2007-06-12, 02:32
Medlem
joneess avatar
Var och badade med min flickvän häromdagen vid en sjö jag aldrig tidigare varit vid. Efter en stunds solande kunde jag konstatera en sak: Varenda kille som var under 20 som badade hade kalsonger på sig under badbyxorna. Merparten hade Björn Borg-kallingar, uppdragna lagom för att visa vilket märke det var.

Detta kombinerat med lite halvt bra sittande surfshorts i diverse fula färgkombinationer gjorde mig lite illamående. Nu undrar jag en sak: är jag dum i huvudet som tycker detta är extremt fult (det var sanslöst uppenbart att huvudsyftet var att visa "kolla jag har råd med BB-kallingar") eller är det vanligt att folk bär kalsonger under badbyxorna?

Om "ja", i så fall VARFÖR?
Citera
2007-06-12, 02:36
Medlem
tältpinnes avatar
Jag har en del shorts som saknar innebyxor, då är det av hygieniska skäl som kalsonger bärs under, men som modepryl är det givetvis helt förkastligt.
Citera
2007-06-12, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonees
Var och badade med min flickvän häromdagen vid en sjö jag aldrig tidigare varit vid. Efter en stunds solande kunde jag konstatera en sak: Varenda kille som var under 20 som badade hade kalsonger på sig under badbyxorna. Merparten hade Björn Borg-kallingar, uppdragna lagom för att visa vilket märke det var.

Detta kombinerat med lite halvt bra sittande surfshorts i diverse fula färgkombinationer gjorde mig lite illamående. Nu undrar jag en sak: är jag dum i huvudet som tycker detta är extremt fult (det var sanslöst uppenbart att huvudsyftet var att visa "kolla jag har råd med BB-kallingar") eller är det vanligt att folk bär kalsonger under badbyxorna?

Det är vanligt och det finns ett antal trådar om fenomenet.

Det är extremt fult och att folk tror att BB-kalsonger är något att skryta med är bara pinsamt. Jag själv har kallingar under ett par badbyxor jag äger men det är enbart pga det faktum att shortsen saknar en innerbyxa. Tilläggas bör att mina kallingar inte syns för resten av stranden.
Citera
2007-06-12, 02:41
Medlem
Läste att alla bassängskötare hatar kalsongmodet. Bakteriehalterna är högre i bassängerna och man måste öka klorhalterna...
Citera
2007-06-12, 02:48
Medlem
yeah´ss avatar
word. det är asfult!!

och allt som försöker relatera till nån slags "status" är bara white trash!!
Citera
2007-06-12, 02:51
Medlem
väckts avatar
så länge jag minns har jag badat med palingarna under... för att det är skönt.. håller paketet där det ska va
har faktiskt aldrig tänkt på hur det ser ut.. ser det så illa ut?
Citera
2007-06-12, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av väckt
så länge jag minns har jag badat med palingarna under... för att det är skönt.. håller paketet där det ska va
har faktiskt aldrig tänkt på hur det ser ut.. ser det så illa ut?

Du behöver väl inte visa kalsongerna?
Citera
2007-06-12, 05:27
Medlem
skvimpens avatar
Man har det för att undvika skavsår när man har surfshorts. I Australien (där jag bor) har alla boxers under för att det skaver när man surfar och klättrar av och på brädan men i Sverige där det knappt finns vågor är det ganska onödigt.
Citera
2007-06-12, 05:43
Medlem
LéKrisss avatar
Vadå badskjorts? Om man nu måste ha något mer än solglasögon och en halmhatt då man badar duger det bra med kalsongerna. Av med brallorna bara och sen är det bara att kliva i spat.
Citera
2007-06-12, 07:15
Bannlyst
Det är nya fjortis modet att ha kalsonger under när man badar. Badhusen här i krokarna kastar resulut ut dom som badar så.
Citera
2007-06-12, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonees

Det är såhär: Alla förutom du visste om parasiterna som fanns i vattnet du badade i... alla visste även om risken att parasiterna kan simma upp i ditt urinrör, och när de väl gjort så, kan du aldrig få dem ur din kropp..!

Stackars..
Citera
2007-06-12, 07:23
Medlem
jaccees avatar
Brukar också ha kallingarna under, tycker att det är äckligt anars. Men självklart så vissar jag inte kallsongerna avsiktligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in