
Citera
2014-04-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Badhusen har varit tvungna att öka klorhalterna rejält just pga kalsongbadarna och andra som har svårt med hygienen. Klor är inte bra för någon och tack vare dig och dina polare utsätts nu andra, hygieniska badare, för högre klorhalter samtidigt som de utsätts för ert bajs. Bra jobbat!

Hehe, är inte boxer-badare, så ditt försök till påhopp fallerade totalt!
Klorhalten får inte höjas hur som helst heller, pga hälsoriskerna.
Kiss och bajs har alltid förekommit i badhusen, oavsett boxershorts!
Och hudavlagringar förekommer oavsett i badhus så trikloramin produceras ändå, vilket är den stora boven när det kommer till hälsoeffekter i just badhus! (http://sv.wikipedia.org/wiki/Kv%C3%A4vetriklorid)
Senast redigerad av chrisemil 2014-04-26 kl. 09:24.
Citera
2014-09-16, 14:17
Medlem
megasinned1s avatar
Vad smart för tack vare den höga klorhalten kommer ju deras björn borg underkläder och blekas,förstör ju bara kläderna.Tack vare klorhalten gör så att tyg typer kommer blekas sönder och mera jävligt äckligt.Dumt att förstöra dyra märkeskläder för modets skull själv brukar jag ha ett par extra badbyxor under istället.
Citera
2014-09-17, 11:58
Medlem
Planritnings avatar
Jag tänker alltid att folk som har kalsongerna kvar när dem badar har glömt sina riktiga badkläder hemma och att dem shortsen som är ovanpå inte är badshorts. Det är ju faktiskt riktigt konstigt annars att bada med underkläderna om man har med sig badkläder.
Citera
2015-07-06, 20:07
Medlem
megasinned1s avatar
Jag brukade bada med underkläder under puma-shortsen. Numera använder jag tunna badbyxor under som garanterat är nytvättade. Känns bekvämare i vattnet en lägre tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in