2006-09-28, 17:13
Medlem
Rocky69s avatar
6876 gör riktigt sköna och goa skjortor. Det märket är tokcasual, men det verkar som om inte så många av smågrabbarna som vill leka hulligan har nappat på detta än. Tur det, för jag är nog en av få som bär dessa här i Göteborg och vet var man köper dem. Hoppas att inte märket slår rot bland vevartöntarna för då måste jag sluta att köpa dem.
Citera
2006-09-28, 17:55
Medlem
hateworks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw

Ta bort märket på armen. Annars kan det bli problem

talar du med egna erfarenheter ? :P
Citera
2006-09-28, 18:11
Medlem
1. Vem f kallar sig "huligan", ni snackar firmagrabbar!
2. De som bär kläder som tex SI får skylla sig själva om de åker på smäll. Likna det vid att gå runt med en burka för ansiktet och påstå att man inte är religiös.
Citera
2006-09-28, 18:26
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimo
1. Vem f kallar sig "huligan", ni snackar firmagrabbar!
2. De som bär kläder som tex SI får skylla sig själva om de åker på smäll. Likna det vid att gå runt med en burka för ansiktet och påstå att man inte är religiös.
SI är inte skapat för "huliganer" till skillnad från burkan som kom rätt upp från Islam. Sedan så vet jag inte om SI är särskilt förtjusta i att huliganer/folk som är med i firmor har tagit "patent" på deras märke. Om jag inte missminner mig så gjorde Fred Perry eller Lacoste nästan allt för några år sedan för att få bort sin "huliganstämpel".
Citera
2006-09-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw
"Huliganmärken"

- Stone Island (Jackor)
- Henry Lloyd (Vissa jackor)
- Pringle
- Lacoste (Piké, Skor)
- Burberry (Keps, tröja)
- Aquascutum (keps, tröja)
- Rockport (Jackor, tröjor)
- Adidas (Vissa modeller av tröjor)

Ej casual

- Nike
Ehh. Killen med koll!

Nja, inte överdrivet...

Du kan tex bära en burberryhalsduk medans kepsarna mer eller mindre försvunnit och används mer av wannabies.
Finns många mer märken än de han nämde...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Babu
Vad i helvete är det här för kommunistfasoner?
Blir så jävla förbannad! Ska fan köpa en Stony bara för det.
Gråt inte och skrik på mamma när det väl smäller då, j dressare!!
Citera
2006-09-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
SI är inte skapat för "huliganer" till skillnad från burkan som kom rätt upp från Islam. Sedan så vet jag inte om SI är särskilt förtjusta i att huliganer/folk som är med i firmor har tagit "patent" på deras märke. Om jag inte missminner mig så gjorde Fred Perry eller Lacoste nästan allt för några år sedan för att få bort sin "huliganstämpel".

Det handlar inte om vilka märken man har på sig i grund och botten. Det handlar om stil och klass!
Citera
2006-09-28, 18:48
Medlem
haha va? är det verkligen så att man riskerar att åka på stryk om man har en SI-jacka? varför isåfall? har svårt att tänka mig att det faktiskt är så.
Hoppa på vem som helst för en sån sak är inte den bilden jag har av fotbollshuliganer iaf, men vad vet jag.
Citera
2006-09-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
haha va? är det verkligen så att man riskerar att åka på stryk om man har en SI-jacka? varför isåfall? har svårt att tänka mig att det faktiskt är så.
Hoppa på vem som helst för en sån sak är inte den bilden jag har av fotbollshuliganer iaf, men vad vet jag.

Är det verkligen så konstigt? SI är inte så utbrett som i t.ex England utan är väldigt förknippat med fotbollsgrabbar i Sverige. Om du nu måste så är det väl bara att köpa en men var beredd på konsekvenserna.
Citera
2006-09-28, 22:37
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Är det verkligen så konstigt? SI är inte så utbrett som i t.ex England utan är väldigt förknippat med fotbollsgrabbar i Sverige. Om du nu måste så är det väl bara att köpa en men var beredd på konsekvenserna.

Brukar inte huliganerna slåss mot andra lags huliganer? tänk om killen med si-jackan håller på samma lag då?
Citera
2006-09-28, 22:43
Medlem
abathingapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen

Jag trodde det var förknippat med fotbollsgrabbar från England, i sverige visar min högst empiriska studie bland vänner och bekanta att inte en jävel känner till Stone-islands koppling till fotbollsvåld.

Casualrörelsen var väl ursprungligen väldigt underground? Kan man med bibehållen självrespekt gå ut och spöa någon för att de köpt fel kläder (som köpts på åhléns eller stuk) och snott ens stil? Knappast...
Citera
2006-09-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Brukar inte huliganerna slåss mot andra lags huliganer? tänk om killen med si-jackan håller på samma lag då?

Det borde väl gå att redas ut innan man slår på varandra?
Citera
2006-09-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abathingape
Jag trodde det var förknippat med fotbollsgrabbar från England, i sverige visar min högst empiriska studie bland vänner och bekanta att inte en jävel känner till Stone-islands koppling till fotbollsvåld.

Casualrörelsen var väl ursprungligen väldigt underground? Kan man med bibehållen självrespekt gå ut och spöa någon för att de köpt fel kläder (som köpts på åhléns eller stuk) och snott ens stil? Knappast...

Köper man en SI gör man väl det för att man gillar eller iaf känner till casualkulturen mer eller mindre? Som sagt, det är väl upp till var och en att köpa det man tycker är snyggt men då får man också ha i åtanke om vad det kan medföra. Tar varken ställning för eller emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in