2013-02-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amehn
Brjade med att jag skulle trappa ner 5 rigt missbruk av opiater, brjade hja dosen och nu sitter jag hr :P

Mste vara sjukligt jobbigt fr tarmarna?
Anvnde du laxermedel regelbundet d fr att kunna gra nummer tv?
Citera
2013-02-20, 13:22
Medlem
amehns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freakydyky
Mste vara sjukligt jobbigt fr tarmarna?
Anvnde du laxermedel regelbundet d fr att kunna gra nummer tv?

Det sjukaste r att jag r "normal" i magen, jag var mycket hrdare i magen nr jag gick p vanliga opiater haha. Helt sjukt, tog vl nn mnad fr magen att vnja sig kanske.
Citera
2013-03-03, 00:19
Medlem
Hur gr man fr att inte bli beroende av detta? Rcker det med att bara anvnda det var tredje dag?
Har haft nn sorts "underhllsbehandling" av psykologiskt beroende p detta nu ngon mnad fr jag har haft det dligt p fentanylfronten, och nu idag klipptes mina fentanylband av helt, tills jag sjlv, inshallah, en dag fr cancer.
Har skt ett sommarjobb som jag kom p i efterhand frmodligen r frknippat med fentanylfrmner, som jag inte kan riskera att utnyttja, s jag vill verkligen inte bli beroende fr d blir det rtt kmpigt fr mig.
Rcker det med var tredje dag d, ven nr detta ska vara s "lngtidsverkande" (sitter dock bara i ngra enstaka timmar fr mig)?
Vad tror ni d?
Citera
2013-03-05, 11:52
Medlem
Bogdanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transversum
Jag har skummat igenom trden men hittar inte ngot svar p min frga.

Undrar ver detta med Loperamid och frstoppning.
Jag vill s grna komma ifrn mina opiater som jag fr av hlsoskl men vill nd gra
ett frsk.Jag r ju redan frstoppad av opiaterna, hur gr det d om man lgger till dessa ?
Blir det helt stopp d ? Stter det hela igng (ngorlunda) nr man slutar med
dessa ?
Det rcker med den frstoppning som jag redan har och vgar inte brja frrns jag har
hrt efter med er.

Tack p frhand !
Ett tips r att dricka Laktulos p kvllen.
Citera
2013-03-05, 13:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanoff
Ett tips r att dricka Laktulos p kvllen.

Eller matolja.
Citera
2013-03-05, 23:15
Medlem
Inte fan kan man vl bli hg p Loperamid?
Citera
2013-03-06, 00:09
Medlem
Snlla gott folk sluta frska f er ett rus p loperamid, inte ens vrt det. Dels r det sjukligt ohlsosamt fr era tarmar och dels kommer det att leda till att denna produkt blir receptbelagd om massa sm nissar ska springa runt flumma p den tills tarmarna gr snder.
Loperamid r till jttestor hjlp fr folk som vill f bukt med sitt missbruk.
Citera
2013-03-06, 09:47
Medlem
TequilaBoys avatar
Om man ska tnda av med loperamid syns det p drogtest d? Vill inte hra att det r helt lagligt och legitimt att ha det i blodet/pisset r ni snlla.

Snabbt svar uppskattas sjukt mycket!
Citera
2013-03-06, 13:40
Medlem
Jag har tagit ver 100st/dygn s du vgar nog ka dosen ett snpp trs jag lova. Kan iofs f ont i magen ngon gng men lngt ifrn alltid.
3pkt var det jag provade frsta gngen, efter tips frn AntiAlias, och det r ven dr de positiva effekterna brjar fr min del.

Tequilaboy: Det syns inte eftersom de inte letar efter detta.

Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
r det ingen som fr riktigt ont i magen/tarmarna av Loperamid? Redan vid 10 stycken s fr jag ont i magen, och mer har jag inte vgat ta. Vet inte om jag tar fr lite, eller om det r opiatabstinensen som gr att jag fr ont i magen? Jag vet ju att opiatabstinensen ger mig ont i magen och hg puls, men det verkar som loperamiden plussar p ordentligt p magonten... Fr massa gaser och smrtor precis ovanfr bcken.
Vgar fan inte ta mer n 10 tabletter, eller r det det man ska gra?
r 10 fr lite?
Citera
2013-03-06, 14:01
Medlem
Med ngra klunkar tonic-water (med kinin) och en halv grapefrukt s behver jag bara ett 2-3 dimor per dag fr att inte knna av mina A.T.

Men ngon hr p FB sa att det kunde skapa farliga metaboliter att blanda s hr r det ngon som vet ngot mer om det?
Citera
2013-03-07, 14:36
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Med ngra klunkar tonic-water (med kinin) och en halv grapefrukt s behver jag bara ett 2-3 dimor per dag fr att inte knna av mina A.T.

Men ngon hr p FB sa att det kunde skapa farliga metaboliter att blanda s hr r det ngon som vet ngot mer om det?

Nej det skapas inga farliga metaboliter, det har varit mkt snack om detta p diverse, t ex att detta skulle kunna ge Parkinson men det r bara BS.

Det jag skulle vilja veta r hus pass hrt levern fr jobba med loperamid om man gr p det dagligen i hga doser.
Senast redigerad av Slingshot 2013-03-07 kl. 14:46.
Citera
2013-03-19, 10:00
Medlem
jag tar dimor 2-3 gr per vecka, oftast 4 frpackningar t gngen, 8 kartor allts. dem vriga dagarna tar jag tramadol. dimor funkar jttebra, jag blir sdr gott pverkad trtt och fr ocks saker ting gjort. nu har dem p apoteket fattat att jag missbrukar dimor. haha. men vad ska dem gra t saken, tanten i kassan sa att jag mste ska hjlp... whatever... dimor fr mig att verleva dem dagarna jag r utan tramadol.. min avfring r som den alltid vart, trg kan g 3 dagar mellan varje toabesk, knner inga dliga biverkningar, det kan ibland bli en de klda det r ju irriterande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in