2009-06-06, 17:15
Medlem
Kalletraebens avatar
Jävla tjat om det där alltså, hörrni,Jag som ändå kan behöva lite stryk kan väl göra lite av ett test? Jag tänkte beställa en S.I tröja antingen idag, eller i morgon.

Och även om jag bor i en relativt liten stad så finns det la några halvgrupper bestående av kickers, grabbar, skinns och allt mittemellan.
Kanske åker ner till STHM någon dag med så kan vi kolla om jag får mer stryk där än här, eller hur det nu kan förhålla sig.
Citera
2009-06-06, 21:09
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletraeben
Jävla tjat om det där alltså, hörrni,Jag som ändå kan behöva lite stryk kan väl göra lite av ett test? Jag tänkte beställa en S.I tröja antingen idag, eller i morgon.

Och även om jag bor i en relativt liten stad så finns det la några halvgrupper bestående av kickers, grabbar, skinns och allt mittemellan.
Kanske åker ner till STHM någon dag med så kan vi kolla om jag får mer stryk där än här, eller hur det nu kan förhålla sig.

Tror någon redan testade (eller sa att han skulle) det tidigare i tråden, resultatet uteblev dock. Han kanske fortfarande ligger på sjukan ?

Men håller med dig, otroligt ut tjatat hurvida man får spö med SI eller inte. Det är ju redan utrett mer eller mindre, oftast får man någon kommentar om man är ''grabb'' och någon kanske i sällsynta fall vill att du ska ''stå upp för jackan, tröjan whatever'' liksom.
Citera
2009-06-10, 22:12
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Hur blev det? Köpte du den? Jag var och testade en på stan idag för ska kanske också köpa en men kom aldrig underfund hur man ska ha kragen för att det ska bli snyggt.. Har man den helt uppdragen ser det miffat ut och att ha den liggandes gick inte för den åkte bara upp hela tiden..

Jag köpte den för 2 veckor sen ungefär, dagen innan AIK - hammarby. Gillar tröjan mycket och har använt den en hel del, försöker att inte göra den för tjatig men det är svårt

Jag har kragen uppe hela tiden nästan och min åker inte upp hela tiden! :O
Prova en annan, kanske är fel på den eller något.
Citera
2009-06-10, 22:16
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanssons
Det där är en myt. Jag har aldrig åkt på stryk, man kanske får det om man går runt med den på ett sthlms derby(eller göteborg för den delen)...

Håller med! det är en fet myt, ingen är frågat mig om vilka jag kör för osv. Däremot har jag fått cred för att tröjan / jackan vart snygg.
Citera
2009-06-11, 11:59
Medlem
Jag har hittat en röd tråd i den här tråden.

Det börjar med att A, säger att han har köpt ett plagg av märket Stone Island. B säger då "Var beredd på att stå upp för den"
Person C säger då "Jävla larv, jag har haft min Stone Island jacka i 2 år nu, och har aldrig åkt på stryk" Person B hävdar då det visst sker eftersom att han har kontakter inom [sätt in firmanamn här] Dikussion utbryter då om olika firmor, tills en mod kommer med tillsägningar. Tråden tystnar då tills en ny kommer och säger att han tänker köpa ett Stone Island-plagg, och det hela börjar om igen.
Citera
2009-06-13, 00:13
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Haha, helt rätt. Antar att jag är D och att mod kommer snart..

Någon som har köpt en ny tröja?

Jag skulle nog vilja fråga vilka byxor som gäller, jeans bara eller? Vet ju att på 80talet var manchesterbyxor ganska cool.
Citera
2009-06-13, 17:48
Medlem
najass avatar
Jaha, hörnini!

Nu testar vi att styra upp den här tråden. Det måste väl gå att få lite klass på den. Släpp allt tjafs om huruvida man åker på stryk beroende på SI-tröjor och liknande.

Det är iofs en helt legitim diskussion men ta den då i rätt forum och starta en tråd där.

En hel del OT raderat de senaste sidorna. Tänk också på att frågor kring modereringen INTE ska tas i tråden utan via PM (som jag välkomnar)

Nu tar vi nya tag.

/mod
Citera
2009-06-18, 18:59
Medlem
Har tänkt på att köpa en SI Keps.
Är inte huligan utav mig eller så, går dessutom inte på fotbollsmatcher så ofta ändå , men tycker kepsen är sjukt snygg.

Finns det risker för att man kommer åka på "stryk" för att man använder en SI keps t.ex och inte är medlem i någon huligan firma? Fyfan vilket skämt det är isåfall :P.

Aja, någon som vet vart någon affär i Göteborg innerstaden, där man kan köpa SI Kepsar?
Citera
2009-06-18, 19:25
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Har tänkt på att köpa en SI Keps.
Är inte huligan utav mig eller så, går dessutom inte på fotbollsmatcher så ofta ändå , men tycker kepsen är sjukt snygg.

Finns det risker för att man kommer åka på "stryk" för att man använder en SI keps t.ex och inte är medlem i någon huligan firma? Fyfan vilket skämt det är isåfall :P.

Aja, någon som vet vart någon affär i Göteborg innerstaden, där man kan köpa SI Kepsar?
Om du hade brytt dig om att läsa två rader i denna tråd hade du nog kunnat svara på frågan själv. Den frågeställningen du har har bollats fram och tillbaka tusen gånger, om inte mer.
Citera
2009-06-22, 17:16
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Jag köpte den för 2 veckor sen ungefär, dagen innan AIK - hammarby. Gillar tröjan mycket och har använt den en hel del, försöker att inte göra den för tjatig men det är svårt

Jag har kragen uppe hela tiden nästan och min åker inte upp hela tiden! :O
Prova en annan, kanske är fel på den eller något.

Testade Large och Medium idag igen, är kluven. Medium är kragen rätt storlek på känns det som men för tight i övrigt medans large är perfekt (efter en tvätt, den krymper lite va?) men kragen känns stor..

Vilken bör man köpa? Krymper den mycket i tvätten? 1,3 för en tröja är ganska mycket så vill ju vara helt nöjd med det
Citera
2009-06-22, 22:27
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Testade Large och Medium idag igen, är kluven. Medium är kragen rätt storlek på känns det som men för tight i övrigt medans large är perfekt (efter en tvätt, den krymper lite va?) men kragen känns stor..

Vilken bör man köpa? Krymper den mycket i tvätten? 1,3 för en tröja är ganska mycket så vill ju vara helt nöjd med det

Då jag var och kollade på NK sa dom att den inte krympte i tvätten iaf.
Citera
2009-06-23, 12:48
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Då jag var och kollade på NK sa dom att den inte krympte i tvätten iaf.

Tack för svaret men tror du inte att dom bara sa så för att få dig att köpa den? Butiksbiträden har iaf inte så hög trovärdighet hos mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in