Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amehn
Började med att jag skulle trappa ner 5 årigt missbruk av opiater, började höja dosen och nu sitter jag här :P

Måste vara sjukligt jobbigt för tarmarna?
Använde du laxermedel regelbundet då för att kunna göra nummer två?
Citera
2013-02-20, 13:22
Medlem
amehns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freakydyky
Måste vara sjukligt jobbigt för tarmarna?
Använde du laxermedel regelbundet då för att kunna göra nummer två?

Det sjukaste är att jag är "normal" i magen, jag var mycket hårdare i magen när jag gick på vanliga opiater haha. Helt sjukt, tog väl nån månad för magen att vänja sig kanske.
Citera
2013-03-03, 00:19
Medlem
Hur gör man för att inte bli beroende av detta? Räcker det med att bara använda det var tredje dag?
Har haft nån sorts "underhållsbehandling" av psykologiskt beroende på detta nu någon månad för jag har haft det dåligt på fentanylfronten, och nu idag klipptes mina fentanylband av helt, tills jag själv, inshallah, en dag får cancer.
Har sökt ett sommarjobb som jag kom på i efterhand förmodligen är förknippat med fentanylförmåner, som jag inte kan riskera att utnyttja, så jag vill verkligen inte bli beroende för då blir det rätt kämpigt för mig.
Räcker det med var tredje dag då, även när detta ska vara så "långtidsverkande" (sitter dock bara i några enstaka timmar för mig)?
Vad tror ni då?
Citera
2013-03-05, 11:52
Medlem
Bogdanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transversum
Jag har skummat igenom tråden men hittar inte något svar på min fråga.

Undrar över detta med Loperamid och förstoppning.
Jag vill så gärna komma ifrån mina opiater som jag får av hälsoskäl men vill ändå göra
ett försök.Jag är ju redan förstoppad av opiaterna, hur går det då om man lägger till dessa ?
Blir det helt stopp då ? Sätter det hela igång (någorlunda) när man slutar med
dessa ?
Det räcker med den förstoppning som jag redan har och vågar inte börja förräns jag har
hört efter med er.

Tack på förhand !
Ett tips är att dricka Laktulos på kvällen.
Citera
2013-03-05, 13:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanoff
Ett tips är att dricka Laktulos på kvällen.

Eller matolja.
Citera
2013-03-05, 23:15
Medlem
Inte fan kan man väl bli hög på Loperamid?
Citera
2013-03-06, 00:09
Medlem
Snälla gott folk sluta försöka få er ett rus på loperamid, inte ens värt det. Dels är det sjukligt ohälsosamt för era tarmar och dels kommer det att leda till att denna produkt blir receptbelagd om massa små nissar ska springa runt å flumma på den tills tarmarna går sönder.
Loperamid är till jättestor hjälp för folk som vill få bukt med sitt missbruk.
Citera
2013-03-06, 09:47
Medlem
TequilaBoys avatar
Om man ska tända av med loperamid syns det på drogtest då? Vill inte höra att det är helt lagligt och legitimt att ha det i blodet/pisset är ni snälla.

Snabbt svar uppskattas sjukt mycket!
Citera
2013-03-06, 13:40
Medlem
Jag har tagit över 100st/dygn så du vågar nog öka dosen ett snäpp törs jag lova. Kan iofs få ont i magen någon gång men långt ifrån alltid.
3pkt var det jag provade första gången, efter tips från AntiAlias, och det är även där de positiva effekterna börjar för min del.

Tequilaboy: Det syns inte eftersom de inte letar efter detta.

Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Är det ingen som får riktigt ont i magen/tarmarna av Loperamid? Redan vid 10 stycken så får jag ont i magen, och mer har jag inte vågat ta. Vet inte om jag tar för lite, eller om det är opiatabstinensen som gör att jag får ont i magen? Jag vet ju att opiatabstinensen ger mig ont i magen och hög puls, men det verkar som loperamiden plussar på ordentligt på magonten... Får massa gaser och smärtor precis ovanför bäcken.
Vågar fan inte ta mer än 10 tabletter, eller är det det man ska göra?
Är 10 för lite?
Citera
2013-03-06, 14:01
Medlem
Med några klunkar tonic-water (med kinin) och en halv grapefrukt så behöver jag bara ett 2-3 dimor per dag för att inte känna av mina A.T.

Men någon här på FB sa att det kunde skapa farliga metaboliter att blanda så här är det någon som vet något mer om det?
Citera
2013-03-07, 14:36
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Med några klunkar tonic-water (med kinin) och en halv grapefrukt så behöver jag bara ett 2-3 dimor per dag för att inte känna av mina A.T.

Men någon här på FB sa att det kunde skapa farliga metaboliter att blanda så här är det någon som vet något mer om det?

Nej det skapas inga farliga metaboliter, det har varit mkt snack om detta på diverse, t ex att detta skulle kunna ge Parkinson men det är bara BS.

Det jag skulle vilja veta är hus pass hårt levern får jobba med loperamid om man går på det dagligen i höga doser.
Senast redigerad av Slingshot 2013-03-07 kl. 14:46.
Citera
2013-03-19, 10:00
Medlem
jag tar dimor 2-3 gr per vecka, oftast 4 förpackningar åt gången, 8 kartor alltså. dem övriga dagarna tar jag tramadol. dimor funkar jättebra, jag blir sådär gott påverkad trött och får också saker å ting gjort. nu har dem på apoteket fattat att jag missbrukar dimor. haha. men vad ska dem göra åt saken, tanten i kassan sa att jag måste söka hjälp... whatever... dimor får mig att överleva dem dagarna jag är utan tramadol.. å min avföring är som den alltid vart, trög å kan gå 3 dagar mellan varje toabesök, känner inga dåliga biverkningar, det kan ibland bli en de klåda å det är ju irriterande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in