2009-05-31, 09:53
Medlem
Stryops avatar
Ska in till Stockolms-stad om några timmar. Tips på bra affärer som pallar plånboken?
Citera
2009-05-31, 13:29
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75

Var inte det anledningen till att Burberry slutade med "huligan"-kepsen?

Hm, kan ha varit flera orsaker. Jag har hört dom la ner den eftersom den blev så massivt pirat kopierad.

Citat:
Ursprungligen postat av Stryop
Ska in till Stockolms-stad om några timmar. Tips på bra affärer som pallar plånboken?

Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Jag var där nu i veckan, Westport (som hade Henri Lloyd) verkade ha stängt eller så är jag efterbliven och hittade inte dörren för dom hade massa byggställningar i vägen, såg en skylt hänga där det stod westport dock. Men den kanske du kan titta in i om den finns kvar, ligger vid Stureplan. När du väl är där kan du titta in i Sture gallerian, mycket skit men fanns nån bra butik har jag för mig.

i 'Gallerian' finns det typ en butik som heter Gateone som har lite Ralph lauren etc.
Åhlens city också, typ som NK. En hel våning herr kläder updelat efter märken.
Och Pub, också flera våningar uppdelat efter märken.

Om du gillar sneakers och/ eller Adidas och ändå ska till söder kan du ju titta in i Adidas butiken som ligger i Bruno gallerian och Sneakers n' stuff som inte är speciellt långt ifrån Medborgarplatsen.

Du kan också titta in på Nitty gritty på söder, i souk gallieran finns ju också The Terrace.
Citera
2009-06-03, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Någon som kan tipsa om skor?! Funderar på ett par mörkblåa adidas med ljusblåa stripes. Men någon med tips? Sköna t-shirtar som är casual/fotbollsinspererade också

Jag har ett par Henri Lloyd, riktigt fina och sitter dessutom kanonskönt!

http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?DisplayItemID=42504&Position=3&L istType=1&BrandID=443&CategoryID=10|78&Gender=0&Si zeID=0
Citera
2009-06-03, 18:52
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Drar ner och köper den i veckan / nästa vecka.

Hur blev det? Köpte du den? Jag var och testade en på stan idag för ska kanske också köpa en men kom aldrig underfund hur man ska ha kragen för att det ska bli snyggt.. Har man den helt uppdragen ser det miffat ut och att ha den liggandes gick inte för den åkte bara upp hela tiden..
Citera
2009-06-03, 18:56
Medlem
carlss avatar
Citat:
Hur blev det? Köpte du den? Jag var och testade en på stan idag för ska kanske också köpa en men kom aldrig underfund hur man ska ha kragen för att det ska bli snyggt.. Har man den helt uppdragen ser det miffat ut och att ha den liggandes gick inte för den åkte bara upp hela tiden..

Dagens dyrajävlakläder-insidertips :

Om ett par veckor släpper Henri Lloyd sin nya kollektion och därmed en uppdaterad Alton Zip som är smalare i midjan (trevligt för folk som är långa och därmed måste ha large pga längden) och finns i färgerna marin/grå/vit och röd samt har en lite modifierad axelbrodering.

Så vänta om du funderar på en sån.
Citera
2009-06-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
tror det förknippas med något dåligt i många ögon då folk drar sig för att köpa det då folk tror att man är en "bråkstake"

Det går inte ens att jämföra med hur många som har köper SI just pga casualstämpeln, utan ''bråkstakarna'' hade märket aldrig blivit så här hypat.

Citat:
Ursprungligen postat av Coopcola
Någon som kan tipsa om skor?! Funderar på ett par mörkblåa adidas med ljusblåa stripes. Men någon med tips? Sköna t-shirtar som är casual/fotbollsinspererade också

Brukar själv tycka att det är lättast att helt enkelt dra till Sneakersnstuff/Brunogallerian och bestämma sig på plats (impulsköpare ).
Länge sen jag var där men annars brukade Old Brigade på Gamla Brogatan ha en del schyssta plagg.
Citera
2009-06-03, 23:35
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Dagens dyrajävlakläder-insidertips :

Om ett par veckor släpper Henri Lloyd sin nya kollektion och därmed en uppdaterad Alton Zip som är smalare i midjan (trevligt för folk som är långa och därmed måste ha large pga längden) och finns i färgerna marin/grå/vit och röd samt har en lite modifierad axelbrodering.

Så vänta om du funderar på en sån.

A tack för tipset! men frågan kvarstår ju fortfarande, hur ska man ha kragen för den lär ju ha samma krage?
Citera
2009-06-04, 01:03
Medlem
carlss avatar
Citat:
A tack för tipset! men frågan kvarstår ju fortfarande, hur ska man ha kragen för den lär ju ha samma krage?

Poppin' mah collah är nog tyvärr enda svaret.
Citera
2009-06-04, 13:02
Medlem
FredrikMis avatar
Citat:

Brukar ha uppe kragen om det är kyligt ute, annars brukar jag ha den liggandes, den åker aldrig upp för mig?
Enda negativa med tröjorna är att det är så lurigt med storlekarna. Fick köpa L pga längden vilket medförde att den är som ett tält på mig
Citera
2009-06-04, 19:34
Medlem
Bara för att flika in, någon som vet ställen i Jönköping som säljer denna typ av kläder? Jag vet att affären Fribergs har endel riktigt schysst, men lite sådär halvdåligt utbud ändå...allt tar slut skitfort t.ex.
Någon som vet?
Citera
2009-06-05, 23:50
Medlem
megapixels avatar
Köpte en Stone Island tröja åt sonen (16år) häromdan, tyckte att den var stilren helt enkelt
Citera
2009-06-06, 02:15
Medlem
hanssonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GArmfelt
Gratulerar, du har bjudit din son på ett kok stryk.

Det där är en myt. Jag har aldrig åkt på stryk, man kanske får det om man går runt med den på ett sthlms derby(eller göteborg för den delen)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in