2008-12-04, 23:03
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purezone
Många "huliganer" som köper jackor för över 10,000kr st?

Tro mig, bara för att man är huligan behöver man inte vara låginkomsttagare. Du skulle förmodligen bli förvånad över att merparten har familj och/eller stadigt jobb. Tänk på att detta är huliganers hobby, precis som att vissa är motorintresserade. Skulle du bli förvånad om en bilfantast köpte fälgar för 10k? Eller om en modehora köpte en LV-väska för 30k?
Citera
2008-12-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Har storleken på min sida, 87 pannor och gymmar 5 dagar i veckan så det är ett ytterst fåtal som ska upp och fråga vad man kör för. Har inga vita snakers längre med SIjackan kommer fram då och då. Dock är detta så jävla överdrivet, gick runt i London och deras mer kända sub-urbs utan att åka på stryk trots mina vita sneaker, SIjacka och polokeps. De som verkligen slåss slösar inte energi på att fråga.

Skulle tro att du går säkrare med Stone Island i London än i Stockholm och då så är det ändå riskfritt i Stockholm..
Citera
2008-12-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starkodder
Köttbullejacka, är det Expedition Down Jacket ni menar då? Vilken jävla fjortis, som inte har två mycket förmögna föräldrar skulle ha råd med en sådan jacka? De kostar ju för fan 4500 spänn. Så mycket kan väl inte föräldrarna lägga ut på en jackjävel åt ungarna, hur bortskämda ungarna än må vara..

Kan säga att jag som butikssäljare kränger grymmelmånga Expeditions till fjortisar. De behöver inte vara fjorton men de ser alla likadana ut, små Blondinellakloner
Citera
2008-12-05, 13:27
Medlem
Wolfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Nej faran av att ha "fel" kläder är betydligt överdriven! Jag är bara en gammal anglofil modernist och går dagligen klädd i Aquascutum, APC, Pringle etc men kanske min ålder gör att småkillar inte intresserar sig.
Bara riktigt bra märken.
Citera
2008-12-05, 14:22
Medlem
GALLOWAY19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Annars kan du ju försöka få tag på en av DFG's fula hood tröjor, ryktet går att dom inte ens kan kasta ihop en egen logo utan var tvungen att sno sin..

Snacka inte då de var DFG som tog casualkulturen till Sverige.
Citera
2008-12-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GALLOWAY19

Utan att ha lagtillhörighet i Sverige så kan jag vänligt men bestämt säga nej, nej och åter nej.
Citera
2008-12-05, 16:57
Medlem
EzZn0s avatar
Citat:
Annars kan du ju försöka få tag på en av DFG's fula hood tröjor, ryktet går att dom inte ens kan kasta ihop en egen logo utan var tvungen att sno sin..

nej tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Miman
Kan säga att jag som butikssäljare kränger grymmelmånga Expeditions till fjortisar. De behöver inte vara fjorton men de ser alla likadana ut, små Blondinellakloner

så du är en typ av langare?

Citat:
Ursprungligen postat av sfc
jag har en si denims-zipjacka som ser ut lite som en wct-jacka även om materialet inte är just wct

lägg upp bild?
Citera
2008-12-05, 18:04
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GALLOWAY19

Det rättfärdigar väll ändå inte att dom snott sitt logo?..
Citera
2008-12-05, 18:06
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Det rättfärdigar väll ändå inte att dom snott sitt logo?..

Och t.ex. FB har inte gjort det?
Citera
2008-12-05, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0

lägg upp bild?

det enda jag har.

den svarta till vänster. men man ser inte så bra

http://img139.imageshack.us/img139/7183/si2rl7.jpg

edit; okej, en till.
den med rutiga kepsen

http://img132.imageshack.us/img132/6942/rutvr9.jpg
Senast redigerad av sfc 2008-12-05 kl. 21:27.
Citera
2008-12-07, 02:20
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Och t.ex. FB har inte gjort det?

Fast det är väl skillnad om några som gör det tror att de har stil & smak?

Tyvärr så blandas den svenska huligantrenden ihop med snille och smak; något som ligger väldigt långt ifrån de flesta spån som kallar sig casuals.
Citera
2008-12-07, 03:04
Medlem
Rullkardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Fast det är väl skillnad om några som gör det tror att de har stil & smak?

Tyvärr så blandas den svenska huligantrenden ihop med snille och smak; något som ligger väldigt långt ifrån de flesta spån som kallar sig casuals.

Dom spån som kallar sig casuals är nog minst huliganer efter som det betyder vanligt eller normalt klädd,dagligt klädd. Sen dom som verkligen är inne för att slåss bryr sig nog inte om motståndarna har stil o smak..
I sverige är fenomenet med välklädda huliganer inte lika stort som i England där det nästan är dresscode på fighterna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in