2009-05-30, 11:30
Medlem
TheRotters avatar
Herregud. "Huliganmärken"... vad är detta för trams egentligen? Skulle fan vara mer logiskt om Tennispelare fick hoppa på någon på stan för att personen har en lacostetröja på sig. Allvarligt talat. Jag kan inte förstå all hysteri kring detta med huliganism i alla dess former. Märken hit och dit, löjliga gängnamn och allt som hör till. "grabbar" "casual" vad är detta liksom?

Vad är det som gör att folk går med i dessa gäng? Är det personer med taskig uppväxt och frånvarande föräldrar som på något sätt behöver hävda sig? Ungefär som när folk blir värvade som nynazister. Dem känner en gemenskap och dem blir uppskattade? Rätta mig gärna om jag har fel men jag tycker bara det hela är så jävla galet fel.

Folk vill slåss, känna tillhörighet, få en kick.... då låter det bättre att slåss för sitt fotbollslag (eller vad det nu är) än att slåss för den "vita rasen".. Det har ju blivit okej att slåss för laget nu efter alla filmer som alla ungdomar sett, sjukt att det påverkas så.

Varför slåss man för sitt fotbollslag? (spelar dem bättre då? eller jag fattar inte)

vad tycker "ägarna" till Stone Island att det blivit en sån hype kring deras märke och att det förknippas med något i mina ögon dåligt?
Citera
2009-05-30, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Herregud. "Huliganmärken"... vad är detta för trams egentligen? Skulle fan vara mer logiskt om Tennispelare fick hoppa på någon på stan för att personen har en lacostetröja på sig. Allvarligt talat. Jag kan inte förstå all hysteri kring detta med huliganism i alla dess former. Märken hit och dit, löjliga gängnamn och allt som hör till. "grabbar" "casual" vad är detta liksom?

Vad är det som gör att folk går med i dessa gäng? Är det personer med taskig uppväxt och frånvarande föräldrar som på något sätt behöver hävda sig? Ungefär som när folk blir värvade som nynazister. Dem känner en gemenskap och dem blir uppskattade? Rätta mig gärna om jag har fel men jag tycker bara det hela är så jävla galet fel.

Folk vill slåss, känna tillhörighet, få en kick.... då låter det bättre att slåss för sitt fotbollslag (eller vad det nu är) än att slåss för den "vita rasen".. Det har ju blivit okej att slåss för laget nu efter alla filmer som alla ungdomar sett, sjukt att det påverkas så.

Varför slåss man för sitt fotbollslag? (spelar dem bättre då? eller jag fattar inte)

vad tycker "ägarna" till Stone Island att det blivit en sån hype kring deras märke och att det förknippas med något i mina ögon dåligt?

helt korrekt analys om gemenskapen. nu, låt oss ha vår tråd där vi diskuterar ligistmärken
Citera
2009-05-30, 14:02
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
där ser man
Vore gött om man kunde få lite förslag på mina inköp.

Dyrare tracktops, menar du denna?
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?DisplayItemID=43485&Position=6&L istType=1&BrandID=236&CategoryID=0|0&Gender=0&Size ID=0

Är egentligen på jakt efter en beige Stone Island-rock, men jag tror det får vänta till hösten.
Citera
2009-05-30, 16:10
Medlem
Citat:

Självklart är det bra för dem ur ett rent marknadsmässigt perspektiv då det ökar försäljningen lavinartat?
Sen tror jag inte dem bryr sig om ifall ''det ser dåligt ut i dina ögon''.
Citera
2009-05-30, 16:16
Medlem
Är det bara jag som tycker det ser ut åt helvete ut med patchen på axeln i dem nyare modelerna förresten?
Citera
2009-05-30, 17:05
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcp
Självklart är det bra för dem ur ett rent marknadsmässigt perspektiv då det ökar försäljningen lavinartat?

tror det förknippas med något dåligt i många ögon då folk drar sig för att köpa det då folk tror att man är en "bråkstake"
Citera
2009-05-30, 17:34
Medlem
CoopColas avatar
Någon som kan tipsa om skor?! Funderar på ett par mörkblåa adidas med ljusblåa stripes. Men någon med tips? Sköna t-shirtar som är casual/fotbollsinspererade också
Citera
2009-05-30, 18:49
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Vore gött om man kunde få lite förslag på mina inköp.

Dyrare tracktops, menar du denna?
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?DisplayItemID=43485&Position=6&L istType=1&BrandID=236&CategoryID=0|0&Gender=0&Size ID=0

Är egentligen på jakt efter en beige Stone Island-rock, men jag tror det får vänta till hösten.

Nej märket är ditsatt, inte insytt. Dom hade ingen sån inne på Zoovillage nu..
Citera
2009-05-30, 18:51
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Någon som kan tipsa om skor?! Funderar på ett par mörkblåa adidas med ljusblåa stripes. Men någon med tips? Sköna t-shirtar som är casual/fotbollsinspererade också

Casualco.com har många sköna t-shirtar.

http://www.casualco.com/SP_tintedlens.html är riktigt fresh
Citera
2009-05-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcp

Var inte det anledningen till att Burberry slutade med "huligan"-kepsen?
Citera
2009-05-30, 19:43
Medlem
Slumlords avatar
Citat:

De är nog mycket väl medvetna om vilka som spridit deras märke över Europa. I stort sett så bärs det ju enberat av personer som på ett eller annat sätt har koppling till fotbollskulturen och vore det inte för det så skulle nog SI vara ett ganska obskyrt märke. Burberry till exempel har ju däremot varit bekymrade över att deras housecheck förknippats med huliganer men de har ju en stor "vanlig" kundkrets och klarar sig bra utan fotbollen så det är förståerligt att de reagerar så.
Citera
2009-05-30, 19:44
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Var inte det anledningen till att Burberry slutade med "huligan"-kepsen?

Exakt det jag syftade på i mitt inlägg ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in